گفت و گو با سارقی که فقط سراغ پژو 206 می رفت

سرقت با سرعت نور!

دستش را زیر کاپوت خودروی 206 برد و با یک حرکت در آن را باز می‌کند. بعد هم در چشم برهم زدنی رایانه خودروها را به سرقت می‌برد و در کاپوت بسته می‌شود؛ این اتفاق در کمتر از یک دقیقه رخ می‌دهد. این سارق در گفت‌وگویی با تپش به تشریح جزئیات سرقت‌هایش پرداخته که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۴۲

به چه جرمی بازداشت شده‌ای؟
سرقت رایانه خودروی 206، آن هم در کمترین زمان.
در عرض چند دقیقه یا ثانیه؟
حدود یک دقیقه.
رایانه‌ها را چقدر می‌فروشی؟
بستگی به مدل ماشین دارد.
سه قیمت مختلف دارد: 150 هزار تومان، 250 هزار تومان و 400 هزار تومان. بسته به نوع رایانه خودرو دارد که چه قیمتی روی آن گذاشته می‌شود.
قیمت این رایانه‌ها در بازار چند است؟
از یک میلیون تومان شروع می‌شود. بازهم بستگی به مدل ماشین دارد.
چند وقت است این کار را انجام می‌دهی؟
خیلی وقت نیست. تازه از زندان آزاد شدم. هنوز مهر آزادی‌ام خشک نشده است. شاید دو ماه، اما شما کمتر حساب کن.
در این دو ماه کمتر چند رایانه خودروی 206 سرقت کردی؟
50 تایی می‌شود. واقعا تعدادش یادم نمی‌ماند، چون یک شب‌هایی چند خودرو به تورمان می‌خورد و همه را سرقت می‌کنیم. گاهی اوقات هم شانس نمی‌آوریم و خودروی 206 به پست‌مان نمی‌خورد یا شرایط سرقت ندارد.
خودرو چه شرایطی باید داشته باشد که در لیست سرقت شما قرار بگیرد؟
خب، جایی که ماشین پارک است خیلی مهم است. مثلا اگر زیر دوربین مداربسته یا در محلی که روشنایی زیادی وجود دارد، پارک شده باشد، احتمال لو رفتن‌مان بیشتر است. دوربین‌ها که تصویر برمی دارند و روشنایی هم که باعث می‌شود کسی ببیند و در اجرای نقشه ات موفق نباشی. برای همین گاهی شب‌ها اوضاع سرقت‌مان کساد می‌شود.
قبلا به چه اتهامی بازداشت شده بودی؟
سابقه کیف قاپی دارم. سوار موتورسیکلت می‌شدم و کیف خانم‌ها را سرقت می‌کردم.
شگرد سرقت رایانه خودرو را از کجا یاد گرفتی؟
مکانیک خودرو هستم و به تمام جزئیات ماشین‌ها آشنایی دارم. می‌دانستم که کشیدن سیم باعث می‌شود که در کاپوت ماشین 206 راحت باز شود.
بعد از آزادی چرا باز هم سرقت انجام دادی؟
از روی فقر و نداری. ازدواج کرده بودم و هزینه‌های زندگی خیلی بالا بود. از طرفی هم به خاطر اعتیادی که دارم کار برایم گیر نمی‌آمد. برای همین تصمیم گرفتم که این شگرد را برای سرقت انتخاب کنم.
سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادی؟
سوار موتورسیکلتی که پلاکش را پوشانده بودیم، می‌شدیم و در شهر پرسه می‌زدیم. هر 206 را که می‌دیدیم سراغش می‌رفتیم و سرقت را انجام می‌دادیم.
اگر بخواهی به صاحبان خودروی 206 شگردی را یاد بدهی که به این شیوه رایانه خودروشان سرقت نشود چه می‌گویی؟
کاپوت خودروهای 206 یک سیم دارد که سیم را بکشی در کاپوت باز می‌شود. سیم را باید از دسترس دور کنند که کار سختی نیست و همین موضوع ساده باعث می‌شود از کلی خسارت جلوگیری کنند و دزد رایانه ماشینشان را نبرد.
با همدستت چطور آشنا شدی؟
همدستان ما چه کسانی می‌توانند باشند، یا متهمان سابقه دار هستند که در زندان با آنها آشنا شدم و هم سلولی و هم بندی ام بودند یا در پاتوق مواد مخدر. همدست من هر دوی اینها بود و بعد از آزادی با خودمان فکر کردیم اگر این شگرد را به‌کار بگیریم، دستگیر نمی‌شویم، اما بازهم اشتباه کردیم و این‌بار هم به دام افتادیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها