وظیفه تلویزیون و رادیو به عنوان رسانه‌های سراسری ما این است که درباره بی‌ثباتی اقتصادی زندگی مردم اطلاع‌رسانی کنند. لزوما این اطلاع‌رسانی نباید به صورت خبری و از طریق پخش اخبار باشد، بلکه ارائه تحلیل درباره اوضاع فشل زندگی بخش‌هایی از جامعه نیز در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۹۱

نمی‌شود انتظار داشت دولتمردان هیچ کنترلی بر بازار کالاهای اساسی مردم نداشته باشند و از آن سو رسانه‌های سراسری نیز هیچ واکنشی نشان ندهند. اگر واکنش تلویزیون و رادیو نامنصفانه بود آن‌گاه دولتمردان می‌توانند به آن ایراد وارد کنند، ولی هیچ‌کس حق ندارد یک تحلیل منصفانه را رد کند.
آن‌قدر دستگاه‌های تصمیم‌گیر در امور مختلف سختگیر شده‌اند که تهیه‌کنندگان هم بی‌خیال مشکلات اساسی جامعه، مدام درباره روابط عاشقانه و ازدواج و طلاق سریال می‌سازند.
باز اگر همین نمایش ازدواج و طلاق با تحقیقات به روز درباره چرایی گریز جوانان از ازدواج و چگونگی شکل‌گیری طلاق صورت پذیرد منطقی است و می‌تواند کمک حال جامعه باشد، ولی وقتی دایره نقد را آن قدر تنگ کرده‌ایم که همچنان خرده‌درگیری‌های عروس-مادرشوهر است که می‌شود مرکز درام‌پردازی، طبیعی است که مخاطب خوشش نمی‌آید. باید کانون بازتاب اتفاقات مملکت در رسانه ملی باشد. رسانه ملی اگر به‌موقع به درگیری‌های اقتصادی مردمان واکنش نشان دهد یقین بدانید می‌تواند به بهترین شکل در جهت حل مشکل حرکت و حتی به سیاستمداران کمک کند که بحران‌ها را با کمترین هزینه حل کنند.


قاسم زارع

بازیگر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها