در گذشته‌های نه‌چندان دور، در همین تلویزیون سریال‌هایی تولید می‌شد که به زبان طنز هم که شده خیلی خوب از خجالت مفاسد درمی‌آمد. ولی در شرایط فعلی این‌که چنین سریال‌هایی تولید شود به دلایل گوناگون و کم‌تحملی‌ها، سخت شده است.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۱۰

فکر می‌کنم برای آن‌که رسانه ملی به روزهای شکوفایی‌اش بازگردد، چاره‌ای ندارد جز آن که محلی شود برای جذب بهترین ایده‌ها و فیلمنامه‌ها به منظور نقد مفاسدی که به‌واسطه کم‌کاری‌های برخی مدیران ایجاد شده است.
آقایانی که ناظران کیفی سریال هستند وقتی می‌بینند سریال‌هایی تولید می‌شود که کمترین بازخوردی چه به لحاظ سرگرم‌کنندگی، چه به لحاظ انتقادی ندارند نباید همچنان به عنوان ناظر کیفی به فعالیت خود ادامه دهند. ناظر کیفی که فقط نباید به دنبال سانسور باشد. اتفاقا باید روندی را در پیش گیرد که کیفیت سریال در عین بازنمایی نقدهای اجتماعی حفظ شود.
حفظ شغل پردرآمد چه ارزشی دارد وقتی می‌بینیم مخاطبان خسته از تکرار گریبانگیر برخی سریال‌ها، به سریال‌های انگلیسی و آمریکایی پناه می‌برند؟ وجدان را باید در همه امور ملاک عملکرد قرار داد و وقتی از نزدیک مشاهده کرد یک تهیه‌کننده یا کارگردان اثرگذاری لازم را در ارتباط با مخاطب ندارد مجدد به او سفارش کار نداد. خوشبختانه چیزی که در ایران زیاد است آدم بااستعداد و هنرمند و این طور نیست که با حذف یک یا چند تهیه‌کننده نتوانیم نیروهای صاحب‌خلاقیت را جذب کنیم. در تمام رسانه‌های دنیا می‌روند دنبال ایده‌های نو و بکر و دست اول و آدم‌های خلاق و صاحب ایده را با بهترین پیشنهادها جذب می‌کنند تا بتوانند با رسانه‌های رقیب مقابله کنند. به نظرم رسانه ملی هم باید فراخوانی بگذارد برای جذب این ایده‌های دست اول و آدم‌های خلاق. باید روالی را بگذاریم جهت جذب استعدادهایی که حرفی برای گفتن دارند. به نظرم اگر این روال وجود داشته باشد سریال‌هایمان در کوتاه‌مدت، جهشی عظیم خواهد داشت.

خسرو معصومی

کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها