مدیر شبکه مطرح کرد:

رونمایی از درجه‌یک‌ها

مدیر شبکه یک سیما در نشست خبری که روز گذشته در ساختمان سیما برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این شبکه از برپایی جشنواره کارآفرینی سیما و پخش برنامه تلویزیونی ستاد پیگیری مشکلات تولید در حوزه اقتصاد خبر داد و اعلام کرد که شبکه یک مطالبات کارآفرینان و تولیدکنندگان را پیگیری خواهد کرد و این ستاد مجازی بعد از پیگیری، مشکلات را پردازش کرده و بعد پاسخ مسؤولان را هم دریافت می‌کند؛ ضمن این‌که این شبکه قصد دارد رکوردداران تولیدات محصولات کشاورزی را معرفی کند تا از این طریق به کسانی که می‌خواهند وارد عرصه کارآفرینی شوند، انگیزه زیادی بدهد. البته شبکه یک سیما در راستای رونق تولید، برنامه‌های اقتصادی متنوعی را برای پخش در نظر گرفته تا برنامه‌ها فقط جنبه سرگرم‌کننده نداشته باشند و به نوعی برای مخاطبان کاربردی باشند. او در بخشی دیگر از این نشست خبری درباره سریال‌های شبکه یک توضیح داد؛ که مشکلات بودجه سریال 87 متر کیانوش عیاری به‌زودی حل می‌شود. همچنین سریال پایتخت 6 برای نوروز 99 و فصل دوم سریال نون خ آن برای رمضان 99 آماده می‌شود. البته تعداد خبرهای شبکه یک کم نیست، زیرا این شبکه با مرضیه برومند هم توافق کرده تا برنامه‌های عروسکی این شبکه احیا شود و او برنامه مدرسه دوستان را بسازد. مدیر شبکه یک در این نشست خبری در ارتباط با دیگر سریال‌های این شبکه توضیح داد و این که امسال و سال آینده سریال‌های متنوعی در گونه‌های مختلف را پخش کنند؛ سریال‌هایی که بتواند نظر مخاطبان را جلب کند. وی در این نشست اعلام کرد در شبکه یک تا حد زیادی با محدودیت جدول پخش مواجه هستند و مسلما برنامه‌ریزی برای شبکه به آرامش بیشتری نیاز دارد. با این حال در آخرین تغییرات در برنامه‌های شبانگاهی تغییراتی انجام دادند...
کد خبر: ۱۲۱۵۹۰۷

جشنواره کارآفرینی سیما
به گزارش جام‌جم، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما در نشست خبری اعلام کرد که طرح جامعی شامل ۱۸ عنوان از سوی معاون سیما ابلاغ شده است که برجسته‌ترین موضوع، رونق تولید بود که به شبکه یک محول شد. بنابراین از این هفته برنامه تلویزیونی «ستاد پیگیری مشکلات تولید» در شبکه یک آغاز به کار می‌کند و مطالبات کارآفرینان و تولیدکنندگان را پیگیری خواهد کرد. این ستاد مجازی بعد از پیگیری، مشکلات را پردازش کرده و بعد پاسخ مسؤولان را هم دریافت می‌کند. این برنامه ده دقیقه‌ای ذیل برنامه پایش است.
وی در بخشی دیگر از این نشست، خبر از برگزاری جشنواره کارآفرینی داد و گفت: جشنواره کارآفرینی سیما دومین رویکرد و سوژه‌ای است که در حوزه کسب و کارهای نوپا راه‌اندازی می‌شود. تا به امروز حدود شش میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به این جشنواره رسیده است که سعی می‌کنیم آن را بیشتر کنیم. ما به صورت وام، مبالغی را به طرح‌هایی که به این جشنواره ارائه شوند و توجیه علمی داشته باشند، اهدا می‌کنیم.
این مدیر شبکه عنوان کرد: علاوه بر آن برنامه اتاق‌های گفت‌وگوی اقتصادی هم مهیا شده است تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند. همچنین برنامه‌ای داریم که طی آن افرادی را به عنوان قهرمانان تولید معرفی می‌کنیم. همچنین ما در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی و دامپروری قصد داریم تمرکز بیشتری داشته باشیم و دراین حوزه رکورددارترین افراد را معرفی کنیم تا از این طریق ایجاد انگیزه در میان کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند، داشته باشیم.

مسابقات هیجان انگیز شبکه یک
مسابقات تلویزیونی یکی از ژانرهای پر طرفدار است که مخاطبان خاص خودش را دارد. از جوان گرفته تا میانسال، همه علاقه‌مند به دنبال کردن مسابقات تلویزیونی هستند، حتی مسابقات منجر به رقابت بیشتر میان شرکت‌کنندگان هم می‌شود و انگیزه‌شان برای ادامه کار افزایش می‌یابد. شبکه یک هم در این راستا تصمیم گرفته تا مسابقات متنوعی را برای پخش آماده کند.
البته هنوز مسابقات در مرحله طراحی و انتخاب مجری قرار دارد و به محض انتخاب شدن مجری، تکلیف مسابقات هم مشخص خواهد شد. مدیر شبکه یک اعلام کرد که قرار است مسابقاتی همچون بزن یک و سبقت تولید شود که حتما می‌تواند نظر مخاطبان این شبکه را تامین کند.

از مدرسه موش‌ها تا مدرسه دوستان!
وقتی نام مرضیه برومند به زبان می‌آید، ناخودآگاه در ذهن هر فردی یک عالم عروسک شکل می‌گیرد، عروسک‌هایی که هر کدام دوست داشتنی هستند و کلی خاطرات کودکی‌مان در دل آنها نهفته است. تعدادی از این عروسک‌ها هم موش‌های بانمکی بودند که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند. یکی تپل بود و همیشه گردو به دست و دیگری نارنجی بود و بسیار زودرنج و حساس. خلاصه در طول این سال‌ها برومند در کنار عروسک‌های رنگارنگ و قصه‌های شیرین، موش‌های زیادی هم برای ما خلق کرده که هر کدام شیرین و دوست‌داشتنی بودند. حال قرار است دوباره برومند به شبکه یک برگردد و با یک مجموعه دوست‌داشتنی دیگر به نام مدرسه دوستان، لحظات شیرینی را برای کودکان و حتی بزرگ‌ترها رقم بزند. مدیر شبکه یک هم اعلام کرد که با مرضیه برومند به توافق رسیدند تا با ساخت مجموعه مدرسه دوستان، برنامه‌های عروسکی شبکه یک احیا شود. وی ادامه داد: برای بازگشت گروه کودک نیازمند برنامه‌های برند هستیم و ابتدا باید از احیای برنامه‌ها شروع کنیم تا بعد به احیای گروه کودک در شبکه برسیم.

پاییز تنهایی جیرانی سر رسید
فریدون جیرانی از آن دست مطبوعاتی‌هاست که بعد از مدتی وارد عرصه سینما شد و کارگردانی فیلم‌های سینمایی را شروع کرد. البته او تا به امروز فیلم‌های جنجالی زیاد ساخته که بعد از اکران نه‌تنها نقل حرف‌های مردم شده، بلکه مرتب تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را هم به خودش اختصاص داده است که در این باره می‌توان به فیلم‌های قرمز، شام آخر و ... اشاره کرد.
جیرانی دو سریال تلویزیونی هم با نام‌های تعبیر وارونه یک رویا و مرگ تدریجی یک رویا ساخته که با اقبال مردم رو‌به‌رو شده است. البته مخاطبان سینما او را به عنوان مجری برنامه هفت هم می‌شناسند که مدتی اجرای این برنامه را به عهده داشت. حال او دوباره تصمیم گرفته سریال تازه‌ای را برای شبکه یک بسازد که به گفته مدیر شبکه یک نام سریال جدیدش پاییز تنهایی است که تهیه‌کنندگی آن را رحمان سیفی‌آزاد به عهده دارد.
زین‌العابدین اعلام کرد سریال‌های پس از آزادی به کارگردانی محمد باشه آهنگر، محکومین 2 به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، دردانه‌های خلیج فارس به تهیه‌کنندگی سعید بشیری و مجموعه طنز چند راه با نام سابق زیر همکف از کارهای آماده شبکه یک هستند که امسال و سال آینده روی آنتن می‌روند.

87 متر از شبکه یک
کیانوش عیاری پس از سال‌ها به قاب جادو بازگشت و سریال «87 متر» با کارگردانی او مقابل دوربین رفت، اما چند روز پیش خبر آمد ساخت ادامه این مجموعه به دلیل مشکل بودجه متوقف شده است. حالا مدیر شبکه یک سیما در مورد سرنوشت این سریال می‌گوید: بودجه سریال‌ها در سیمافیلم برآورد می‌شود. در یک سال گذشته مشکلاتی داشتیم و کار عیاری مدتی متوقف شد که البته حدود ۷۰ درصد از آن تصویربرداری شده است و در چند روز آینده مشکل بودجه حل می‌شود. توقف و تعطیل شدن سریال برای دو طرف ضرر دارد و ما متاسف هستیم چنین خسارت‌هایی پیش می‌آید. داستان ۸۷ متر از این قرار است: علیرضا پوردورانی همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری می‌خرند اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. هسته اصلی این سریال به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت منزل برمی‌گردد. علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، سونیا سنجری، سلیمه رنگزن، ملیکا نصیری، رضا مسعودی، غزل شجاعی، الهه خادمی، عرفان آصفی، علی طالب‌لو، مهدی دانایی‌مقدم، سلمان خطی، نیما نوری‌زاده و عادله دائم‌پناه از بازیگران «۸۷ متر» هستند.

آیا باز هم چهره برتر در فرمول یک معرفی می‌شود؟
ممکن است این سؤال برایتان شکل بگیرد که با شروع فصل جدید برنامه فرمول یک از هفته گذشته، آیا باز هم این برنامه همچون سال گذشته چهره مردمی را معرفی می‌کند یا نه؟ زیرا سال گذشته این برنامه میزبان مهمانانی از جنس‌های متفاوت بود. مهمانانی که فقط چهره معروف و مسؤول نبودند، بلکه از دل خود مردم انتخاب و به برنامه دعوت می‌شدند. آدم‌هایی معمولی، اما با قصه‌های شنیدنی.
حال باید به این سؤال پاسخ مثبت داد که باز هم قرار است این برنامه از چهره‌های مردمی دعوت کند و باز هم چهره برتر مردمی معرفی شود. سال گذشته 11 چهره مردمی معرفی شدند و مردم باید رای می‌دادند که کدام یک از این افراد چهره مردمی تر بود. رقابت بسیار نزدیک و سازنده بود و در نهایت نرگس کلباسی با کسب بالاترین رای به عنوان چهره برتر سال 97 معرفی شد.
نرگس کلباسی از چهره‌های اجتماعی‌ زندگی‌اش را وقف کرمانشاه کرد و از زمان زلزله در آنجا زندگی می‌کرد تا به نارسایی‌های موجود در منطقه رسیدگی کند. کلباسی که پیشتر او را برای فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش در هندوستان می‌شناختیم، پویشی با‌عنوان «جشن ۵ هزار تومانی» راه‌اندازی کرد و با کمک‌های مردمی جمع شده برای مردم کرمانشاه خانه ساخت.
کلباسی متولد اول فروردین ۱۳۶۷ و نوه‌ مرحوم شیخ فخرالدین کلباسی اشتری، از روحانیون مشهور اصفهان است. حال شبکه یک قرار است امسال هم در فصل جدید برنامه فرمول یک چهره مردمی را معرفی کند. به گفته مدیر شبکه یک، نوروز 99 هم این رویکرد در برنامه فرمول یک اجرایی می‌شوند و مهمانان برنامه کاندیدای چهره مردمی سال هستند.

پایتخت 6، نوروز 99
اواخر سال گذشته بود که اعلام شد سیروس مقدم به همراه محسن تنابنده، الهام غفوری، خشایار الوند و ... دست به کار شدند تا با فیلم سینمایی پایتخت، سفره عید مردم را رنگین و خندان کنند. بعد از انتشار این خبر، خشایار الوند به شکل جدی‌تر عزم جزم کرد تا یک فیلمنامه جذاب و بانمک بنویسد. در حالی که او بخشی از فیلمنامه را نوشته بود و حالش هم مساعد بود، اما خیلی ناگهانی به علت ایست قلبی، جامعه هنری را سیاهپوش کرد. فوت او باعث شد که همه چیز به هم بخورد، حتی دیگر پایتختی‌ها دل و دماغ کار کردن نداشتند، به همین دلیل تولید این فیلم سینمایی متوقف شد. بعد از مدتی خبر آمد که قرار است سریال پایتخت 6 ساخته شود. تا این‌که مدیر شبکه یک در نشست خبری به طور قطعی خبر داد که قرار است پایتخت 6 برای نوروز 99 آماده شود و در حال حاضر دوستان در حال نگارش این مجموعه تلویزیونی هستند.

الف ویژه از سر گرفته می‌شود
قرار بود سریال الف ویژه را محمدرضا هنرمند کارگردانی و زینب تقوایی تهیه‌ کند اما در نهایت کمال تبریزی کارگردانی کار را به عهده گرفت و با تغییراتی، بخش‌هایی از این سریال را مقابل دوربین برد. الف ویژه اما در همان ابتدا و در بازبینی‎های اولیه و با نظر مدیران نیازمند تغییر و ملاحظاتی شد که همین مساله کار را متوقف و نگارش مجدد را آغاز کرد. زین‌العابدین همچنین درباره این سریال که مدتی به کارگردانی کمال تبریزی وارد مرحله تصویربرداری و بعد متوقف شد، گفت: مسائل تولیدی این سریال از شبکه یک به سیمافیلم منتقل شده است. بازنویسی فیلمنامه انجام شده است و باقی مراحل باید از طریق سیمافیلم اطلاع‌رسانی شود.

چه خبر از طرح درآمد در فراغت؟!
به گفته مدیر شبکه یک سیما، برنامه خانواده شبکه یک هم با رویکرد رونق تولید پخش می‌شود و طرحی به نام درآمد در فراغت را شروع کرده است. در این بخش علاوه بر این‌که آموزش به خانواده‌ها داده می‌شود، قرار است با همکاری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری بازار اشتغال هم برای خانواده‌ها فراهم شود تا در غرفه‌هایی که برگزار می‌شود، محصولاتشان را بفروشند. همچنین پخش فصل جدید برنامه «دستپخت» از هفته پیش آغاز شده و رویکرد آن از سرگرمی به سمت آموزش هم رفته که پایان امسال قرار است آشپزهای جدیدی را به جامعه معرفی کند. مدیر شبکه یک با اشاره به تغییراتی در بخش شبانگاهی شبکه تصریح کرد: در شبکه یک تا حد زیادی با محدودیت جدول پخش مواجه هستیم و طبیعتا برنامه‌ریزی برای شبکه به طمانینه بیشتری نیاز دارد. با این حال در آخرین تغییرات در باکس شبانگاهی تغییراتی انجام دادیم و امیدواریم با تامین منابع مالی ساخت برنامه برای این باکس به سرانجام برسد.

ایرانگرد هم نوروز می‌آید
ممکن است این سؤال برای مخاطبان شبکه یک شکل بگیرد که چه خبر از جواد قارایی و آیا قرار است باز هم مجموعه پر مخاطب ایرانگرد را تماشا کنند یا نه؟ که مدیر شبکه یک درباره مستند «ایرانگرد» ساخته جواد قارایی توضیح داد: مستند اصلی ایرانگرد سال ۱۴۰۰ پخش می‌شود، اما قارایی تصاویری دارد که احتمالا در قالب مستند برای نوروز ۹۹ روی آنتن خواهد رفت. همچنین دو مستند با موضوع گردشگری و طبیعت گردی در دستور کار داریم که کارهایی از ایمان گودرزی و اخوان است.

ادامه ماجرای جناب «نون خ»
سریال نون خ نوروز امسال از شبکه یک سیما پخش شد و حالا مدیر شبکه یک اعلام کرده که قرار است فصل دوم آن برای ماه رمضان این شبکه تولید شود. این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی و به قلم امیر وفایی طنز اجتماعی بود که قصه نورالدین خانزاده، صاحب یک کارگاه فرآوری تخمه آفتاب‌گردان را روایت می‌کرد. او حاصل کشت کشاورزان هم‌محله‌ای‌اش را به شخصی ساکن تهران به نام میرزایی فروخته‌است تا او این محصولات را در کشور ترکیه به فروش برساند.
در همین حین، خبر می‌رسد میرزایی از دنیا رفته‌ و کشاورزان هر یک به نحوی سعی می‌کنند پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروخته‌اند، از او بگیرند. نورالدین اما از اطرافیان میرزایی متوجه می‌شود او در اواخر زندگی‌اش آه در بساط نداشته‌ و... .
در این سریال سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، نعیمه نظام‌دوست، فریده سپاه‌منصور، علی صالحی و... بازی می‌کردند اما هنوز بازیگران و قصه فصل دوم این سریال اعلام نشده است .

فاطمه عودباشی
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها