کوئنتین تارانتینو از ساخت قسمت جدید «بیل را بکش» خبر داده است

تارانتینو را بکشید!

نام کوئنتین تارانتینو همیشه با جار و جنجال و سروصدا همراه بوده است. هر فیلمی که از او آماده نمایش عمومی می‌شود، در کنار جلب توجه منتقدان، حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه دارد. رسانه‌های گروهی پیگیرانه به دنبال خبری از او هستند و شهرتی همپای ستارگان مشهور سینمایی دارد. این روزها هم که تازه‌ترین ساخته‌اش «روزی روزگاری در هالیوود» روی پرده سینماهای جهان است، رسانه‌ها توجه بیشتری به کارها و اقداماتش دارند و به قول معروف، او را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند. موفقیت مالی و انتقادی ساخته جدید فیلمساز، یک بار دیگر نام او را در کنار بزرگانی چون مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ قرار داده است. با این حال، تارانتینو کم‌تر با رسانه‌ها و خبرنگاران گفت‌وگو می‌کند و تمایل چندانی برای تقسیم کردن اخبار فعالیت هایش با رسانه‌های گروهی ندارد. اما با وجود چنین گرایشی، تارانتینو از قسمت تازه‌ای از «بیل را بکش‌» حرف می‌زند و خشنودی‌اش از فروش بالای روزی روزگاری در هالیوود را اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۷۱

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، این روزها تمام توجه تارانتینو به سومین قسمت اکشن انتقام‌گیرانه و زن‌محور «بیل را بکش» است.
او که از چند سال قبل به دنبال ساخت این فیلم بوده، عقیده دارد شرایط فعلی مناسب‌ترین زمان برای تولید این فیلم است. تماشاگران سینما در سال 2013، برای اولین بار با اکشنی روبه‌رو شدند که ملغمه‌ای از وسترن اسپاگتی، اکشن رزمی‌کارانه مدل آسیای جنوب‌شرقی و رومانسی تراژیک بود، که یک داستان انتقام‌جویانه سرشار از خون را به تصویر می‌کشید.
بیل را بکش ادای دینی به سینمای کونگ‌فویی دهه 60 و 70 آسیای دور بود. در ابتدا قرار نبود بیل را بکشید، فیلمی دوقسمتی باشد. اما در دوران پس از تولید و هنگام تدوین، تارانتینو با حجم زیادی راش روبه‌رو شد که نمی‌دانست با آنها باید چه کند. تهیه‌کنندگان فیلم در شرکت فیلمسازی وینستن، به او پیشنهاد دادند فیلمش را تبدیل به کاری دو قسمتی کند.
به این ترتیب، بیل را بکشید با عنوان کاری دنباله‌دار سر از پرده سینماها درآورد. جولای سال 2013 که تارانتینو رسما اعلام کرد فیلمش در دو قسمت اکران عمومی می‌شود، تحلیلگران و منتقدان سینمایی تعجب فراوان خود را به زبان آوردند. بخش اول فیلم اکتبر 2003 و بخش دوم در تاریخ آوریل 2004 روی پرده سینماها رفتند.
فیلم یک قسمتی
با این حال، تارانتینو همچنان از بیل را بکشید به عنوان یک فیلم تک‌قسمتی اسم می‌برد! به گفته او: «از دیدگاه تکنیکی، واقعیت این است که ما دو فیلم را اکران عمومی کردیم. دو فیلم با دو داستان و دو پایان. اما من با این نیت فیلم را ساختم که کاری تک‌قسمتی باشد. فیلمنامه‌ای هم که نوشتم، فقط در یک قسمت بود. با گذشت زمان متوجه شدم دو قسمتی شدن فیلم، کارکرد خوب و مثبتی داشته است. شاید نمایش عمومی چهار‌ساعته یک فیلم، حوصله تماشاگران را سر ببرد و از سالن سینما گریزان‌شان کند! برایم تصمیم‌گیری درباره سرنوشت بیل را بکشید و تکه‌تکه کردنش، بسیار سخت بود.»
تدوین دوباره
شاید همین نکته بوده که تارانتینو را به‌صرافت تدوین دوباره فیلم و ارائه یک کار جدید از آن کرده است. فیلمساز می‌گوید در حال آماده کردن نسخه کارگردان این ساخته جنجال‌برانگیز خود است. این نسخه، فیلم را در قالب یک فیلم مستقل و تک به نمایش خواهد گذاشت. نام آن هم «بیل را بکشید: تمام آن موضوع خونین» است. البته فیلم جدید نسخه سرهم شده فیلم دو قسمتی بیل را بکشید نیست.
تارانتینو با صراحت از اختلافات کلیدی این نسخه با آن فیلم دو قسمتی حرف می‌زند. با این حال، او حاضر به ارائه اطلاعات بیشتر نمی‌شود و می‌گوید منتقدان و تماشاگران باید نسخه جدید تدوین شده کارگردان را ببینند و خودشان متوجه این اختلافات شوند. این در حالی است که منتقدان می‌گویند اگر لحن قسمت اول اکشن و ماجراجویانه بود، فیلم در قسمت دوم لحنی شخصیت محور پیدا می‌کند و کمتر رنگ و بوی اکشن دارد.
احتمال قسمت بعدی
تمام این صحبت‌ها در شرایطی است که تارانتینو از احتمال تولید سومین قسمت داستان عروس سیاهپوش و انتقامجوی خود هم حرف می‌زند و آن را غیرممکن نمی‌داند. نزدیکان فیلمساز می‌گویند او یک طرح داستانی بسیار زیبا دارد که علاقه خاصی هم به آن دارد. اما کسی از چندوچون این داستان اطلاعی ندارد. تارانتینو چه زمانی کار ساخت سومین قسمت بیل را بکشید را آغاز می‌کند؟ کسی نمی‌داند! این در حالی است که تارانتینو مدتی قبل خبر از بازنشستگی خودخواسته‌اش در آینده‌ای نزدیک خبر داد. آیا او قبل از بازنشستگی سراغ این اکشن انتقام‌گیرانه خواهد رفت؟
از سوی دیگر، چه بر سر قسمت اول سری تازه اکشن علمی تخیلی «سفرهای ستاره‌ای/ پیشتازان فضا» خواهد آمد! کمپانی پارامونت از دو سال قبل مذاکراتی جدی با فیلمساز داشته، تا وظیفه کارگردانی قسمت جدید این مجموعه موفق و پولساز سینمایی را به عهده بگیرد. حتی گفته شد مدیران پارامونت از ساخت فیلمی که با درجه نمایش بالای 17‌سال ساخته شود هم استقبال کرده‌اند.
استقبال خوب جهانی
این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که استقبال عموم تماشاگران سینما در کشورهای مختلف جهان از روزی روزگاری در هالیوود بسیار خوب بوده است.
تازه‌ترین خبر، حکایت از 200 میلیون دلاری شدن فیلم در سطح جهانی می‌کند. به دنبال فروش صد میلیون دلاری این اکشن شرح‌حال‌گونه در آمریکای شمالی، حالا خبر می‌رسد تماشاگران سینما در بقیه کشورهای دنیا هم همین مقدار پول برای تماشای آن پرداخته‌اند.
اهل فن و تحلیلگران اقتصادی سینما براین باورند که فروش کلی جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) بین 380 تا 400 میلیون دلار خواهد شد. با چنین رقم فروشی، روزی روزگاری در هالیوود موفق به شکست دادن «پدرسوخته‌های لعنتی» و «پالپ فیکشن» با فروش‌های جهانی 317 و 212 میلیون دلاری خواهد شد.

کیکاو‌س زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها