مدیر شبکه امید خبر داد

تابستان بهار شبکه امید

مدیر شبکه امید با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» از برنامه‌ریزی‌های این شبکه برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت 13 میلیون نوجوان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۰۹

به گزارش جام‌جم، مهدی سالم با اشاره به جمعیت 13 میلیونی نوجوانان که با احتساب خانواده‌هایشان به عدد 30 میلیون می‌رسد، افزود: فصل تابستان، بهار شبکه امید است و تلاش می‌کنیم تابستانی پرنشاط و پر‌امید برای نوجوانان رقم بزنیم.
وی با اشاره به تدبیر معاون سیما در تدوین طرح جامع تابستانی تلویزیون تصریح کرد: شبکه امید علاوه بر برنامه‌های معمول، برنامه‌های فراغت سایر شبکه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهایی مثل هلال احمر، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را رصد کرده و از طریق مجریان پخش که در فواصل مختلف برنامه‌ها روی آنتن زنده حضور پیدا می‌کنند، آنها را معرفی می‌کند.

سالم درباره محتوای پیام‌های نوجوانان نیز گفت: همه این پیام‌ها شیرینی و جذابیت خاص خود را دارد. من خودم در فضای مجازی به بسیاری از پیام‌ها پاسخ می‌دهم و برخی را نیز به مسؤولان مربوط ارجاع می‌دهم. درباره شبکه ما نیز نوجوانان دوست دارند ارتباط دو‌سویه با برنامه‌سازان خود داشته باشند.
سالم درباره رسالت شبکه امید خاطرنشان کرد، از دو سال پیش روی بحث هویت نوجوانان کار کرده و توانسته است کاری کند که هویت نوجوانان را بیش از پیش به رسمیت بشناسند.
وی با اشاره به گام دوم که قرار است گام مسؤولیت‌پذیری باشد، گفت: نوجوانی که خود را شناخت، باید مسؤولیت‌پذیر باشد و خود را در قبال جامعه و دوستان و خانواده مسؤول بببیند و اگر بخواهد این مسؤولیت به نحو احسن انجام شود باید مهارت داشته باشد؛ به همین دلیل ما وارد بحث مهارت‌آموزی نیز شدیم و به‌عنوان معین شبکه آموزش، بحث مهارت‌آموزی را برای نوجوانان در دستور کار قرار دادیم.
بر‌اساس سند چشم‌اندازی که برای مهارت نوجوانان تعریف کردیم با همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه تلاش می‌کنیم. البته در حوزه نیروی متخصص در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم به‌ویژه این‌که برنامه‌سازی برای نوجوان کار دشواری است و این مساله یک شبکه فعال و پویا می‌طلبد.
مدیر شبکه امید در ادامه به جدول پخش شبکه امید در ایام تابستان اشاره کرد و افزود: جدول پخش شبکه امید براساس زمان تحصیل نوجوانان تنظیم می‌شود. برنامه‌های شبکه در طول سال تحصیلی از ساعت 6 صبح با بیدار شدن نوجوانان و آمادگی برای مدرسه رفتن آنها آغاز می‌شود و در طول تابستان شروع پخش برنامه‌های اصلی از ساعت 8‌صبح است.
وی اضافه کرد: ما کمربندی‌های مختلفی برای پخش برنامه‌ها داریم. ریل برنامه‌های تامینی شامل سینمایی، پویانمایی و سریال هستند. ریل برنامه‌های تولیدی نیز برنامه‌هایی است با رویکردهای مختلف از جمله افزایش سواد رسانه‌ای، برنامه‌هایی در حوزه مطالبات نوجوانان که از مهم‌ترین آن برنامه کلنجار است. برنامه‌هایی در حوزه فرهنگسازی و مهارت‌افزایی مانند کارستان، مگه می‌شه و تک زنگ نیز در دستور کار برنامه‌های تولیدی قرار دارد. برنامه چاپارخانه نیز برنامه مستقل روابط‌عمومی شبکه است.
سالم با تاکید بر این‌که یکی از اتفاقات ویژه شبکه امید، پوشش زنده مسابقات فوتبال نوجوانان و جوانان است، خاطرنشان کرد: با همکاری هیات فوتبال استان تهران قرار است تعداد صد مسابقه فوتبال نوجوانان، جوانان و امید به‌طور زنده و مستقیم از شبکه امید پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها