گفت‌وگو با سیروس دین‌محمدی درباره حرف‌های مربی لیورپول:

کلوپ به من گفت تو بهترینی

بعد از بازی فینال سوپر کاپ اروپا بین لیورپول و چلسی، اسم ایران وسط آمد. در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه وقتی خبرنگاری ایرانی از یورگن کلوپ سؤالی درباره طرفدارانش در کشورمان پرسید، او نام سیروس دین‌محمدی و سرژیک تیموریان را آورد و گفت با آنها همبازی بوده است. دیروز با سیروس در این باره گپی زدیم و حرف‌های جالبی به زبان آورد.
کد خبر: ۱۲۲۳۵۸۱

بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا یورگن کلوپ اسم شما و سرژیک تیموریان را آورد و گفت در ماینتس همبازی بودید.
بله، من جدیدا مدیر برنامه ایشان را هم پیدا کرده‌ام و با هم در ارتباطیم. او آلمانی است. یک‌سری از عکس‌های قدیمی‌مان را هم فرستاده‌ام برای او تا به یورگلن کلوپ نشان دهد که یک وقت ما را فراموش کرده نباشد.
البته فراموش نکرده.
بله، خیلی برای خودم جالب بود که اسم من یاد یورگن مانده و در کنفرانس به زبان آورده. حالا منتظرم تا ان‌شاءا... سرش خلوت‌تر شود و یک‌بار بتوانم با ایشان ملاقات کنم. او در لیورپول حضور دارد که باشگاه خیلی بزرگی است. سرش خیلی شلوغ است. آنجا فشار کار خیلی زیاد است. من اما یک اشتباهی کردم.
چه اشتباهی؟
باید می‌رفتم استانبول و بازی را از نزدیک تماشا می‌کردم. اگر این کار را می‌کردم خیلی بهتر می‌شد. واقعا اشتباه کردم. متاسفانه جایی بودم، ولی می‌توانستم از قبل برنامه‌ریزی کنم و بروم. اگر می‌رفتم حتما به هتل لیورپول سر می‌زدم. مطمئنم اگر او مرا می‌دید، خیلی خوب استقبال می‌کرد. به قول معروف بعد از 19 سال اسمم را یادش هست، چه رسد به چهره‌ام.
چطور یادش مانده؟
او خیلی باهوش بود. الان هم نشان داد که چقدر باهوش است. به هر حال سخت است بعد از 19 سال و کار کردن با این همه بازیکن، همچنان اسم ما یادش مانده است. خب آن موقع من شماره 10 ماینتس بودم. همه توپ‌ها به من می‌رسید و پخش می‌کردم. آن وقت‌ها به کلوپ زیاد در زمین پاس می‌دادم. مگر می‌شود توپ پخش کن اصلی تیم را یادش نباشد؟ (خنده)
البته او دفاع راست بود.
بله، من هم هافبک وسط بازی می‌کردم. رابطه ما همیشه خوب بود. کلوپ نسبت به آلمانی‌های دیگر رفتار بهتری داشت و واقعا مهربان بود.
با هم صحبت هم می‌کردید؟
من آن موقع زبان بلد نبودم، ولی یک ایرانی مترجم من بود. او حرف‌هایم را به آلمانی ترجمه می‌کرد. من از طریق او با کلوپ خیلی حرف می‌زدم. با هم شوخی هم داشتیم و واقعا راحت بودیم. یادم هست یک روز کلوپ، من و مترجمم را کنار کشید و گفت به نظر من تو بهترین بازیکن خارجی ماینتس هستی. از روزی که من آمدم بهتر از تو نداشته‌ایم! البته من چیزی نگفتم که بخواهد این برداشت شود که خودم از خودم تعریف می‌کنم. این اتفاق هم بعد از بازی با بنفیکا افتاد. ماینتس قبل از فصل با تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کرد. آن سال که من رفتم با بنفیکا بازی کردیم. آنها خیلی بازیکن خوب داشتند و من در آن بازی واقعا خوب کار کردم. کلوپ هم واقعا از بازی من خوشش آمده بود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها