پرونده زندگی 2 قاتل بسته شد

چوبه دار فرجام عشق کور

دو مرد که به اتهام جنایت‌های جداگانه‌ای به قصاص محکوم شده بودند، در زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۰۷

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، نخستین زندانی که پای چوبه دار رفت مرد جوانی به نام مجید بود که بامداد 18 خرداد 95 مقابل ساختمانی در محله پارک‌وی رفت و زوج سرایدار ساختمان را که از مهمانی به خانه‌شان بازمی‌گشتند در حالی که نقاب به چهره زده و سلاح به دست داشت در پارکینگ ساختمان هدف شلیک گلوله قرار داد و باعث مرگ زن جوان و زخمی شدن شوهر او شد.
در جریان تحقیقات معلوم شد او مدتی کارگر خدماتی در سفارت چین بوده که بعد از چند ماه از جنایت بازداشت و اعتراف کرد آن زن را قربانی جنایت عاشقانه کرده است. مجید در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران در حالی محاکمه شد که اولیای دم برای او قصاص خواستند. متهم نیز در دفاع از خود گفت: دوستم مرا عضو گروه بی تالک کرد و همانجا با زن جوان آشنا شدم و هفت ماه با هم دوست بودیم. می‌خواستم با او ازدواج کنم که فهمیدم متاهل است. می‌گفت به من علاقه دارد و بعداز جدایی از همسرش با من ازدواج می‌کند. حرفش را باورنکردم،ٍ به روستایشان رفتم وهمه چیز را به خانواده‌اش لو دادم. یک روز که در تهران کار می‌کردم او با من تماس گرفت و خواست به نزدش بروم و دفترچه خاطراتی که عکس و دل نوشته‌هایمان در آن بود را تحویل بگیرم. چون می‌ترسیدم روزقرارمان شوهرش سر برسد با خودم سلاح بردم، اما در میانه راه تصمیم به قتل آن زن گرفتم. مقابل خانه‌اش رفتم و منتظر شدم. زمانی که او و شوهرش خواستند وارد پارکینگ شوند به سمتشان شلیک کردم و او را به قتل رساندم و شوهرش زخمی شد.
حکم قصاص برای او صادر و این حکم در دیوان‌عالی کشور تایید و بعداز سه سال در زندان اجرا شد.
شرطی که اجرا نشد
اما دومین مرد اعدامی که در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد، مردی به نام قربان بود که 15 سال پیش دست به جنایت زده بود. او شامگاه ششم فروردین سال 83 با ضربه‌های چاقو مردی را زخمی کرد و وی را به بیمارستان زعیم شهرستان پاکدشت منتقل کرد، اما با پی بردن به مرگ او از آنجا فرار کرد و بعد از پنج ماه در قیامدشت بازداشت و به قتل اعتراف کرد. عامل جنایت گفت: زمانی که وارد خانه همسر موقتم شدم، شوهر سابق او را دیدم که برای دیدن وی و مادر همسرم آمده بود که همین باعث ناراحتی‌ام شد و اورا با ضربه چاقو به قتل رساندم.
متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری حکم قصاص گرفت و بعد از تایید حکم، پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. هشت سال بعداز جنایت او برای اولین بار پای چوبه دار رفت که توانست چند ماه مهلت بگیرد و حکم او متوقف شد. بهار امسال او برای بار دوم قرار شد پای چوبه دار برود که این بار هم با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا خانواده مقتول دوباره به او مهلت دادند و این بارگفتند که اگر به نام پسر فوت شده‌شان پرورشگاهی در باقر‌شهر برای کودکان بی‌سرپرست بنا کند او را می‌بخشند، اما وی در زمان تعیین شده نتوانست شرط خانواده مقتول را اجرایی کند و برای سومین بار پای چوبه دار رفت و بعد از گذشت 15 سال از وقوع جنایت در زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها