وکیل دادگستری که متهم است با همدستی یک زن، شوهر وی را کشته، دیروز از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۶۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۱۳ آبان سال ۹۴ به دنبال کشته شدن محمدرضا 60 ساله در خانه‌اش در آجودانیه آغاز شد. شواهد نشان می‌داد مرد ثروتمند در شب تولد پسر خردسالش قربانی جنایت شده است. در نخستین گام از بررسی‌های پلیسی روشن شد محمدرضا به‌تازگی از همسرش جدا شده و همسرش برای گرفتن حضانت دختر ۱۳ ساله و پسر خردسالش با وی اختلاف داشته است. با افشای این ماجرا، همسر سابق محمدرضا به نام مهرنوش بازداشت شد و به طراحی نقشه جنایت خانوادگی با همدستی پدرش، دختر نوجوانش، یک وکیل دادگستری به نام احمد و دوست وی به نام حبیب اعتراف کرد .
زن ۳۸ ساله گفت: من و همسرم همیشه با هم اختلاف داشتیم تا این‌که شوهرم مرا طلاق داد. او حضانت فرزندانم را به من نمی‌داد. ماجرا را به پدرم گفتم و از او کمک خواستم. پدرم از وکیل دادگستری به نام احمد که دوست او بود مشورت گرفت و احمد پیشنهاد قتل شوهرم را مطرح کرد. قرار بود پدرم در ازای کشتن شوهرم، ۳۰۰ میلیون تومان به احمد بدهد. دخترم آن روز خانه پدرش را ترک کرد و به من پیامک فرستاد. همان موقع احمد و دوستش حبیب طبق نقشه شبانه به خانه شوهرم رفتند و او را خفه کردند و من سند خانه شوهرم را در اختیار احمد گذاشتم و او توانست خانه شوهرم را به مبلغ دو میلیارد تومان با سند جعلی بفروشد.
با اظهارات این زن احمد و حبیب بازداشت شدند . احمد 33ساله هم گفت: من وکیل دادگستری هستم. من و حبیب طبق نقشه وارد خانه محمدرضا شدیم. او به محض روبه‌رو شدن با ما شوکه شد که من دستمال گردن او را باز کردم و دور گردنش پیچیدم و حبیب هم دهان و بینی او را با دستانش گرفت تا خفه شد.
حبیب اما مشارکت در قتل را نپذیرفت و ادعا کرد فقط همراه احمد بوده است.آنها در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند.
در آن جلسه احمد با رد اعترافات قبلی خود گفت: وقتی مهرنوش سند خانه شوهرش را به من داد آن را برایش فروختم، اما دستی در قتل نداشتم. حبیب نیز منکر جرمش شد.
پدر مهرنوش وقتی به اتهام معاونت در قتل روبه‌روی قضات ایستاد گفت: من کارخانه دار هستم و نیاز مالی نداشتم تا بخواهم به‌خاطر تصاحب اموال دامادم نقشه قتل او را بکشم. من هیچ انگیزه‌ای برای قتل داماد سابقم نداشتم و بی گناهم.
مهرنوش نیز منکر دست داشتن و اطلاع از قتل شوهرش شد و گفت: دلیلی برای قتل شوهرم نداشتم .
در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده، احمد را به قصاص، حبیب را به‌خاطر معاونت در قتل به 15سال زندان، مهرنوش را به پنج سال و پدرش را به دو سال زندان محکوم کرد. دختر قربانی نیز از همدستی در این ماجرا تبرئه شد.
متهمان پرونده پس از ابلاغ حکم، 20 روز فرصت دارند به حکم مجازات خود اعتراض کنند تا پرونده در دیوان‌عالی کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها