گزارش جام‌جم از فعالیت‌های این روزهای منافقین به بهانه عکس منتشر شده از کمپ تیرانا

لشکر شکست‌خورده

سالنی بزرگ و فضایی دلمرده با رایانه‌هایی که در فاصله‌ کمی از یکدیگر روی میزها گذاشته شده‌ است. پشت این رایانه‌ها و روی صندلی‌های پلاستیکی، افرادی نشسته‌اند که زمانی با استفاده از ابزار نظامی، امنیت و جان هموطنانشان را هدف گرفته بودند و اکنون که دستشان از این امکان کوتاه است به شیوه‌های دیگری روی آورده‌اند. تصاویری که جدیدا از داخل کمپ منافقین به صورت مخفیانه تهیه شده نشان می‌دهد تعداد زیادی از عوامل این گروهک تروریستی مشغول فعالیت در فضای مجازی برای تاثیرگذاری بر فضای کشور هستند. عکس منتشر شده از محل کار منافقین که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و انعکاس وسیعی داشته اگرچه در یک نگاه، ترحم‌برانگیز است و انسان حسرت می‌خورد که چرا باید سرانجام عده‌ای از جوانان این کشور به چنین جایی برسد، اما ابعاد مهم دیگری دارد که بررسی آنها می‌تواند از فعالیت این روزهای گروهک تروریستی منافقین که در کشور آلبانی حضور دارد رمزگشایی کند.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۸۷

اعضای گروهک تروریستی منافقین پس از سال‌ها زندگی خفت‌بار در اردوگاه اشرف عراق، حدود سه سال قبل پس از آن‌که چند سالی را در اردوگاه لیبرتی گذراندند، عراق را به مقصد آلبانی ترک کردند. این اقدام در دولت اوباما و پس از آن انجام شد که ابتدا اتحادیه اروپا و سپس آمریکا، این گروهک را که دستشان به خون هزاران نفر از مردم ایران آغشته است از فهرست گروه‌های تروریستی خود حذف کردند.
شبکه4 انگلیس، چندی قبل گزارشی از اردوگاه منافقین در آلبانی منتشر کرد. به گزارش ایرنا، اردوگاه منافقین در منطقه‌ای روستایی واقع در خارج از شهر مانز بوده که پیشتر برای نگهداری آوارگان و پناهجویان مورداستفاده قرارگرفته است. این اردوگاه اکنون حدود 2500 عضو منافقین را در خود جای‌داده و تحت حفاظت دستگاه‌های امنیتی دولت آلبانی قرار دارد.
از نکات قابل‌توجه در این گزارش زمانی است که خبرنگار شبکه 4 انگلیس برای تهیه گزارش به اردوگاه منافقین رفته و با برخورد خشن مقام‌های آلبانی مواجه می‌شود. وی حتی پس از ارائه کارت خبرنگاری خود اجازه ورود به داخل کمپ را پیدا نمی‌کند. به گزارش خبرنگار شبکه انگلیسی، بر اساس تدابیر امنیتی، غیر از اعضای این گروهک سایر افراد قادر به نزدیک شدن تا شعاع چند صد متری اردوگاه نخواهند بود.
گزارش شبکه 4 انگلیس هدف نهایی منافقین را ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده و اضافه می‌کند که آنها از طریق پرداخت رشوه به نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست ضد ایرانی کاخ سفید را طراحی می‌کنند.

تروریست‌های هشتگ‌ساز
منافقین تروریست از زمانی که با پیگیری‌های دولت آمریکا در دوره اوباما به کمپ تیرانا در آلبانی منتقل شدند، اقدامات جدیدی علیه امنیت ایران طراحی کردند که مهم‌ترین این اقدامات، هشتگ‌سازی‌های تروریستی و جعلی درباره شرایط ایران بود.
سال گذشته چندین هشتگ در فضای مجازی به‌خصوص توییتر درباره ایران مشهور شد و توییت‌های متعدد و فراوانی ذیل این هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
این هشتگ‌ها شامل #تظاهرات_سراسری، IranRegimeChange# و #براندازم بودند و البته هشتگ IraniansSupportTrump# که در ذیل آن تعداد زیادی اکانت فارسی زبان، از ترامپ برای تحریم و یا حمله نظامی به ایران حمایت می‌کنند.
این هشتگ‌ها بیشتر در اغتشاشات دی ماه 96 دیده شد. این هشتگ‌ها در واقع این طور وانمود می‌کرد که اکثریت مردم ایران خواهان براندازی نظام یا تغییر حکومت در ایران هستند و به این وسیله به مردم جهان و رسانه‌های بزرگ و کوچک القا می‌شد که این خواسته مردم ایران است.
اما چندی قبل شبکه خبری الجزیره انگلیسی گزارشی مستند منتشر کرد که از عملکرد منافقین در فضای مجازی علیه ایران پرده برداشت. الجزیره در این گزارش مستنداتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پس از واگذاری کمپ جدید به منافقین در کشور آلبانی، این محل به یک کارخانه اکانت‌سازی برای فعالیت در فضای مجازی علیه ایران تبدیل شده است.
الجزیره در این مستند، با دو نفر از اعضای سابق منافقین که موفق به فرار از کمپ آلبانی شده‌اند، مصاحبه کرده و آنها اطلاعات زیادی از پشت صحنه فعالیت در توییتر و فضای مجازی را برای اولین بار بازگو کرده‌اند.
این اعضای سابق منافقین، صراحتا اعلام می‌کنند هشتگ‌های #تظاهرات_سراسری، IranRegimeChange # و #‌براندازم برای تاثیرگذاری روی رسانه‌های اصلی و مردم ایران توسط منافقین ساخته شده و آنها موظف بوده‌اند که روزانه طبق دستورالعملی که به آنها داده می‌شود، روی موضوعات مختلف پیرامون این هشتگ‌ها و سایر هشتگ‌ها و پویش‌های مجازی، علیه ایران
فعالیت کنند.
طبق آنچه این دو عضو فراری منافقین از کمپ آلبانی گفته‌اند، وظیفه این افراد کامنت‌گذاری، ریتوییت، لایک و... بوده تا به این وسیله هشتگ‌ها در توییتر بالا آمده و برتر شوند، تا از این طریق اولا روی ذهن مردم ایران تاثیر بگذارند و اغتشاشات را مدیریت کنند و سپس در رسانه‌های دنیا و اذهان مردم جهان، مردم ایران را مخالف حکومت مستقر در کشورشان جلوه دهند.
حسن حیرانی، عضو سابق منافقین در گفت‌وگو با لیسنینگ پست می‌گوید: «در کل می‌توانم بگویم که چند هزار حساب(توییتری) از سوی هزار تا 1500 عضو سازمان مدیریت می‌شوند. همه چیز به خوبی سازماندهی شده و دستورالعمل‌های روشن برای کاری که باید انجام شود، وجود داشت.»
واحد آنلاین گروهک منافقین به‌طور خاص در زمان اعتراضات در دی ماه 1396 فعال بود.
حسن شهباز، از دیگر اعضای سابق منافقین می‌گوید: «کار ما این بود این اعتراضات را با پیدا کردن ویدئوها، نشر و بازنشر آنها را همراه با اظهارنظرهایی از جانب خود، پوشش دهیم.»
به گزارش شبکه الجزیره، لشکر توییتری منافقین همچنین روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان و فعالانی که رایزنی را به درگیری ترجیح می‌دادند، هدف حمله قرار می‌دهند.

رابطه تنگاتنگ جامعه اطلاعاتی آمریکا با منافقین
یکی از چهره‌های کاخ سفید که این روزها طراح اصلی سناریوهای ضدایرانی کاخ سفید است روابط تنگاتنگی با منافقین دارد. او کسی نیست جز جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که معمولا سخنران ویژه نشست‌های سالانه منافقین در فرانسه است. جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس چندی قبل در یک سخنرانی با اشاره به حمایت آمریکا از منافقین گفته بود: کسی مانند جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در مراسم این گروه در پاریس شرکت و از آنها پول‌های هنگفتی دریافت می‌کند.
همچنین به گفته مجید تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل، آمریکا با خارج کردن این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی، به اعضای آن امان داده و جامعه اطلاعاتی این کشور با همکاری تنگاتنگ آنها مشغول توطئه برای اخلال و تخریب در ایران است.
تخت روانچی می‌گوید: گروه تروریستی منافقین که مسؤول ترور بیش از ۱۲ هزار غیرنظامی ایرانی هستند، امروزه تحت حمایت مالی برخی کشورهای منطقه و حمایت برخی کشورها از جمله در اروپا قرار دارند.

برنامه یک روز کاری در کمپ منافقین
برنامه روزانه منافقین در اسارتگاه اشرف، لیبرتی و تیرانا یک فضای بسته و خسته‌کننده به ترتیب زیر بوده و است. (برگرفته از گفت‌وگوی یکی از اعضای پیشین گروهک منافقین)
اردوگاه اشرف و لیبرتی:
ساعت 4:30 صبح بیدار باش بود و اعضا تا ساعت 5 صبح به کارهای شخصی خود می‌پرداختند. تا ساعت 15: 5 صبحانه می‌خوردند و بعد از آن از 5:15 تا 5:45 کار جمعی بود.
بعد از کار جمعی از ساعت یک ربع به شش تا 11:30 کارهای روزانه انجام می‌شد. مثلا بعضی را برای کندن سنگر انفرادی می‌بردند، بعضی را برای پارک‌سازی، بعضی را برای آبیاری درختان، بعضی هم برای کار آشپزی یا نانوایی یا کارهایی مثل تمیز کردن انبارها، دیوارچینی، سنگ کاری، جوشکاری یا فلزکاری و....
اعضای اردوگاه تا 11:30 با چنین کارهایی درگیر بودند و 11:30 کار تعطیل می‌شد و به مقر برمی‌گشتند. افراد به مدت یک ساعت به کارهای شخصی مشغول بودند و 12:30 زمان ناهار بود که تا ساعت 13:30 طول می‌کشید. از ساعت 13:30 تا 14:15 استراحت و از 14:15 تا ساعت 16، ادامه فعالیت‌هایی بود که اعضا قبل از ظهر انجام می‌دادند.
از 16 تا 16:45 ورزش جمعی بود که به زور و اجبار می‌گفتند باید ورزش جمعی کنید مثل دوی جمعی یا نرمش‌های جمعی که همه نفرات را مجبور به این کار می‌کردند و اگر کسی نمی‌رفت در نشست‌ها از او انتقاد می‌کردند و به باد فحش و ناسزا می‌گرفتند. هدف از برگزاری نشست‌ها این بود که افراد مساله‌دار و منتقد گروهک، شناسایی و تخریب شوند.
از ساعت 16:45 تا 17:30، اعضا اجازه داشتند فوتبال یا والیبال بازی کنند و نفرات از 17:30 تا 18 به کارهای شخصی خود می‌پرداختند. از ساعت 18 تا ساعت 20 نشست‌های لایه‌ای بود.
از ساعت 20 تا 21 شام بود و جمع‌آوری آن و از ساعت 21 تا ساعت 22 نشست‌های عملیات جاری بود. در این نشست‌ها اعضا وظیفه داشتند فکت‌های روزانه خود را بخوانند مثلا به کم‌کاری روزانه خود اقرار کنند یا اگر فرمان‌بندی‌ها را رعایت نکرده‌اند این مساله را مطرح کنند.
از ساعت 22 تا 22:30 کارهای شخصی بود و ساعت 22:30 خاموشی بود.
از نکات جالب این‌که اعضای گروهک تروریستی منافقین باید برای همه امور خود از مسؤولان گروهک اجازه بگیرند. مثلا عکس برگه‌ای که با عنوان «فرم درخواست عمل جراحی» منتشر شده نشان می‌دهد در تشکیلات فرقه رجوی، پزشک و بیمار درباره بیماری تصمیم‌گیرنده نیستند، بلکه این تشکیلات است که باید تصمیم و نظر نهایی برای انجام یک عمل تخصصی پزشکی را بدهد.
برنامه روزانه در آلبانی
برنامه‌ریزی‌ها در آلبانی به نسبت لیبرتی و اشرف تغییر کرده و مریم رجوی دستور داده تمام اعضا در فضای مجازی حضور داشته باشند. توییتر، فیس‌بوک، تلگرام، اینستاگرام و... محل حضور اعضاست که در سوله‌های بزرگ‌حاضر می‌شوند.
ساعت ۵ صبح بیدارباش است و ساعت ۶ صبحانه می‌دهند و اولین کلاس آموزشی ساعت ۷ صبح برگزار می‌شود. مدت زمان هر کدام دو ساعت است و از ساعت ۱۱ تا ساعت یک آنچه را یاد گرفته‌اند در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. باید یاد بگیرند با یک اکانت به گونه‌ای کار کنند که در داخل ایران به آنها اعتماد شود. دستورالعمل تشکیلاتی این است که اعضا نباید با مرتبط خود صحبت داشته باشند یا اصطلاحا voice بدهند. هر کدام در مرحله اول باید مجموعا ده اکانت داشته باشد و درپی دنبال‌کننده برای صفحات خود باشد. بخش پشتیبانی سایبری موظف است برای کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام دنبال‌کننده به صورت قلابی و غیرواقعی تهیه کند.
با توجه به سن و سال بالای اعضای گروهک تروریستی منافقین گاهی وقت‌ها کمر درد و پا درد شدید باعث می‌شود کاربران گروهک بیهوش شوند یا اظهار درد و ناراحتی کنند.

آخرین پروژه شکست‌خورده
یکی از آخرین طرح‌های گروهک تروریستی منافقین که البته به نتیجه‌ای هم نرسید، طرح متهم‌سازی ایران در حمله به چند نفتکش در دریای عمان و همچنین بندرفجیره امارات بود.منافقین پس از این حادثه برای تشویق آمریکا به اقدام نظامی علیه ایران، مقابل ساختمان وزارت خارجه آمریکا دست به تجمع زدند تا دولت ترامپ را به موضعگیری رادیکال علیه ملت ایران متقاعد کنند.براساس فایل صوتی که بعدا لو رفت مشخص شد این طرح، طرحی مشترک میان منافقین و رژیم سعودی بود.

توییت‌خوان

مهتاشین @mahta_shin

آقایون و خانومای منافق، می‌دونم که این پست ما رو می‌بینید. به عنوان یک انسان آزاد این درخواست و ازتون دارم که بس کنید و افسار فکر و ذهنتون رو به دست این لجن‌های متعفن ندید برگردید به سمت مردم و اسلام ناب محمدی رو بشناسید و خودتون رو از این منجلابی که درش گرفتارید نجات بدید.

میمآ @mah_morgan

بدبختی و عاقبت به شری از این بیشتر که یه عمر تیشه بزنی به ریشه وطنت آخرش هم با پولای گاو شیرده یه گوشه بشینی و از صبح تا شب فحش بدی؟!

بانو سین...‌ @darinhavali

چریک‌های چروک... تفنگ رو ازشون گرفتیم بعد جمعشون کردیم تو لیبرتی و یادشون دادیم که جواب گلوله رو با موشک میدیم بعد وادارشون کردیم از سلاح به کیبورد پناه ببرن و ان‌شاءا... زمان کیبورد بازی شون رو به اتمام هست و به‌زودی خانه سالمندان تیرانا تعطیل خواهد شد.

Mohsen Erfanian‌ @mohsen_er

روزی منافقین جان مردم را هدف ترور قرار داده بود و امروز هم به برکت امنیت موجود در ایران مجبور هستند به افکار و اعتقادات مردم تجاوز کنند.

بادپا @bad_pa_313

برندازا بیشمارن، حالااگه میبینی فراخوان میدن، ولی کسی کف خیابون نمیاد، به خاطر اینه که کمر و پاهاشون یاری نمی‌کنه.

امیرحسین یزدان پناه @AhYazdanpanah

این جلادهای پیر پای هشتگ‌های تروریستی منافقین نشسته‌اند. جلادهایی که در دهه 60 دستشان به خون مردم بیگناه ایران آلوده شد حالا ربات‌های خون ریزی شده‌اند که با هشتگ‌سازی به دنبال جنگ روانی علیه مردم ایرانند.

همینا بودن با افتخار هشتگ میزدن #براندازم؟
نکشیمون برانداز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها