والیبال ایران بعد از ناکامی در مسابقات انتخابی المپیک، به بازی‌های قهرمانی آسیا امیدوار است

تعویق سفر به توکیو

شکست مقابل روسیه در انتخابی المپیک؛ اما هنوز چیزی تمام نشده است. شب قبل از بازی کولاکوویچ در نشست خبری‌اش گفته بود که یک شانس برای این‌که روسیه را شکست بدهیم داریم، این‌که آنها در ضعیف‌ترین حالت ممکن خودشان در روز مسابقه باشند. شاید اگر شرایط کمی بهتر بود، می‌شد سه بر صفر به روس‌ها نباخت اما حالا این اتفاق افتاده است و راه صعود به المپیک از منطقه آسیا می‌گذرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۵۷

در مسابقات قهرمانی قاره کهن که دی ماه برگزار می‌شود، بلندقامتان ایران شانس این را دارند تا خودشان را به المپیک توکیو برسانند.
زور روس‌ها چربید
روس‌ها در قوی‌ترین حالت خود بودند. شاید اگر ما هم همان ایران همیشگی بودیم، سه بر صفر مقابل آنها بازنده نبودیم. در مسابقاتی که شانسش را داشتیم تا پس از پیروزی مقابل کوبا و مکزیک، در بازی با روسیه هم به پیروزی برسیم و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم اما حریف بهتر از ایران کار کرد و راهی المپیک شد.
دی ماه؛ شانس دیگر ایران برای صعود
شکست مقابل روسیه اما پایان راه نیست. حالا تیم ملی والیبال ایران یک شانس دیگر برای رسیدن به المپیک را دارد. پیش‌بینی می‌شود با شرایطی که تیم ملی دارد، والیبالیست‌ها بتوانند راهی توکیو شوند. بدون شک رقابت‌های انتخابی قاره آسیا یک فرصت طلایی برای ملی‌پوشان ایران است تا با قهرمانی در آن بتوانند جواز صعود به المپیک را کسب کنند. مسابقاتی که با حضور هشت تیم از روز 16 تا 22 دی ماه در چین برگزار می‌شود. البته آسیایی‌ها باید از ۲۲ تا ۳۰ شهریورماه در قهرمانی آسیا به میزبانی تهران با هم رقابت کنند تا هشت تیم اول جواز انتخابی در چین را بگیرند. خیلی‌ها از ایران به‌عنوان شانس نخست این مسابقات یاد می‌کنند و البته برای آن هم دلیل دارند. به عقیده آنها ژاپن که یکی از جدی‌ترین رقبای ایران است به‌دلیل میزبانی، سهمیه را کسب کرده است و حالا برای رسیدن به قهرمانی دو حریف قدرتمند در آسیا هست، یعنی استرالیا و چین میزبان. با این شرایط به نظر نمی‌رسد که کار برای قهرمانی به همین سادگی باشد...
محمد موسوی: باید به المپیک برویم
سیدمحمد موسوی، مدافع بلندقامت تیم ملی والیبال ایران درباره شرایط سخت برای صعود به المپیک می‌گوید: «با همه توان در مرحله بعدی انتخابی المپیک شرکت می‌کنیم. باید به المپیک برویم و اگر ایران در المپیک نباشد بدون شک جای خالی تیم ما احساس خواهد شد.» موسوی این را گفت و ادامه داد: «مطمئنا سهمیه المپیک را می‌گیریم و شانس حضور در المپیک را از دست نمی‌دهیم. بچه‌ها همدل هستند تا این کار را انجام بدهند.»
کولاکوویچ: امروز را فراموش می‌کنیم، آینده روشن است
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال درباره شکست مقابل روسیه و از دست‌رفتن شانس صعود به ‌المپیک می‌گوید: «ما این شکست و این مرحله را فراموش کرده‌ایم. دوست نداریم به چیزی که گذشته فکر کنیم و از حالا نگاه‌مان به آینده است؛ آینده‌ای که روشن است و قطعا در آن اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد. المپیک هدف نهایی ماست و برای رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.»
کدام تیم‌ها صعودشان را قطعی کردند؟
دور اول مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو طی روزهای گذشته در شهرهای مختلف آسیا و اروپا برگزار شد و 24 تیم برتر جهان در شش گروه چهار تیمی به رقابت پرداختند. در پایان این مرحله از مسابقات تیم‌های آرژانتین، لهستان، ایتالیا، آمریکا، روسیه و برزیل، جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کردند و باقی تیم‌ها باید در مسابقات درون‌قاره‌ای که زمستان امسال برگزار خواهد شد شرکت کنند تا از هر قاره یک تیم دیگر جواز حضور در المپیک را کسب کند.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها