اخبار غیررسمی درباره حکم مجازات شهردار اسبق تهران

نجفی قصاص می‌شود؟!

«محمدعلی نجفی به قصاص محکوم شد.» این بخش مهم خبر دیروز خبرگزاری تسنیم بود که دقایقی بعد از انتشار حذف شد. انتشار این خبر و واکنش وکیل متهم، احتمال صدور حکم قصاص برای شهردار پیشین تهران را قوت بخشید. خبری که از ابتدای هفته زمزمه‌های آن به گوش می‌رسید و همه منتظر جلسه سخنگوی قوه قضاییه هستند تا آن را به طور رسمی اعلام کند.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۰۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم، محمدعلی نجفی 68 ساله متهم است صبح 7خرداد امسال همسر دومش به نام میترا استاد را با شلیک پنج گلوله کلت به قتل رساند. شهردار پیشین تهران ده ساعت بعد از قتل به اداره آگاهی تهران رفت و به قتل همسرش اعتراف کرد.
او ابتدا در نامه‌ای شش صفحه‌ای ادعا کرده بود میترا استاد مهدورالدم است و به خاطر آن مرتکب قتل شده است اما در جلسه محاکمه‌اش گفت: این حرف را برای خانواده‌ام نوشته بودم و اعتقادی به مهدورالدمی همسرم نداشتم. با او اختلافات خانوادگی داشتم و چند بار خواستم طلاق بگیریم که او عاشقم بود و مخالفت کرد. به همین خاطر روز حادثه برای ترساندن او با کلت به حمام رفتم که پنج گلوله ناخواسته شلیک شد و یک گلوله به سینه همسرم برخورد کرد و مرگ او را رقم زد.
در حالی که متهم و وکیل‌مدافعش قصد داشتند، ثابت کنند قتل شبه‌عمد است، رئیس دادگاه در آخرین دفاع هم سه اتهام «مباشرت در قتل عمد» همسر دومش میترا استاد با سلاح گرم، «حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز» و نیز «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیرفوتی» را به نجفی تفهیم کرد.
قصاص بعید نیست
با گذشت یک هفته از آخرین جلسه محاکمه شهردار پیشین تهران و در حالی که به نظر می‌رسید حکم روز سه‌شنبه در جلسه سخنگو با خبرنگاران اعلام شود، صدور حکم قصاص برای متهم به قتل مطرح شد. وکیل‌مدافع محمدعلی نجفی عصر دیروز درباره صدور حکم قصاص برای موکلش گفت: بعید نیست که حکم صادره برای موکلش قصاص باشد.
حمید گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره بیان کرد: از حکم صادره اطلاعی ندارم و در سایت ثنا هنوز این موضوع را چک نکردم. دور از ذهن و بعید نیست حکم صادره قصاص باشد.
دیه میلیاردی صحت ندارد
یکی از وکلای اولیای‌دم هم دیروز اعلام کرد؛ اعلام بخشش قاتل با دریافت دیه میلیاردی صحت ندارد و شایعه است.
وی افزود: امروز شرایط خانواده آماده پذیرش چنین حرف هایی نیست، وضعیت مادر و پدر مرحومه بسیار وخیم است و حتی مهیار را نیز با شرایط خاصی به جلسه دادگاه آوردیم بنابراین چنین حرف‌هایی که زده می‌شود در حد شایعات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها