عملیات پیروزمندانه حزب‌ا... لبنان در پاسخگویی سریع و جانانه به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی به سرعت در رسانه‌های جهانی انعکاس پیدا کرد. به غیر از خبرگزاری‌های رسمی که اقدام به گزارش لحظه به لحظه و فوری این تحولات کردند، برخی رسانه‌ها نیز به گوشه‌های مهم این تحولات اشاره کردند. بخشی از این بازتاب‌ها به این شرح بود.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۱۱

به عنوان مثال رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در گزارش خبری خود اعلام کرد دولت عبری و حزب‌ا... لبنان فقط ۳۰ دقیقه با جنگ فاصله داشتند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز به موفقیت دبیرکل حزب‌ا... لبنان و عملی شدن معیارهای تعیین شده از سوی وی در حمله اخیر به رژیم صهیونیستی اذعان کرد و در گزارشی نوشت: نصرا... با حمله اخیر در مرزهای لبنان، حادثه سرنگونی دو پهپاد اسرائیلی در ضاحیه جنوبی لبنان را پشت سر گذاشت. او در این عملیات موفق بود. بنابراین شکی نیست که نصرا... از دستاوردهای این عملیات رضایت دارد. این رسانه صهیونیستی نوشت: اسرائیل پس از ایران با تهدید حزب‌ا... مواجه خواهد بود.
عبدالباری عطوان، تحلیلگر مطرح جهان عرب نیز در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم نوشت: نمی‌دانیم آیا این عملیات، در چارچوب اجرای وعده‌ای که سید حسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... مبنی بر پاسخ انتقام‌جویانه به شهادت دو نفر از مبارزان این حزب طی حمله موشکی رژیم‌صهیونیستی به یکی از مقرهای حزب‌ا... در حومه جنوبی دمشق داد، بوده است یا پاسخ به نفوذ دو پهپاد این رژیم به آسمان لبنان؟ آیا این حملات محدود خواهد بود یا گسترده؟ پاسخ می‌تواند «بله» و همزمان «نه» باشد. «بله» از این جهت که حزب‌ا... از طریق مرزهای لبنان و موشک‌باران هدف نظامی و نه در مزارع شبعا - در حالی‌که طی سال‌های 2014 و 2016 از این منطقه حملات انتقام‌جویانه انجام می‌شد - پاسخ داد و این پیام محکم را به این رژیم فرستاد با این محتوا که حزب‌ا... در برابر هیچ‌گونه تجاوز رژیم‌صهیونیستی به سرزمین لبنان در آینده دست‌بسته نخواهد نشست. پاسخ «نه» هم به این دلیل است که این واکنش از نظر حجم طبق پیش‌بینی‌ها نبود؛ چرا که بسیاری معتقدند پاسخ حزب‌ا... به قدر کافی برای اسرائیلی‌ها دردآور نبوده و با ماهیت تجاوز آنها به پایگاه‌های حزب‌ا... چه در سوریه یا در ضاحیه جنوبی مساوی نبوده است و بنابراین باید منتظر حملات دیگری نیز بود .
به گزارش العالم، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان نیز در واکنش به پاسخ حزب‌ا... به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت گفته بود، پاسخگویی به تجاوزات اسرائیل بخش جدایی‌ناپذیر از روند مواجهه با این رژیم است. جنبلاط در توییتی همزمان با هدف قرار گرفتن خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه در مقابل شهر مارون الراس لبنان نوشت: «پاسخگویی به تجاوزات جزو‌لاینفک از روند مواجهه با این رژیم است.» جنبلاط این پیام را درحالی نوشت که چند روز پیش به‌دلیل موضعگیری‌هایش در لبنان در معرض انتقاد قرار گرفته بود.
طلال عتریسی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه لبنان نیز در گفت‌وگویی که با خبرگزاری مهر داشت، گفت: پیام آشکار این عملیات آن بود که دشمن صهیونیستی اگر علیه مقاومت در لبنان یا سوریه اقدامی کند، بدون پاسخ نمی‌ماند و این مسأله مهمی است که هرنوع تجاوز، موجب واکنش و پاسخ مقاومت خواهد شد. پیام آشکار این اقدام تثبیت معادله واکنش و پاسخ متقابل بود؛ زیرا اسرائیلی‌ها فهمیدند و می‌دانند که هر نوع تجاوزی، پاسخی در پی خواهد داشت و دیگر جرأت تعرض نخواهند داشت.
از سوی دیگر روزنامه الاخبار چاپ لبنان در تحلیلی نوشت: بنیامین نتانیاهو با وجود این‌که نسبت به قدرت نظامی حزب‌ا... برای پاسخگویی به تجاوزات این رژیم واقف بود، قصد داشت با حمله به لبنان افکار عمومی در داخل این رژیم را تغییر دهد و در انتخابات آینده برنده شود، اما نتیجه این حمله کاملا برعکس بود و بنیامین نتانیاهو از این پس باید پاسخگوی یک ماجراجویی بی‌حاصل دیگر نیز باشد. همچنین روزنامه الشرق‌الاوسط در گزارش خود نوشت: اقدام حزب‌ا...، پاسخ به حمله اسرائیل در سوریه بود نه پهپادها در بیروت. این روزنامه سعودی پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌ا... را «بخشی از معادله تحمیل قواعد نبرد» دانست که «دبیر‌کل حزب‌ا... آن را ترسیم کرده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها