در هفته‌های اخیر اتفاقاتی در عرصه سیاسی و بین‌المللی رخ داده و در این رویدادها شاهد بودیم که بار دیگر دولتمردان آمریکایی با ناکامی‌ها و شکست‌هایی برای پیشبرد اهدافشان در منطقه مواجه شدند. آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ضربات پی در پی را از ایران دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۰۲

نمونه اخیر این شکست‌ها، شکار پهپاد فوق‌پیشرفته آنها در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران از سوی پدافند زمین به هوای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. این اتفاقات نشان داد آنها دیگر حرفی برای گفتن و عرض اندام ندارند. طبعا با توجه به تداوم این ناکامی‌ها، ایالات متحده آمریکا در پی آن است که جایگاه دروغین خود را در عرصه رسانه‌ای و افکار عمومی دنیا به‌ویژه در میان کشورهای هم‌پیمان خود همچنان حفظ کند.
راهکاری که آمریکایی‌ها در چنین فضایی در پیش گرفتند این است که جنگ روانی علیه ایران راه بیندازند. هدف از چنین رویکردی این است که آمریکا همچنان درصدد القای این مساله به هم‌پیمانان خود است که جایگاه اول نظامی دنیا به ایالات متحده اختصاص دارد. واقعیت این است که گرچه آمریکا ادعای کذب ساقط کردن پهپاد ایرانی را مطرح کرده، اما شواهد و مداراک نشان می‌دهد این سخن کاملا ناصحیح و نادرست است. جمهوری اسلامی ایران برای ادعای خود مبنی بر ساقط نشدن پهپادش از سوی آمریکا، سند و مدرک دارد و مثل آمریکایی‌ها حرف بی‌پایه و اساس نمی‌زند.
پهپاد ساقط شده ادعایی آمریکا اتفاقا به سلامت، ماموریت خود را انجام داده و از ناو آنها فیلمبرداری کرده و در نهایت به مقر اصلی خود برگشته است. در نقطه مقابل آمریکایی‌ها به‌جز طرح این شایعه کذب، مدرکی برای اثبات حرف‌های خود ندارند. جالب اینجاست با وجود این‌که آمریکایی‌ها می‌دانند این سخن کذب محض است، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده ابایی از دروغگویی ندارد. متاسفانه رسانه‌های استکباری و صهیونیستی این دروغ‌ها را پوشش می‌دهند و سعی در القای این اظهارات کذب در افکار و اذهان عمومی دنیا دارند. در عرصه جهانی نیز سازمان‌های رسمی بین‌المللی تلاشی برای رسیدگی به این دروغ‌پردازی‌ها ندارند؛ البته مشخص است که این مجامع با توجه به این‌که آلت دست استکبار و از جمله آمریکا هستند، سعی در نشان دادن واقعیت‌ها ندارند. در نقطه مقابل و در برابر این‌گونه شایعه‌پراکنی‌ها،‌ جمهوری اسلامی اعلام کرده است مدرک و سند ساقط نشدن پهپاد ایرانی موجود است و این رویه نشان می‌دهد ایران هیچ‌گاه بدون سند و مدرک اقدام به انتشار خبر نمی‌کند. از سوی دیگر، این رویه‌ای که آمریکا در پخش شایعات برای بازیابی دوباره چهره شکست‌خورده خود در منطقه در پیش گرفته، به نوعی نشان‌‌دهنده اقتدار بخش نظامی ماست و اگر ما از توانمندی‌های لازم برای نشان دادن اقتدار خود و همچنین برملا کردن دروغ دشمن برخوردار نبودیم، طبیعی بود که حرفی از اقدام خود نمی‌زدیم. ایران یا حرفی نمی‌زند یا این‌که اگر حرفی زد، حتما به آن عمل خواهد کرد.

اسماعیل کوثری

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارا... تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها