به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سید نواب حسینی منش با بیان اینکه در حال حاضر دو خودروی نیسان و پراید بیشترین آمار مردودی در آزمونهای مراکز معاینه فنی را از آن خود کرده و رتبه نخست را به دست آوردهاند، تصریح کرد: خودروی پر تیراژ تولید داخلی، رتبه نخست را در مردودی از انحراف فرمان که نشاندهندهی جلوبندی ضعیف خودرو است به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز ۱۴گانه شهر تهران مراجعه کردهاند، اظهارکرد: ۲۷.۷ درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران مربوط به خودروی پراید است.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه گفت: متاسفانه ۹ درصد از خودروهای پراید مراجعهکننده بیش از یک ایراد داشتهاند که بر اساس آمار پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل ۸۴ به بالا از تست آلایندگی ۱۷ درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل ۸۴ به پایین ۴۸ درصد است.
به گفته حسینیمنش، مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخها ۱۰.۵ درصد، در تست ترمز ۶ درصد و در تست کمکفنر ۵.۷ درصد است.
وی به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه که از سال ۹۹ شماره گذاری خودرو سواری پراید متوقف میشود، اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار ارائهشده از سوی پلیس راهور، ۳۴ درصد از جانباختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بودهاند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچکترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج میشود.
حسینی منش گفت: اولین پراید در سال ۱۹۸۸ در شرکت فورد آمریکا تولید شد که پس از یک سال به دلیل غیراستاندارد بودن، خط تولید آن به کره فروخته شد. آنها نیز دو سال پس از تولید باز هم به دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو، خط تولیدش را به ایران فروختند اما متاسفانه شاهدیم خودرویی که در کشورهای آمریکا و کره تنها سه سال تولید شده، در کشور ما بهرغم تمام اظهارات کارشناسی در غیراستاندارد بودن این خودرو بیش از ۳۰ سال است که تولید میشود و تولیدکننده قصد توقف تولید آن را نیز ندارد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد