گشت‌های نامحسوس پلیس راهور با 150 خودرو در 10 استان کلید خورد

متخلفان غافلگیر می‌شوند

رئیس پلیس راهور ناجا از جان گرفتن دوباره گشت‌های نامحسوس خبر داد و گفت: گشت‌های جدید نامحسوس پلیس راهور در مرحله اول با 150 دستگاه خودرو در ده‌استان هدف فعالیت خود را از دیروز آغاز کردند.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۰۱

به گزارش جام‌جم، سردار سید کمال‌هادیان‌فر در رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور یکی از اهداف جدی پلیس راهور را برقراری انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکت‌های خطرناک و برخورد با رانندگانی که با تلفن همراه صحبت کرده و توجه کافی به جلو ندارند از جمله ماموریت‌های اصلی گشت‌های نامحسوس پلیس است.
وی گفت: گشت‌های نامحسوس بیشتر در حریم 30 کیلومتری شهرها که 62 درصد تصادفات در آن به وقوع می‌پیوندد مستقر خواهند شد.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این که یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها و اهدافی که پلیس راهور ناجا در دستور کار دارد توسعه انضباط ترافیکی است، افزود: در شرایط کنونی که 44میلیون راننده،‌33میلیون وسیله نقلیه و 217هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد که بیش از 45هزار کیلومتر آن جاده اصلی است، توسعه انضباط اجتماعی به عنوان ابلاغ و تدبیری روشن از سوی فرمانده ناجا به پلیس راهور است و کاهش تصادفات و جانباختگان در برنامه‌های اصلی پلیس راهور قرار دارد.
وی استفاده از توان بازرسان و گشت‌های نامحسوس را از جدی‌ترین مسائل عنوان کرد که در دستورکار قرار دارد که برای ده استان هدف که 56 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی با بیان این که گشت‌های محسوس و آشکار پلیس راهور در کنار گشت‌های نامحسوس فعال بوده و وجود گشت نامحسوس رافع مسؤولیت آنها نیست، تاکید کرد: تردد برخی رانندگان در جاده‌ها شرطی شده چرا که با دیدن دوربین و گشت پلیس از سرعت خود کاسته و بعد از عبور از دوربین و گشت پلیس به حرکات خطرناک خود ادامه می‌دهند و گشت‌های نامحسوس برای این است که روند رفتار اشتباه این افراد را تغییر دهند.
به گفته سردار‌هادیان‌فر، پلیس در تلاش است سرعت را در محورهای پرتصادف کشور به ده‌کیلومتر بر ساعت کاهش دهد؛ چرا که این امر می‌تواند در کاهش حوادث نقش موثری داشته باشد. وی با تاکید بر این که کاهش آمار کشته‌شدگان تصادفات، صرفا وظیفه پلیس نیست و 33دستگاه در این زمینه دخیل هستند، افزود: وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت، بیمه مرکزی، صدا و سیما و... در این زمینه نقش دارند.
ارابه‌های مرگ
وی به سهم خودروسازان اشاره کرد و گفت: خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند و از نظر پلیس «پراید» و «آردی» به هیچ عنوان ایمنی لازم را ندارند که بخواهند در جاده‌ها تردد کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تا کی باید تولید پراید داشته باشیم چرا که تردد پراید در جاده‌ها ایمن نیست؛ در زمان‌هایی که در محورها بارندگی داریم ناامن‌ترین خودروها خودروهای سبک هستند که در اروپا نیز ترددشان در این زمان ممنوع است، اما در ایران چنین محدودیتی وجود ندارد.
وی با بیان این که 92 درصد تصادفات به عامل انسانی بازمی‌گردد به نقش بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: بیمه مرکزی حاضر است برای هر جانباخته 260 تا 310 میلیون تومان دیه پرداخت کند اما در بخش پیشگیری و کاهش کشته‌ها ورود نکند!
رئیس پلیس راهور ناجا از نصب 2000 دوربین کنترلی در جاده‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: در عین حال به‌کارگیری دوربین‌های جدید لیزرگان نیز در دستورکار قرار دارد.
وی به نقش مردم در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی نیز اشاره و عنوان کرد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان به انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات دست یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها