اختلاف مالی بین 2شرکت بزرگ فیلمسازی، باعث نگرانی طرفداران اسپایدرمن شده است؛ آیا این دعوا باعث نابودی این ابرقهرمان خواهد شد؟

مرد عنکبوتی را نجات دهید!

پرواز بلند مرد عنکبوتی در آسمان ژانر کمیک استریپی و ابرقهرمانانه، کمپانی والت دیزنی و شرکت سونی را به جان هم انداخته است! آیا اختلاف این دو شرکت فیلمسازی، باعث سقوط مرد عنکبوتی و نابودی او خواهد شد. آیا والت دیزنی و سونی حکم شخصیت شرور فیلم‌های مجموعه اکشن و ماجراجویانه «اسپایدرمن/ مرد عنکبوتی» را پیدا کرده و قرار است دست در دست هم این ابرقهرمان را از پادرآورند؟! البته شواهد حکایت از آن دارد پیتر پارکر در آینده باز هم تارهای خود را در جاهای مختلف پهن خواهد کرد، اما احتمالا تارهای عنکبوتی او با مشکلات و دردسرهای بیشتری هدف‌های مورد نظر این ابرقهرمان نوجوان را هدف خواهد گرفت! اختلاف بین والت دیزنی و سونی آن‌قدر زیاد بود که نه تنها برای هم شاخ و شانه کشیدند، بلکه خیلی سریع هم رسانه‌ای شد و توجه همگان را به خود جلب کرد.
کد خبر: ۱۲۲۶۱۹۷

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، اینجا هم پای مسائل مالی درمیان است و اختلاف بر سر نحوه تقسیم سود حاصل از فروش فیلم‌های اسپایدرمن، باعث قطع همکاری طرفین برای تولید قسمت‌های بعدی این مجموعه اکشن کمیک استریپی شده است. امتیاز تولید فیلم‌های ابرقهرمانانه اسپایدرمن در اختیار شرکت سونی است. برعکس کمپانی والت دیزنی که به مدد همکاری با شرکت مارول حق تولید تعداد زیادی فیلم ابرقهرمانانه را دارد، شرکت سونی در این رابطه بسیار ضعیف است. اما به نظر می‌رسد مدیران والت دیزنی باوجود سود سرشاری که از محصولات ابرقهرمانانه‌شان می‌برند، حاضر به چشم‌پوشی از سود مجموعه فیلم اسپایدرمن هم نیستند. به دنبال موفقیت مالی میلیاردی تازه‌ترین قسمت این مجموعه با نام «اسپایدرمن: دور از خانه»، کمپانی والت دیزنی درخواست سود برابر با شرکت سونی را کرده است. این همان چیزی است که با اعتراض شدید مدیران سونی روبه‌رو شد و آنها را بلافاصله به واکنشی تند واداشت.
سود بیشتر
طبق قراری که دو طرف با هم گذاشته بودند،از هر دلار سودی که نصیب شرکت سونی می‌شود، 5 درصد آن باید به شرکت والت‌دیزنی تعلق می‌گرفت. اما دیزنی درخواست افزایش کلان این سود را دارد. پیشنهاد والت‌دیزنی تقسیم مساوی سود فیلم به این صورت بود که هر دو طرف، 50درصد سود حاصل از فروش فیلم را دریافت کنند. البته این پیشنهاد با مخالفت مدیران سونی روبه‌رو و نتیجه کار این شد که شرکت والت‌دیزنی خودش را از طرح اسپایدرمن کنار بکشد و در تولید فیلم‌های بعدی این مجموعه فیلم مشارکت نکند. مدیران سونی قبول کردند سهم سود والت دیزنی را تا حدی افزایش دهند، اما این افزایش سود، مورد قبول مدیران شرکت قرار نگرفت.
کارزار تحریم
طرفداران فیلم‌های کمیک استریپی شرکت مارول هم بیکار ننشسته و کارزاری علیه شرکت سونی به راه انداختند. شعار این کارزار، تحریم محصولات شرکت سونی و در راس آنها مجموعه اسپایدرمن بود. سونی، مدیران والت دیزنی را به دست داشتن در این کارزار متهم کرد و گفت این کمپانی در حال تحریک کردن تماشاگران سینماست. این ادعا از سوی مدیران والت دیزنی و مارول رد شد.
این در حالی است که اهل فن می‌گوید بعید به نظر می‌رسد شعار تحریم فیلم‌های اسپایدرمن، بتواند جنبه عملی به خودش بگیرد.
در عین حال، شرکت سونی در بیانیه خود از اقدامات شرکت والت دیزنی اظهار تاسف کرد و گفت: «ما البته به تصمیم مدیران والت دیزنی احترام می‌گذاریم. این حق طبیعی آنهاست که از ادامه همکاری در تولید قسمت‌های بعدی مجموعه اسپایدرمن سر باز بزنند. این تصمیم به صورت طبیعی آینده اسپایدرمن‌ها را تغییر می‌دهد. حالا ما قسمت‌های جدید اکشن ابرقهرمانانه مان را به شکل دیگری تولید خواهیم کرد.»
قطع همکاری موقت
کوین فیگ، مدیر شرکت مارول هم در گفت‌وگویی روی این نکته تاکید کرد که قطع همکاری دو طرف دائمی نخواهد بود و آنها دوباره با هم در تولید اسپایدرمن‌ها مشارکت خواهند کرد. البته فیگ این را هم گفت با وجود آن که اسپایدرمن دیگر بخشی از کمپانی والت دیزنی نیست، اما تام هولند بازیگر نقش مرد عنکبوتی در کنار کمپانی خواهد ماند! تحلیلگران می‌گویند صحبت فیگ دوپهلو بوده و معلوم نیست چه قصد و هدفی را عنوان می‌کند. آیا تام هولند برای آنها نقش مرد عنکبوتی را بازی خواهد کرد؟ چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد.
تا زمانی که شرکت سونی امتیاز تولید اسپایدرمن‌ها را دارد، هیچ کمپانی و شرکت فیلمسازی دیگری نمی‌تواند فیلمی در این رابطه بسازد یا از هولند در این نقش برای فیلم‌های مستقل خود بهره بگیرد.
آشتی برای دوطرف
تام هولند هم در ارتباط با اوضاع پدید آمده موضعگیری کرده و خواهان آشتی دو طرف شده است. واقعیت این است که اختلاف سونی و والت دیزنی بیش از همه به موقعیت او درمقام بازیگر نقش مرد عنکبوتی لطمه می‌زند. به گفته او: «هفته دیوانه‌کننده‌ای را پشت سر گذاشتم، اما مطمئنم که اوضاع خوب خواهد شد. از صمیم قلب خواهان ادامه همکاری دو طرف هستم.» هولند تا به حال پنج بار نقش مرد عنکبوتی را روی پرده سینما بازی کرده است. او در کنار دو فیلم مستقل مرد عنکبوتی، نقش این شخصیت را در سه فیلم «آونجرز/ انتقام‌گیران» شرکت مارول به عهده داشته است. تعداد زیادی از ابرقهرمانان معروف دنیای قصه‌های مصور در این مجموعه فیلم کنار هم ظاهر شده‌اند و مرد عنکبوتی یکی از آنهاست.
چند روزی است هشتگ اسپایدرمن را نجات دهید در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است. آیا این اقدام می‌تواند به کمک ماجراجویی‌های مرد عنکبوتی آمده و مشکل پدیدآمده را به شکلی منطقی حل کند؟ در حال حاضر کسی نمی‌تواند جواب قاطعی به این پرسش بدهد!

کیکاوس زیاری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها