امسال کارهای عاشورایی تلویزیون بهتر و بیشتر از سال‌های گذشته شده و شکر خدا با یک روند خوبی جلو رفته‌اند. مسلما کار کردن برای آثار عاشورایی بسیار سخت‌تر از دیگر کارهاست اما باید در این نوع کارها با دل و جان کار کرد و هر قدر که با اعتقاد و با دل کار کنی مسلما کار زیباتر می‌شود؛ زیرا یک عشق در پس پرده اثر نهفته است و آن عشق کار را زیبا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۸۸

مردم هم بسیار از این نوع کارها استقبال می‌کنند چنان که بارها شده به خاطر سابقه ذهنی قبلی، وقتی مرا در کوچه و خیابان می‌بینند، می‌پرسند کار جدید عاشورایی چه داری و از من جویای چنین کارهایی هستند. این، یعنی مردم به طور عجیبی به معنویت خاص گره خورده با حریت حسین(ع) نظر دارند.
واقعه عاشورا بسیار عظیم است و با کارهای معنوی می‌توانیم محصولات بسیار خوبی راجع به واقعه عاشورا تولید کنیم ولی برای ماندگاری آثار، مهم‌ترین ویژگی تأکید بر وجهه حماسی قیام است. گریه و اشک ریختن، به جای خود ولی قیام
امام حسین(ع) یک حماسه بزرگ بوده است و هرگاه این ویژگی در آثارمان متجلی شده، با شاهکارهایی مثل «مختارنامه» روبه‌رو شده‌ایم.
بگذارید راستش را بگویم؛ هر که حماسه حسینی را درک نکرده باشد یقینا نمی‌تواند یک محصول جاندار پیرامونش ارائه کند. اگر می‌بینیم بسیاری از آثار عاشورایی پرهزینه ذره‌ای احساسات را درگیر نمی‌کند به همین خاطر است ولی برخی همکاران بهانه کمبود بودجه می‌گیرند تا خلأ اعتقادی خود را پوشش دهند.
اگر عشقتان حسین(ع) باشد و پیام حماسه عاشورا را درک کرده باشید با یک بودجه متوسط نیز کاری فاخر تولید می‌کنید؛ ولی وای به حال آنها که به قیام حسین بن علی(ع) به چشم مجالی برای دریافت بودجه هنگفت و کاسبی می‌نگرند. خدا عاقبت این دسته را به خیر کند چون کاری که می‌کنند شرم‌آور است.
در کارهای معنوی، بودجه مهم نیست! مهم، معنویت و اعتقاد قلبی سازندگان به کار است که می‌تواند کار را خوب و جذاب کند.

مهدی فقیه

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها