موضوع حذف واژه شهید از برخی تابلوهای محلات شهرتهران و البته برخی شهرهای دیگر کشورکه به جریانی تبدیل شده ازمنظر بنیاد شهید و امور ایثارگران به حدی مهم است که باید اعلام کنیم نام شهید خط قرمزنظام وعامل مشروعیت بخش به آن است و چون غیرت انقلابی مردم ایران را جریحه دار می کند به هیچ عنوان نباید خدشه دار شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۳۷

با این حال معتقدم با این موضوع تا محرزشدن عمدی یا سهوی بودن آن نباید به صورت یک جریان مقابله کرد بلکه باید از وضعیت موضوع محوری به مساله محوری تغییر وضعیت دهیم، با این که قاطعانه باور داریم حتی اگرعمدی دراین اتفاقات نباشد بازهم قابل قبول نیست.
بنیاد شهید حتی به واسطه این اتفاقات با وزارت کشورمکاتبه کرده و خواستار بررسی این موضوع در سطح کشور شده و وزارتخانه نیز پاسخ داده که این اتفاق درهر کجای کشور که رخ دهد غیرقانونی است و مسببان آن باید پاسخگو باشند.
با این حال ما دربنیاد شهید معتقدیم که این مساله باید ریشه ای حل شود یعنی درکنار خواست شهرداری مبنی برتقویت نظارت های مردمی بر محتوای تابلوها، باید فضا طوری طراحی شود که از اساس خطاهای اینچنینی رخ ندهد تا آنگاه مردم گزارشش را به شهرداری بدهند.
ما برای این موضوع دو راهکار را مدنظر داریم. اول این که یک بانک جامع و ملی اطلاعات ازمعابر داشته باشیم و همه سوابق و لوایح مربوط به معابر در آن ثبت شود تا امکان بروز خطای انسانی از بین برود و راهکار دوم استاندارسازی تابلوهاست به نحوی که نام هرکوچه و خیابان و معبرطبق استانداردهای واحد چه درمحتوای تابلو و چه در نوع نگارش آن از قاعده ای واحد تبعیت کند. البته اجرای این کارها زمانبر است و نیاز به عزم ملی دارد اما اگر واقعا می خواهیم نام و یاد شهدا بخوبی ثبت و ضبط شود باید این دو کار در گستره ای ملی انجام شود.

محمد حسن کاویانی راد
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها