واکنش ترامپ به توقف اکران فیلم شکار، باعث شد باردیگر شکاف بین هالیوود و کاخ سفید آشکار شود

هالیوود و ترامپ علیه یکدیگر

هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه تر از تازه تری می‌رسد! هالیوود که از ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه سیاست‌های ارتجاعی او بود، این روزها کارزار تازه‌ای علیه این رئیس جمهور گزافه گو و لاف‌زن به راه انداخته است. توقف نمایش عمومی «شکار» شرکت یونیورسال بهانه‌ای به دست اهالی هالیوود داده تا جنگ جدیدی را علیه رئیس جمهوری به راه بیندازند که به اعتقادشان نژادپرست است. به‌دنبال قتل عامی که هفته قبل آمریکا را تکان داد (و یک بار دیگر بحث ممنوعیت حمل سلاح در مکان‌های عمومی را به راه انداخت)، سازندگان شکار تصمیم گرفتند اکران عمومی آن را به زمان دیگری منتقل کنند. قبل از این، قرار بود شکار برای 27 سپتامبر (5مهر) روی پرده سینماهای آمریکا برود. تهیه‌کنندگان این درام ترسناک کنایه‌آمیز، بعد از آن تصمیم به لغو اکران عمومی فیلم گرفتند، که مردم عادی کارزاری برای توقف نمایش آن در رسانه‌های اجتماعی به راه انداختند.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۷۱

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، باور مردم عادی این است در شرایطی که جامعه آمریکا عزادار کشتار عظیم ایالت اوهایوی تگزاس و کالیفرنیا است، اکران عمومی شکار به صلاح نیست و زمان مناسبی برای نمایش عمومی فیلم نیست. داستان فیلم و حال و هوای آن، کاملا در تضاد با شرایط این روزهای جامعه آمریکاست و درباره گروهی از تفنگ به دستانی است که با رها کردن تعدادی آدم بیگناه در جنگل، به‌منظور شوخی و تفریح دست به کشتار آنها می‌زنند.
مدیران یونیورسال در پاسخ به اعتراضات و درخواست‌های بیکران رسانه‌های اجتماعی، ابتدا پخش آنونس‌های تبلیغاتی شکار را متوقف کردند. اما به‌زودی متوجه وخیم بودن اوضاع شده و نمایش عمومی آن را متوقف کردند. به گفته بیانیه این کمپانی: «بعد از توقف پخش آنونس‌های تبلیغاتی و با توجه به شرایط خاصی که هم‌اکنون در سطح عمومی وجود دارد، استودیو تصمیم گرفت فعلا اکران عمومی شکار را لغو کند. ما به خوبی می‌دانیم زمان حال، زمان خوب و مناسبی برای اکران عمومی فیلمی با چنین مضمون و حال و هوایی نیست.»
نقدنویسی ترامپ
ترامپ که شیفته توییتر است و مدام از طریق آن دیدگاه‌ها و نظراتش را به اشتراک می‌گذارد، نسبت به شکار بی‌تفاوت نمانده و درباره این فیلم هم به اظهارنظر پرداخته است. او با خرده گرفتن از داستان فیلم، به انتقاد از آن پرداخته است. ترامپ بدون این که نامی از فیلم ببرد با رسم‌الخط همیشگی خودش، چنین توییت کرده است: «فیلم با این منظور ساخته شده که برانگیزاند و تحریک کند و هرج و مرج و آشوب به‌وجود بیاورد. آنها خشونت خودشان را خلق کرده و بعد تلاش می‌کنند دیگران را مقصر جلوه دهند. نژادپرستان واقعی همین‌ها (هالیوودی‌ها) هستند و آنها برای کشورمان خیلی بد هستند!»
پوشش کامل خبری
نکته جالب، پوشش خبری کامل و سنگین اظهارات ترامپ در دو شبکه خبری مورد علاقه او فاکس نیوز و فاکس بیزنس نت ورک است. تحلیلگران مهمان برنامه‌های این دو شبکه، دو ساعت قبل از حمله ترامپ به هالیوود و اعلام این نکته ازسوی او که «این فیلم‌هایی که آنها تولید می‌کنند، برای کشور بسیار خطرناک است»، به موضعگیری علیه هالیوود و تولیدات آن پرداختند. اهل فن با تعجب از این که فاکس نیوزی‌ها زودتر از توییت ترامپ به بمباران خبری و تحلیلی هالیوود پرداختند، اظهار شگفتی می‌کنند. همین اهل فن انجام این کار را دستوری از طرف کاخ سفید عنوان کرده و عقیده دارند این کار با هماهنگی کامل با دفتر ریاست جمهوری صورت گرفته است. زمانی که ماریا بارتیرومو مجری مورد علاقه ترامپ هم حمله به هالیوود را آغاز کرد، برای همگان مسجل شد که این حملات کاملا با هماهنگی کاخ سفید صورت گرفته است.
تحریم رئیس‌جمهور یا طرفداران آن؟
در همین حال، روزبه‌روز بر تعداد کسانی که خواهان تحریم طرفداران ترامپ در هالیوود هستند، افزوده می‌شود. تازه‌ترین آن آرمی هامر است. او که ماه قبل شایعه بازی در نقش بتمن ابرقهرمان در سری جدید این مجموعه اکشن کمیک استریپی را رد کرد، حالا خواهان تحریم شرکت فیلمسازی مارول شده است. مارول که تولیدکننده محصولات ابرقهرمانانه پرفروش چند سال اخیر است، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت والت‌دیزنی به حساب می‌آید. هامر برای تحریم مارول، بهانه خوبی دارد.
او می‌گوید مدیر مارول ایساک پرلموتر، برای کارزار تبلیغاتی ریاست‌جمهوری سال 2020 ترامپ، پول زیادی خرج کرده و می‌کند. هامر هم در توییتر چنین نوشته است: «باید کسانی که به ترامپ کمک مالی می‌کنند، شناسایی و به مردم معرفی شوند. باید گفته شود که یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی ترامپ، مدیر شرکت مارول است.» معلوم نیست میزان کمک مالی پرلموتر به کارزار تبلیغاتی ترامپ چقدر بوده است. اما هامر و اطرافیانش از یک رقم بسیار بالا و کلان حرف می‌زنند.

کیکاووس زیاری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها