دیروز حال هوای تهران کمی بهتر بود و خورشید تیرماهی کمی، البته تاکید می‌کنیم فقط کمی به خودش استراحت داده بود، کمی آسوده‌تر به روزنامه آمدیم و از راه که رسیدیم مثل هر روز هلاک گرما نبودیم. راستش خودمان هم خسته شدیم اینقدر هر روز از زورآزمایی خورشید نالیدیم اما می‌دانیم که اغلبتان با ما همدرد هستید و می‌دانید از چه حرف می‌زنیم. این را هم بگوییم که هر روز همین‌طور که از گرما می‌نالیم و کار می‌کنیم یک ایرانگردی درون‌گروهی هم داریم، کلی نگران مردمان استان‌های گرم‌تر می‌شویم و آرزو می‌کنیم خورشید کمی مهربان‌تر بتابد.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۲۷

البته دو سه روز است که در گروه مباحث دیگری هم داریم و سخت درگیر ماجرای خلیج‌فارس و نفتکش ایرانی و انگلیسی و ... هستیم. شما هم اگر محمدصادق علیزاده رئیستان بود که حسابی از این امور سررشته دارد و پیگیر همه اتفاقات منطقه، مثل ما حساس می‌شدید و خبری از دستتان در نمی‌رفت. علیزاده همین زمانی که بنده داشتم پشت صحنه را می‌نوشتم، مشغول نگارش روایتی مفصل بود از آنچه میان ایران و انگلستان رخ داده است. البته ماجرای نفتکش‌ها که از هفته پیش شروع شده اما حالا رسانه‌های هر طرف مشغول ارائه گزارش درباره اتفاقات پیش آمده هستند. علیزاده در همین صفحه 9 روایت‌ها و رفتار دوگانه رسانه‌های انگلیسی را بررسی کرده است. بخوانید و ببینید ماجرا چیست.
در صفحه 10 و 11 امروز هم چه کرده است علی رستگار... این همکار ما که در صفحه سینما بارها مطالبش را دیده‌اید، از کاردرست‌ترین خبرنگارهای سینمایی جهان است! نه فیلم خوبی از دست می‌رود و نه هیچ چیز باعث می‌شود حواسش از جریان‌های روز سینما در ایران پرت شود. او امروز در دو صفحه رفته سراغ پرونده مفصل و قطور کارگردان‌های دهه 60 سینمای ایران. خیل عظیمی که بسیاری‌شان موفق نبوده‌اند و حالا که پیر شده‌اند باید بررسی کرد و دید در این چند دهه چه عملکردی در سینمای ایران داشته‌اند. رستگار این گزارش مفصل را به مناسبت شکست «کار کثیف» خسرو معصومی در گیشه و فیلمسازی دوباره ابراهیم حاتمی‌کیا نوشته است تا کارگردان‌های موفق و ناموفق این نسل را در کنار یکدیگر بررسی کند.
و اما در صفحه 12 هم رفته‌ایم سراغ ماجرای یک پویانمایی پرمخاطب که حالا از جانب خیلی‌ها در جهان مورد تحریم واقع شده است. فکرش را بکنید بچه‌ها بنشینند و کارتون پرمخاطب «داستان اسباب‌بازی4» را ببینند، بعد با کودکی مواجه شوند که دو مادر دارد! اصلا کدام پدر و مادری می‌تواند این را بپذیرد؟‌ خوشحالیم که این بار کار از کشورهای مسلمان و به‌ویژه ایران هم گذشته و همه در برابر چنین ماجرایی واکنش نشان داده‌اند. این واکنش‌ها و اتفاقات مرتبطش را بررسی کرده‌ایم، بخوانید و ببینید نظرتان چیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها