اسدزاده هنوز حرف دارد

رسانه، عرصه آمد و رفت است و بسیار پیش می‌آید که اهالی رسانه و مطبوعات در طول فعالیت حرفه‌ای شان فقط در یک روزنامه و خبرگزاری و رسانه فعالیت کنند. مهم اما آن رفاقتی است که در طول مقاطع کوتاه و گاه بلند همکاری شکل می‌گیرد. خوبی‌اش هم همین است که با قطع همکاری احتمالی یک همکار رسانه‌ای، ارتباط و رفاقتش با آن مجموعه و همکاران سابق قطع نشود و دست‌کم حرمت و احترام دوران همکاری حفظ شود، چون همان‌طور که گفتیم رسانه عرصه آمد و رفت است و به احتمال فراوان، دوباره روزی گذر همکاران سابق به یکدیگر خواهد افتاد. اینها را نوشتیم تا به صله رحم هرازگاهی کیوان‌خان امجدیان، نویسنده و روزنامه‌نگار و منتقد دوست‌داشتنی و دبیر سابق گروه فرهنگی روزنامه جام‌جم اشاره کنیم که دیروز، سری به ما همکاران و دوستانش زد و کلی خوشحالمان کرد. لطف و خوبی کیوان- که بزنم به تخته با آن موهای پرپشت و پشت مویش، آدم را یاد ابوالفضل پورعرب سرپای دهه 70 می‌اندازد-مستدام و امیدواریم مانند دیگر همکاران سابق و دوستان همیشگی جام‌جم هرجا که هست، موفق باشد.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۹۹

در همین صفحه‌ای که ملاحظه می‌کنید، خاطرات حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان از مذاکرات 14سال قبل با اروپایی‌ها، به نقل از کتاب خاطرات خودش مرور شده است که خواندنش خالی از لطف نیست.
ابراهیم حاتمی‌کیا که معرف حضور است. او این روزها در تدارک ساخت فیلم تازه خود با نام خروج است؛ یک فیلم اجتماعی و دغدغه‌مند که فرامرز قریبیان نقش اصلی آن را بازی می‌کند. به همین بهانه، معین احمدیان، روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی در صفحه 11 سراغ حاتمی کیا رفته و درباره این کارگردان مهم سینمای ایران نوشته است.
یکی از روزهای سال 95 را یادمان نمی‌رود که داریوش اسدزاده مهمان روزنامه جام‌جم بود و تولد 94 سالگی‌اش را جشن گرفت. استاد باوجود سن و سال بالا، بسیار باروحیه بود و شوق زندگی داشت. او حتی در برخی مصاحبه‌های بعدی و دیگرش هم از آرزوی یک قرنی شدن و رسیدن به صد‌سالگی می‌گفت. متاسفانه این آرزو واقعیت پیدا نکرد و این بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما به‌تازگی در 96 سالگی درگذشت.طبیعی است آدمی پس از درگذشت و به دلیل توقف حیات و پایان زندگی دنیوی، به‌جز آثار به جامانده‌اش، دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما بنا به یکی از رسوم نانوشته مطبوعاتی و رسانه‌ای و با سنت «گفت‌وگوی منتشر نشده»، گاهی هنرمندان و چهره‌های سرشناس درگذشته این فرصت را پیدا می‌کنند که پس از حیات هم حرفی برای گفتن داشته باشند. حالا یکی از این فرصت‌ها نصیب استاد فقید داریوش اسدزاده عزیز شده و شما می‌توانید یک گفت‌وگوی منتشر نشده با ایشان را در صفحه 12 مطالعه بفرمایید؛ مصاحبه‌ای که محمدرضا کائینی، نویسنده و پژوهشگر حوزه تاریخ انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها