بلاتکلیفی و سردرگمی سازمان لیگ در اعلام زمان شروع مسابقات مربیان و باشگاه‌ها را کلافه کرده است

همه منتظر شروع لیگ

لیگ برتر به شکلی شتاب‌زده در تالار شهر مشهد قرعه‌کشی شد تا برنامه بازی‌ها نوشته شود. گرچه اهالی فوتبال ترجیح دادند عبارت «شتاب‌زده» را برای مراسم قرعه‌کشی انتخاب کنند؛ اما فدراسیون فوتبال معتقد است مراسم خیلی مختصر و مفید و به زیبایی برگزار شده است.
کد خبر: ۱۲۲۲۳۴۲

حقیقت ماجرا این است که فدراسیون فوتبال به‌دلیل فشارهای AFC و فیفا مجبور است بعضی الزامات را رعایت کند. فروش الکترونیکی بلیت، دوربین‌های مداربسته ورزشگاه‌ها، گیت‌های کنترل برای ورود تماشاگران و تامین امنیت درون ورزشگاه‌ها مسائلی است که فدراسیون قول داده آنها را ایجاد کند؛ اما تا کنون توفیقی در آن به‌دست نیاورده است و وقتی متوجه شد دیگر زمانی نمانده، مجبور به برگزاری مراسم قرعه‌کشی شد تا فوتبال ایران، امسال، بی‌لیگ نماند!
قرعه‌کشی انجام و نام حریفان تیم‌ها مشخص شد؛ اما این برنامه وقتی معنا پیدا می‌کند که تاریخ دقیق برگزاری بازی‌ها از جمله دیدار افتتاحیه، بازی پایانی و زمان دو دربی مشخص شود.
کارشناسان فوتبال براین باورند همین که قرعه‌کشی این فصل لیگ برتر صورت گرفت، به این معناست که فدراسیون فوتبال از موضع اولیه خود برای برگزار نشدن بازی‌ها عقب‌نشینی کرده است.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش از این گفته بود اگر ورزشگاه‌های فوتبال به استانداردها نزدیک نشوند احتمال تعطیلی لیگ وجود دارد. سعید فتاحی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ هم گفته بود وقتی لیگ را آغاز می‌کنیم که شش ورزشگاه استاندارد داشته باشیم.
آنچه باعث آزار دادن ذهن مربیان شده است، تاریخ مبهم آغاز لیگ است. همه بر این باور هستند که فدراسیون در هر حال این بازی‌ها را برگزار می‌کند پس چه بهتر زمان را از دست ندهیم و هر چه سریع‌تر بازی‌ها را برگزار کنیم.
رضا مهاجری، سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران مانند همه مربیان، به نامشخص بودن زمان آغاز بازی‌ها اعتراض کرد و گفت: مشخص نشدن زمان آغاز لیگ، تأثیر منفی بر عملکرد فنی و همچنین بدنسازی تیم‌ها می‌گذارد.
بلاتکلیفی، بدترین شرایطی است که تیم‌ها امسال با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. گرچه ترتیب برگزار بازی‌ها و حریفانمان در هفته‌های مختلف را شناخته‌ایم؛ اما نمی‌دانیم چه زمانی با آنها بازی داریم و تمرین‌ها را چگونه باید برگزار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها