حرکت زیبای کمیته ملی المپیک برای قهرمانان ملی

تابلوی معرفت

کمیته ملی المپیک تابلوی شناسایی و معرفی افتخار آفرینان المپیکی کشورمان بر سر در خانه این عزیزان نصب می‌کند. بنا بر دستور سید رضاصالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و در راستای ارج نهادن به مقام شامخ المپین‌های ورزش کشور، تابلوی شناسایی و معرفی افتخار آفرینان المپیکی کشورمان بر سر در خانه این عزیران نصب خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۹۰

به همین منظور و از روز گذشته این حرکت زیبا که نشان می‌دهد قهرمانان ایران از یاد نخواهند رفت آغاز شده و بر سر در منزل چند قهرمان المپیک تابلو معرفی آنها نصب شده است. نخستین نفری که این تابلوی بالای در منزلش نصب شده علی میرزایی بود. میرزایی یکی از قهرمانان وزنه‌برداری است که موفق شد در بازی‌های المپیک هلسینکی که به میزبانی فنلاند برگزار شد، نشان برنز را به دست بیاورد. میرزایی در مسابقات جهانی میلان نشان نقره گرفت در وین به نشان برنز رسید و نشان بازی‌های آسیایی دهلی نو را هم در کارنامه دارد.

دومین نفری که تابلوی یادبود بر سر در خانه اش نصب شد عسگری محمدیان بود.کشتی گیر آزادکار ایران که دو مدال نقره المپیک را در کارنامه دارد.او یک بار در سئول و در سال 1988 موفق به کسب این مدال شد و یک بار هم سال 1992 در بارسلون.مدال‌های مختلف در قهرمانی جهان،بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا از دیگر افتخارات عسگری محمدیان است.
اما امامعلی حبیبی، ملقب به ببر مازندران. طلایی المپیک ملبورن در سال 1956 و یکی از پرافتخارترین‌ها در دنیای کشتی. او به همراه غلامرضا تختی جزو نخستین طلایی‌های المپیک بودند. سه مدال طلای جهان و یک مدال طلای بازی‌های آسیایی از دیگر افتخارات امامعلی حبیبی است. امامعلی حبیبی یکی از چهار کشتی‌گیر ایرانی است (همراه با غلامرضا تختی، رسول خادم، ابراهیم جوادی) که نام و تصویرش در تالار افتخارات فیلا به ثبت رسیده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها