اندروید برای خود گوگل هم دردسرهایی داشته است. اتحادیه اروپا در سال گذشته عملکرد این شرکت در اندروید را بررسی کرد. با این‌که اندروید به‌صورت رایگان توسط گوگل عرضه می‌شود، اما خدمات مختلف این شرکت نیز در آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۹۹

این مساله با قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا همخوانی ندارد. به همین دلیل، گوگل توسط اتحادیه اروپا به دلیل بی‌توجهی به رقابت منصفانه جریمه شد.
اگر از نظر معیارهای فناوری به گوشی هوشمند نگاه کنیم، باید بگوییم این محصول اکنون در دوره میانسالی خود قرار دارد. برخی پیش‌بینی‌ها از این حکایت دارد که فروش گوشی‌های هوشمند در دنیا در سال ۲۰۱۹ برای سومین سال پیاپی با کاهش روبه‌رو می‌شود. البته هنوز هم خلأ قابل توجهی در دنیا از نظر دسترسی به گوشی هوشمند وجود دارد. ایجاد امکان دسترسی برای ۵/۳ تا ۴ میلیارد نفری که هنوز به این فناوری دسترسی ندارند، کار دشواری است. اندروید نمی‌تواند کاری جهت کاهش قیمت این فناوری برای افرادی که از توان مالی لازم برای خرید آن برخوردار نیستند، انجام دهد.
با بهبود فناوری‌های فراتر از گوشی هوشمند، این احتمال که اندروید بتواند همچنان نقش کنونی خود را در آینده حفظ کند، پایین به نظر می‌رسد.
در آینده‌ای که ارتباطات بی‌سیم از سرعت بالا و هزینه‌ای پایین برخوردارند و می‌توان از طریق خودرو، دستگاه واقعیت مجازی، عینک یا دستبند به اینترنت دسترسی پیدا کرد، اندروید دیگر قدر و منزلت سابق را نخواهد داشت. پلتفرم‌های بزرگ رایانش ابری، خودروهای بدون راننده و دستیارهای صوتی مبتنی بر سیستم‌های‌عامل اختصاصی هستند که دیگر مانند اندروید متن باز به‌شمار نمی‌روند. شرکت‌های بزرگی نظیر آلفا (شرکت مادر گوگل) ترجیح می‌دهند در این حوزه‌ها به تنهایی وارد عمل شوند و دیگر مانند اندروید به فکر جلب مشارکت دیگران نباشند.
با وجودی که سهم اپل از درصد فروش دستگاه‌های گوشی هوشمند کاهش یافته، سود این شرکت از فروش نسبت به دیگر شرکت‌های تولیدکننده این محصول بیشتر است.
همچنین طرفداران پروپاقرص اپل هر سال میلیاردها دلار صرف خرید آیفون، سخت‌افزارهای مختلف ساخت اپل و نرم‌افزار‌های ویژه محصولات اپل می‌کنند. با وجود این‌که سیستم‌عامل گوگل سراسر جهان را فرا گرفته، شاید در نهایت شاهد این باشیم که در تولید نسل بعدی گجت‌های هوشمند، فلسفه استیو جابز حاکم شود.
در واقع به جای این‌که دنیا به سمت استفاده از الگوهای متن بازی نظیر اندروید رود، شاید شاهد استفاده از فناوری‌های بسته و البته غیر متن باز توسط کاربر باشیم. اما آیا این روند را باید مثبت بدانیم یا خیر؟ شاید برای پاسخ دادن به این سؤال کمی زود باشد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها