در ستایش اشک: همین هفته گذشته آقای وزیر بهداشت گفته بود که ما ایرانی چون در برخی آیین‌های مذهبی‌مون زیاد گریه و عزاداری می‌کنیم، افسرده هستیم، حالا ما قصد انتقاد به این صحبت‌های آقای وزیر نداریم اما فقط می خواهیم این نکته را بگوییم که همزمان با این صحبت ها دانشمندان آن طرف آب که اتفاقا خیلی اهل عزاداری هم نیستند نشسته اند تحقیق کرده اند که گریه کردن چقدر می‌تواند به حفظ سلامت انسان کمک کند.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۲۵

برای بررسی این موضوع، ۲۰۰ نفر داوطلب به تماشای یک فیلم غم‌انگیز یا احساسی پرداختند، کسانی که در طول تماشای فیلم اشک ریخته‌بودند، حین این آزمایش، ضربان قلب آرام و منظمی داشتند، درحالی که دیگران دچار تپش قلب نامنظم می‌شدند.
علاوه بر این، کسانی که گریه کرده بودند، حس می‌کردند قبل از شروع اشک ریختن، ضربان قلبشان کاهش یافته و در طول زمان آزمایش، با آرام‌تر شدنشان، ضربان به حالت اولیه خود برمی‌گشت.
لی شارمن، یکی از متخصصانی که در این آزمایش حضور داشت، در مقاله‌ای با همین موضوع نوشت: گریه‌کردن راهی برای بهبود و بازسازی مجدد عواطف است و این مساله را می‌توان از دیدگاه روان‌شناسی نیز مورد تایید دانست. متخصصان به این نکته نیز دست یافتند که در واقع گریه کردن به ایجاد همئوستازیس بیولوژیک در بدن کمک می‌کند. همئوستازیس نوعی فرآیند است که طی آن بدن به شکلی از ثبات در فرآیندهای سوخت و سازی می‌رسد که عمدتا شامل تعداد دفعات ضربان قلب و فشار خون است.

افتتاح اولین مدرسه تخصصی فوتبال بانوان: اصولا مدارس و آکادمی های فوتبال در کشور ما خودش پدیده چندان قدیمی نیست و چند سالی است که به شکل تخصصی و استاندارد این فضاهای آموزشی شکل گرفته اند و معمولا هم استعدادهای پسران در این زمینه شناسایی می شد، حالا در میان انواع خبرهای مختلف ورزشی شنیدن راه اندازی اولین مدرسه تخصصی فوتبال بانوان هم شیرینی خودش را دارد.
در همین زمینه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفته است: با تخصیص یک زمین از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان برای فوتبال بانوان، به زودی فعالیت بانوان در این رشته به صورت تخصصی و آکادمیک از رده سنی پایه آغاز می شود. کارهای محصور کردن این زمین در ورزشگاه تختی اهواز نیز در حال انجام است و احتمالا تا دو هفته آینده، این مدرسه فوتبال کار خود را شروع خواهد کرد. به گفته او باتوجه به این که زمین کاملا در اختیار بانوان است، آنها می توانند از صبح و در ساعت های مختلف به تمرین بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها