گفت‌وگو باحسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران پس از کسب سهمیه المپیک

‌ ‌فقط امکانات بدهید

حسن تفتیان و کسب سهمیه المپیک. او یکی از اولین‌ها در ورزش ایران است که موفق شد بلیت خود برای بازی‌های سال آینده در توکیو را رزرو کند.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۲۳

تفتیان که در اردوی تدارکاتی کمپ اینسپ پاریس زیر نظر اونتانون گای،‌ ‌ مربی فرانسوی خود در حال انجام تمرینات آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بود همین چند شب پیش موفق شد در مسابقات دایموند لیگ پاریس و در رقابت‌های حاشیه‌ای ماده ۱۰۰ متر با ثبت زمان 03/10 ثانیه ضمن کسب عنوان برتری،‌ ‌ سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند. با او برای دقایقی گپ زدیم که در زیر می‌خوانید:
یک اتفاق خوب دیگر برای دوومیدانی ایران با کسب این سهمیه رقم خورد.
واقعا کسب سهمیه در این دوره خیلی سخت شده و من خیلی خوشحالم که دونده ایران در رقابت‌های المپیک هستم.
واین خوشحالی را نمی‌شود با هیچ چیزی سنجید درست است؟
دوومیدانی گل سرسبد رقابت‌های المپیک است. به‌خصوص ماده 100 متر. من خوشحالم که به عنوان نماینده ایران در مهم‌ترین رقابت المپیک شرکت می‌کنم. امیدوارم نتیجه‌ای که می‌گیرم بهتر از نتیجه‌ای که در ریو گرفتم باشد.
به نظر می‌رسد که این دوره رقابت‌ها خیلی سخت‌تر باشد.
شک نکنید. دونده‌های خوب و زیادی به دنبال این هستند تا سهمیه المپیک بگیرند. خدا را شکر می‌کنم که من خیلی زود این سهمیه را گرفتم و کار را تمام کردم. در دایموند لیگ هم قهرمان شدم و هم سهمیه گرفتم و این اتفاق خیلی خوبی برای من و دوومیدانی ایران است.
رکورد قبلی خود را در این رقابت‌ها زدی درست است؟
بله،‌ ‌سال قبل هم همین 03/10 ثانیه را دویدم. رکورد ایران همین است و من آن را تکرار کردم.
از حالا کمتر از یک سال دیگر به المپیک باقی است. تفتیان به‌عنوان یک المپین چه توقعی از مسؤولان دارد؟
خیلی درباره همه مشکلاتی که داشته‌ایم حرف زدم. بارها گفته‌ام که رقبا تا دندان مسلح هستند اما به من فقط امکانات حداقلی بدهید. یک مربی خوب و اختصاصی،‌ ‌اردوی منظم و امکانات تمرینی. والا هیچ وقت نگفتم به من خانه بدهید یا ماشین بدهید. من درخواست غیرمعقولی نداشتم. من فقط امکانات تمرینی می‌خواهم و بس.
حرف خاصی باقی مانده؟
این‌بار هدف دیگری را دنبال خواهم کرد. من در المپیک ریو حضور در نیمه نهایی را تجربه کردم و حالا می‌خواهم اتفاق‌های دیگری را رقم بزنم. حالا هدفم رسیدن به فینال المپیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها