معاون سیما در واکنش به مهاجرت مزدک میرزایی:

هنوز می‌تواند برگردد

پس از پخش شدن خبر مهاجرت مزدک میرزایی تا مدتی هیچ اظهار نظر رسمی در این رابطه انجام نشد، اما پس از گذشت حدود یک هفته مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی در جمع خبرنگاران درباره مهاجرت گزارشگرانی مانند مزدک میرزایی به خارج از کشور بیان کرد:«کاری که مزدک میرزایی انجام داده نه اتفاقی حرفه‌ای است و نه اتفاقی عام.»
کد خبر: ۱۲۲۳۶۶۰

این جمله شروع اظهار نظرهای مرتضی میرباقری در رابطه با مهاجرت مزدک میرزایی بود.
اظهارنظر معاون سیما باعث شد خبرنگاران سوالات بیشتری را مطرح کنند و ایشان هم پاسخگو باشد. میرباقری افزود: «ما متاسف هستیم که مزدک میرزایی رفته است ولی رفتن او دلیل نبودن کار در حوزه ورزش نمی‌تواند باشد.»
با توجه به قراردادهای اخیر مزدک میرزایی چنین حرفی کاملا درست به نظر می‌رسد، چرا که این گزارشگر ورزشی در چند سال اخیر وارد حوزه تهیه‌کنندگی هم شده بود و همین اواخر دو قرار داد برای تولید مستندات ورزشی با شبکه مستند امضا کرده بود. مرتضی میرباقری در مورد دلایل مهاجرت میرزایی گفت: «این حرکت یک اشتباه استراتژیک بود که میرزایی مرتکب شد. هر طور که نگاه کنیم به صلاح نبود او چنین تصمیمی بگیرد و بخواهد به شبکه‌ای برود که عنادش با مردم ایران روشن است و تفکر وهابیت و تفکر سعودی را در چنین موقعیتی ترویج می‌کند.»
در بخش دیگر صحبت‌ها، میرباقری در رابطه با نحوه برخورد با مزدک میرزایی و واکنش به مهاجرتش صحبت کرد و افزود: «این رفتار از فهم کم سیاسی اوست. البته او آدم سیاسی نبود. ما علاقه‌مندیم که او به کارش برگردد و شرایط هم برای بازگشت او کاملا فراهم است.» این نظر صریح معاون سیمای رسانه ملی نشان می‌دهد راه بازگشت برای مزدک میرزایی هنوز باز است و همه چیز به نظر شخص او بستگی دارد. البته باید دید او در ادامه چه رفتاری از خود نشان می‌دهد و پاسخش به این اظهار نظر یکی از مسؤولان ارشد صداوسیما چیست؟
یکی از مباحث مهم دیگری که در مورد مهاجرت میرزایی مطرح می‌شود حجم آرشیوی است که او همراه با خودش از کشور خارج کرده است. میرباقری در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره خبرهای منتشرشده درباره آرشیوی که احتمال دارد میرزایی با خود برده باشد، ضمن تکذیب این شایعه توضیح داد: «قرار بود او برنامه‌ای بسازد و اگر واحد آرشیو سیما را هزار در نظر بگیریم، او نهایت یک هزارم درصد از این میزان را در اختیار داشت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها