غرامتی که شفر به خاطرش در فیفا علیه استقلال شکایت کرد

بالای 10 میلیارد تومان!

وینفرد شفر سرانجام شکایت کرد و وعده مسؤولان استقلال برای حل مشکل این مربی از طریق توافق دوستانه پوچ از آب درآمد.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۳۴

به این ترتیب میراث مدیر بعدی استقلال از همین حالا مشخص شده و شک نکنید در آینده‌ای نه چندان دور، مثل پرونده پروپئیج پرونده شفر هم باشگاه را در مخصمه بزرگی قرار می‌دهد. روزی باشگاه استقلال می‌توانست با پرداخت تنها 30 هزار دلار پرونده پروپئیچ را ببندد، ولی پول را نداد تا این بازیکن شکایت کند و حالا مجبور به پرداخت 440 هزار دلار شود. شک نکنید در صورت شکایت شفر هم رقم به مراتب از رقمی که فعلا او درخواست کرده بیشتر خواهد بود چون فیفا مبلغ را مشمول جریمه هم می‌کند.
در حال حاضر طلب این مربی از استقلال بالای ده میلیارد تومان است. شفر در این باره گفته است: «متاسفانه با وجود درخواست من برای تسویه پول قرارداد فصل قبلم، باشگاه بدقولی کرد. به من گفتند این رقم را پرداخت می‌کنیم، اما به شرط این‌که بابت فصل جدید پولی دریافت نکنی، این در حالی است که باشگاه با من قرارداد داشت، اما اخراجم کرد. به همین خاطر من حقم را می‌خواستم. این بود که طلبم را ندادند و به همین خاطرتصمیم گرفتم تا شکایت کنم. 300 هزار دلار از پول فصل قبلم مانده و باید از فصل جدید هم به من 500 هزار دلار بپردازند.»
رقم حالا مشخص شده. شفر از استقلال شکایت کرده تا 800 هزار دلار از این باشگاه بگیرد. همین حالا پرونده 440 هزار دلاری پروپئیچ باعث شده تا کل مملکت برای استقلال دست به کار شوند، بنابراین چندی بعد دوباره باید همه و همه بسیج شوند تا شاید مشکل پرونده شفر هم حل شود. خیلی‌ها اعتقاد داشتند باشگاه باید در این زمینه بهتر عمل می‌کرد. البته مربی آلمانی هم روی دور لج و لجبازی با باشگاه افتاد. او اعتقاد داشت استقلال با آبرویش بازی کرده است. شفر تاکید داشت رفتاری که با او شد، رفتاری انسانی نبود، به‌ویژه وقتی تعلیقش کردند تا مجبور شود بلاتکلیف در تهران بماند. او به محض آن‌که قرارداد خود را با باشگاه بنی یاس امارات نهایی کرد تصمیم گرفت تا شکایت خود را از استقلال رسمی کند.
این مربی بعد از امضای قرارداد با اماراتی‌ها نامی از استقلال نیاورد و در اولین صحبت‌های خود گفت: «خوشحال هستم که دوباره به امارات برگشتم. این کشور مثل خانه دوم من است. بعد از گذشت ده سال از حضور در امارات با تیم‌های الاهلی و العین از مسؤولان باشگاه بنی یاس تشکر می‌کنم.» او ادامه داد: «احساس می‌کنم به همراه تیم بنی یاس مدتی طولانی خواهم بود، چون به تجربه جدیدم در اینجا خوشبین هستم. مهم‌ترین نکته این است که این باشگاه حرفه‌ای و به دنبال اهداف والاست، به‌همین خاطر از اینجا اعلام می‌کنم هیچ فردی مهم‌تر از تیم نیست و تیم شماره یک برای ماست.»
شفر در استقلال هم چنین اظهاراتی کرده بود ولی خیلی از بازیکنان اعتقاد داشتند او نمی‌توانست هیچ چیز را مدیریت کند و به همین خاطر بارها باعث بروز مشکلاتی عدیده حتی بین بازیکنان تیم شد. ولی فارغ از همه این بحث‌ها، مهم‌ترین نکته شکایت شفر است؛ موضوعی که تمام فوتبال ایران و حتی یک مدیر پرسپولیسی مثل رویانیان به همین خاطر به مسؤولان استقلال هشدار داده بودند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها