پرافتخارترین کشتی‌گیر همه ادوار ایران، نایب رئیس فدراسیون شد

سور دبیر برای سوریان

صبح روز گذشته مراسم معارفه حمید سوریان به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون کشتی انجام شد؛ انتخابی که حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۸۵

عده‌ای می‌گویند این پست برازنده سوریان بود و به‌خوبی از پس کاری که به او سپرده شده برمی‌آید و عده‌ای هم می‌گویند که یکی از پر افتخارترین‌ها خودش را وارد بازی بدی کرده است. با این حال دبیر نظر دیگری دارد. او در این‌باره در جمع خبرنگاران گفت: «طبیعتا تیم مدیریتی جدید نیاز به کسانی دارد تا بتواند با هماهنگی بیشتر کارها را پیش ببرد و هر تغییر و تحولی به خوبی بررسی شده است. بعید می‌دانم سوریان نیازی به معرفی داشته باشد، چراکه او ابرمرد کشتی ایران است. جالب آن‌که او بیشتر از خودم به من فشار آورد تا برای انتخابات فدراسیون وارد رقابت بشوم و حالا خوشحالم که به ما افتخار همکاری و همراهی داده است.» علیرضا دبیر این را گفت و ادامه داد: «به‌صراحت می‌گویم او با اختیارات کامل وارد فدراسیون کشتی شده و امیدوارم بتواند از تجارب بالای کارشناسی خود در کشتی‌فرنگی استفاده کند تا بچه‌های ما در تمامی رده‌ها نیز از این تجارب بهره ببرند.»
سوریان: احساس خوشبختی می‌کنم
حمید سوریان بعد از انتخابش از سوی علیرضا دبیر به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: «امروز عمیقا احساس خوشبختی می‌کنم که شرایطی فراهم شد در کنار کشتی باشم.» او این را گفت و ادامه داد: «از اعتماد دبیر ممنونم و امیدوارم همه بزرگان کمک کنند تا در کنار کشتی باشیم.»
نایب‌رئیس حکمش را از بنا گرفت
در مراسم معارفه حمید سوریان که در خانه کشتی برگزار شد، چهره‌هایی همچون محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد و همچنین برخی اردونشینان تیم‌های ملی حضور داشتند. نکته قابل توجه مراسم این بود که حمید سوریان حکمش را از دست محمد بنا دریافت کرد؛ مردی که سوریان مهم‌ترین افتخارات جهانی و المپیک خود را با سرمربیگری او کسب کرد و نقش مهمی در افتخارآفرینی او داشت.
وقتی رقیب دبیر هم پست گرفت
همچنین صبح دیروز کمیته لیگ فدراسیون کشتی هم شاهد تغییراتی بود که طی آن مهدی توکلی جای خود را به عبدالمهدی نصیرزاده داد. نصیرزاده از رقبای اصلی انتخاباتی علیرضا دبیر بود که حتی تا دور دوم هم توانست با آرای غیرقابل پیش‌بینی اعضای مجمع پا به پای رئیس فدراسیون پیش آید. او پس از این انتخاب گفت: «دبیر نشان داد که پهلوان است. از او تشکر می‌کنم و امیدوارم شرمنده جامعه کشتی نشوم.» نصیرزاده در پاسخ به این سوال که پیش از این در مجمع روز 26 تیر حرف از مهندسی انتخابات زده بود، گفت: هر چه بود تمام شد و فراموش کردم. دبیر اعتبار و آبرویش را گذاشته است. آن چیزهایی هم که گفتم حدس و گمان من بود و امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد.
حسن رنگرز: شرایط حساس است خودی و غیرخودی نداریم
دارنده دو مدال طلا و برنز کشتی فرنگی جهان شرایط فدراسیون کشتی را حساس خواند و گفت که در این مقطع نباید نخبه‌کشی شود فرصت‌سوزی. حسن رنگرز این را گفت و ادامه داد:«وضعیت موجود فدراسیون، سطح توقعات و انتظارات، برنامه‌ها و... در ماه‌هایی که قرار است به المپیک منتهی شود، کار را سخت می‌کند که امیدوارم علیرضا دبیر مبنای کارش را استفاده از خردجمعی و تشریک مساعی بگذارد و هدفش جذب حداکثری باشد و از تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های کشتی استفاده کند. خوب است که خودی و غیرخودی نداشته باشیم.»نایب رئیس پیشین فدراسیون کشتی در واکنش به این‌که گفته می‌شود وی نیز یکی از افراد موردنظر علیرضا دبیر برای کارهای مدیریتی است، خاطرنشان کرد: به هر صورت من با فدراسیون آقای خادم هم سال‌ها همکاری کرده‌ام،‌ این‌بار هم اگر زمینه‌ای فراهم شود که بتوانم به وظیفه‌ام عمل کنم، حتماً این کار را انجام خواهم داد. حیف است دوستانی که از جنس ما هستند، بخواهند کنار بکشند. ما نسبت به کشتی دِین داریم و بدهکاریم و باید فارغ از مسؤولیت و منصب، حداقل‌های خودمان را با اخلاص برای کشتی هزینه کنیم. این باور شخصی من است. کشتی کار سختی دارد، باید به دبیر فرصت داد و در تمام سطوح حوصله کرد. قهرمانان، پیشکسوتان، هیات‌ها، رسانه‌ها، کمیته ملی المپیک و همه و همه باید کمک کنند تا وضعیت کشتی رو به بهبود برود.»

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها