نگارنده حسابی سرش شلوغ است. خدا را شکر کنید که نه می‌تواند از هوا حرف بزند و نه از شاعرانگی‌های جهان. آن‌قدر گرفتار است که دارد در ذهنش جمع بندی می‌کند چطور زود، تند، سریع و البته مفید و کامل به عرضتان برساند امروز چه خبر بوده است. خب.. معطل نکنیم و برویم سراغ چهارگانه فرهنگی امروز یعنی همین چهار صفحه خودمان که با عشق برایش می‌نویسیم و امیدواریم با عشق بخوانید.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۶۳

همین که زینب مرتضایی‌فرد رسید روزنامه و کیفش را گذاشت روی میز، ماموریت امروزش به او ابلاغ شد. زود وارد عمل شد، ترانه‌ای را که جناب دبیر گفته بود شنید، ترانه سرایش را پیدا کرد و با خواننده‌اش هم تماس گرفت. ترانه‌ای که امروز علیزاده شکار کرده بود، کاری است متعلق به 15سال پیش که با همکاری علی معلم و مجید اخشابی ساخته شده است. کاری اجتماعی که حالا جای آثار مشابه آن در مارکت موسیقی بدجوری خالی است. خلاصه که مرتضایی ترانه «تیتر‌روزنامه» را شنید و با اخشابی تماس گرفت تا از حال و هوای ساخت این کار بگوید. در صفحه 9 می‌توانید حرف‌های اخشابی را بخوانید.
در صفحه بعدی هم مهاجر باز رفته سراغ کاغذ و ماجراهایش. او که یک روزنامه‌نگار عشق کاغذ درست و حسابی محسوب می‌شود، بررسی کرده و دیده برخی کاغذهایی که ارشاد به ناشران می‌دهد، سر از چاپخانه‌ها درمی‌آورد و با قیمتی پایین‌تر از بازار به چاپخانه دارها واگذار می‌شود. با چند چاپخانه‌دار تماس گرفته و چند و چون ماجرا را پرسیده است. بخوانید و ببینید این کاغذ چه‌ها که نمی‌کند با ما... .
ساناز قنبری را هم که می‌شناسید. خبرنگار سینمایی‌مان که هم خوشفکر است و هم پرتلاش. او همیشه می‌گردد دنبال کسانی که حقشان است دیده و معرفی شوند، اما رسانه‌ها کمتر به آنها پرداخته‌اند. قنبری این‌بار رفته سراغ ژیلا شاهی، یکی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «قصر شیرین» تازه‌ترین ساخته سیدرضا میرکریمی. شاهی برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر مکمل زن جشنواره فیلم فجر هم شد و حالا که فیلم در حال اکران است، می‌توانید بروید و بازی بی‌نظیر او را تماشا کنید و لذت ببرید. هم صفحه 11 امروز و گفت‌وگوی جذاب قنبری را با شاهی بخوانید و هم دیدن قصر شیرین را از دست ندهید.
آخرین صفحه از چهارگانه فرهنگ و هنر امروز هم مثل صفحه قبلش سینمایی است. البته علی رستگار که هم خوب تئاتر می‌داند و هم در سینما حسابی وارد و کاربلد است، به بهانه اکران دو فیلم «سرکوب» ساخته رضا گوران و «نیوکاسل» اثر محسن قصابیان رفته سراغ کارگردان‌هایی که از تئاتر به سینما می‌آیند. گوران و قصابیان هر دو تئاتری هستند و آمده‌اند سینما. رستگار بررسی کرده تفاوت این دو مدیوم با هم در چیست و تئاتری‌ها در ورود به سینما چه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها