برای اولین بار در انتخابی المپیک مقابل کوبا بازی می‌کنیم

تیمی که دیگر ترسناک نیست

تیم ملی والیبال ایران صبح دیروز به سنت‌پترزبورگ روسیه رسید. دلخوری بازیکنان تیم ملی از بی‌پناهی‌شان به دلیل نبود رئیس بالای سر فدراسیون موجب شد دیروز در هتل فرودگاه امام‌(ره) مراسمی در نظر گرفته و هدایایی به بازیکنان داده شود. این هدایا با حضور افشین داوری، سرپرست فدراسیون و نماینده حامی مالی فدراسیون برگزار شد تا بازیکنان با شارژ مالی، راهی روسیه شوند.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۶۱

اولین تمرین
اولین تمرین ملی‌پوشان والیبال ایران دیروز برگزار شد. بازیکنان که بعد از سفری پنج ساعته به سنت‌پترزبورگ رسیده بودند، بعد از استراحت، اولین تمرین خود را خیلی سبک برگزار کردند. بازیکنان تیم ملی امروز در سالن محل برگزاری بازی‌ها یعنی در سالن سیبور آره‌نا تمرین خواهند کرد که به دستور ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ما، این تمرین پشت درهای بسته برگزار می‌شود. همه بازیکنان تیم‌ملی (سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، محمدرضا مؤذن، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور) در تمرین دیروز حاضر بودند.
اولین مسابقه بعد از 23 سال
تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار در ۲۳ سال گذشته در مسابقات انتخابی المپیک به مصاف کوبا می‌رود. ساعت 17 و 30 دقیقه فردا تیم‌های ایران و کوبا، برگزارکننده بازی نخست گروه E هستند. ایران و کوبا در مسابقات مهم جهانی تا‌کنون هشت بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که چهار مسابقه نخست (1991 تا 2011) را کوبا برده ولی در چهار مسابقه اخیر (2013 تا 2018)،‌ تیم ملی ایران برنده بوده است. تنها رویارویی دو تیم در المپیک مربوط به سال 2016 و در مرحله نهایی المپیک ریو بوده که کوبا 3 بر صفر مغلوب شاگردان رائول لوزانو شد.
تیم ملی والیبال ایران تاکنون یک بار در بازی‌های المپیک حاضر بوده که کار خود را با عنوان پنجمی مشترک در سال 2016 به پایان برده است.
تیم ملی کوبا پیش از این هفت بار به المپیک رسیده و بعد از آمریکا با 11 حضور در المپیک، بیشترین آمار را در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی دارد. کوبایی‌ها در سال‌های 1984 و 1988 نیز، جواز حضور در المپیک را به دست آوردند؛ اما این بازی‌ها را تحریم کردند. بهترین نتیجه کوبا در المپیک، مدال برنز سال 1976 بوده است.
کوبایی‌ها که روزگاری با غول‌های بزرگ خود (که خوئل دسپاینه سرآمد آنها بود) سر به آسمان والیبال دنیا می‌ساییدند، سال‌هاست از روزهای اوج خود فاصله گرفته‌اند و دیگر آن قدرت سابق را ندارند. کوبا دیگر برای ما تیم ترسناکی نیست و می‌آید تا تیم ما را برای بازی حساس روز یکشنبه مقابل روسیه گرم کند.
کوبا بدون ستاره‌های مسن
با تصمیم مسؤولان فدراسیون والیبال کوبا، تیم‌ملی این کشور بدون ستاره‌هایش در مرحله نخست انتخابی المپیک شرکت می‌کند. سایت چمپیونات نوشت: پیش از این قرار بود کوبا با همه توان خود به رقابت‌های انتخابی المپیک برود؛ اما این تیم بدون بازیکنی شاخص در سنت‌پترزبورگ حضور دارد. روبرت لاندی سیمون، مایکل سانچس و ریدل هیرسوئلو بازیکنان نامداری که بعد از مدت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، غایبان بزرگ اردوی کوبا هستند؛ اگرچه بودن آنها هم نمی‌توانست خطری برای بازیکنان تیم ملی والیبال ما ایجاد کند.
ساملوو: از همه توان برای صعود استفاده می‌کنیم
توماس ساملوو سرمربی تیم ملی والیبال روسیه اعلام کرد که از همه توان تیم خود برای حضور در المپیک استفاده می‌کند. ساملوو، برای حضور در این مسابقات الکساندر بوتکو، ایگور کوبزار، ماکسیم میخایلوف، ویکتور پولتایف، آرتم وولویچ، الیاس کورکایف، دیمیتری موزرسکی، ایوان یاکوولف، دیمیتری وولکوف، فدور وورونکوف، ایگور کلیوکا و آنتون سمیشف، والنتین گلوبف و رومن مارتینیوک را به اردو دعوت کرد. این تیم حتی از تیمی که سه هفته قبل قهرمان لیگ ملتها شد هم قدرتمندتر است. ساملوو گفت: صعود هیچ تیمی از پیش مشخص نیست. تیم ایران تیم قابل احترامی است و کوبا و مکزیک هم رویاهای خود را دارند. با این حال ما از امتیاز میزبانی برخورداریم و از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که بسیار باتجربه و توانمند هستند. من به قدرت آنها ایمان دارم و از همه توان آنها استفاده خواهم کرد تا یکی از صعودکنندگان به المپیک توکیو باشیم.
مسابقات انتخابی
همان‌طور که در شماره دیروز نوشتیم مسابقات انتخابی والیبال المپیک در شش گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و تنها تیم‌های صدرنشین راهی المپیک خواهند شد تا در کنار ژاپن میزبان قرار‌بگیرند. پنج تیم باقیمانده، در رقابت‌های قهرمانی پنج قاره مشخص خواهند شد تا 12 تیم حاضر در المپیک 2020 توکیو کامل شوند.

برنامه بازی‌های گروه E
جمعه ۱۸ مرداد
ایران-کوبا (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران)
روسیه-مکزیک (ساعت ۲۰:۳۰)
شنبه ۱۹ مرداد
ایران-مکزیک (ساعت ۱۷:۳۰)
روسیه-کوبا (ساعت ۲۰:۳۰)
یکشنبه ۲۰ مرداد
کوبا -مکزیک (ساعت ۱۷:۳۰)
روسیه -ایران (ساعت ۲۰:۳۰)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها