فصل بهار برای خیلی از ما با عطر گل‌های رنگارنگ حال و هوایی دیگر دارد، امروز می‌خواهیم درباره یک گل معطر صحبت کنیم که فضاهای داخلی آپارتمان، بخصوص ورودی(لابی) و ... را با آن زیباتر و خوشبو کنید.
کد خبر: ۱۲۱۷۶۵۰

صحبت از یاس رازقی است گیاهی که برخی آن را داخل خانه نگهداری می کنند و بعد از مدتی این گلایه را دارند که چرا گلدهی گیاه‌شان متوقف می شود. باید بدانید که رفت و آمد جریان هوا برای گلدهی رازقی بسیار مهم است.
اگر در بالکن یا راه پله و ورودی ساختمان ابن گیاه را قرار دهید شرایط بسیار خوبی برای رشد خواهد داشت.
پیش از آن که خیلی جزیی تر وارد شرایط نگهداری رازقی شویم باید گفت این گیاه اصالتی هندی دارد و حتی در کشور فیلیپین به عنوان یک نماد و سمبل مهم هم شناخته می شود.
گلدهی: مهم‌ترین ویژگی ظاهریاس رازقی گل‌های سفید و بسیار معطر آن است که پس از غروب آفتاب و بامداد شروع به عطرافشانی می‌کنند، معمولا تعداد گل ها هم حدود ۱۰ عدد در هر خوشه است ، بهترین زمان گلدهی یاس هم همین فصل بهار است اگرچه در اوایل پاییز هم که هوا خنک می شود این گیاه دور جدید از گلدهی را تجربه می کند.
آبیاری:همان طور که اشاره کردم این گیاه را باید در فضایی خارج از خانه قرار دهید و درست به همین دلیل به آبیاری روزانه نیاز دارد که این نیاز در گرمای تابستان بیشتر می‌شود.
نور: به نور زیاد اما غیر مستقیم نیاز دارد مثلا بالکن شمالی برای این گل بسیار مناسب است ، اگر آفتاب تند و مستقیم به آن بتابد زودتر از آنچه فکرش را بکنید برگ‌هایش می‌سوزد.
تغذیه کمکی: یاس رازقی عاشق جذب آهن است در بهار که اوج گلدهی گیاه است و انرژی زیاد مصرف می‌کند هر دوهفته یکبار با کود آهن آن را تغذیه کنید تا همیشه پر گل باشد و برگ‌های آن زرد نشود.
تکثیر: به راحتی با روش قلمه زدن قابل تکثیر است درباره خاک مورد نیاز رازقی هم باید بگویم نیاز به خاک غنی از پیت ماس یا کمپوست دارد.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها