با توجه به پرسش‌های ارسالی خوانندگان تپش درخصوص موضوعات حقوقی از جمله تقاضای اعسار، تقسیم ارثیه، مطالبه دیه و چک ضمانت مریم جنت‌آبادی،کارشناس ارشد حقوق خصوصی به سوالات شما پاسخ داده است. مخاطبان می‌توانند پرسش‌های حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224 مطرح کنند و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۱۴

تقاضای اعسار
من به خاطر کارم حساب بانکی‌ای داشتم که گردش مالی آن بالا بود. مدتی است این حساب را مسدود کرده ام و پولی در آن نیست. به خاطر مهریه می‌خواهم تقاضای اعسار بدهم، آیا این حساب هم مدنظر قرار می‌گیرد؟
در اعسار آنچه مورد توجه قرار می‌گیرد وضعیت فعلی اموال و املاک و دارایی‌تان است. مگر آن‌که مشخص شود برای فرار از دین اقدام به انتقال صوری اموال کرده اید.
مطالبه دیه
شش ماه قبل خودرویی در خیابان به من زد که در دادگاه راننده به پرداخت دیه و هزینه درمان محکوم شد. خودروی مقصر بیمه داشت و من برای مطالبه دیه و خسارت به شرکت مراجعه کردم اما آنها بعد از چند هفته ادعا کردند بخشی از پول را سه ماه بعد و بقیه را شش ماه دیگر پرداخت می‌کنند. برای رسیدن به حقم چکار باید انجام دهم؟
در صورت صدور حکم به پرداخت دیه و خسارت در مرجع قضایی به شعبه صادر کننده رای بروید و درخواست اجرای حکم را بدهید. در صورت استنکاف شرکت از پرداخت خسارت، حسابش مسدود می‌شود.
چک ضمانت
هنگام استخدام در شرکتی، یک چک 20میلیون تومانی برای ضمانت دادم. حالا شرکت مرا اخراج کرده است. وقتی گفتم حق و حقوقم را می‌خواهم، مرا تهدید کردند چک را اجرا می‌گذارند. آیا این حق را دارند؟
هنگام امضای قرار داد، باید شماره چک و مبلغ چک را در قرارداد ذکر کنید که این چک بابت تضمین کار است. در صورتی که در اجرای وظایف مشکلی نداشته باشید، می‌توانید دادخواست استرداد آن را مطرح کنید.
تقسیم ارثیه
خواهرم یک ماه قبل فوت کرد. او دارای همسر و یک فرزند است و مادرمان در قید حیات است. ارثیه خواهرم چطور بین ورثه تقسیم می‌شود؟
ضمن تسلیت به شما درباره نحوه تقسیم ارثیه خواهر مرحومتان باید بگویم، ورثه حین فوت خواهر شما، همسر و فرزند و مادرتان است که مادر 6/1 و همسر 4/1 و مابقی سهم فرزند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها