تیم ملی کلمبیا بدون گل خورده و با باخت در ضربات پنالتی از کوپا آمه‌ریکا حذف شد

حذف به سبک کی‌روش

«تنها کسی که مسؤول این شکست و عدم صعود به مرحله بعد کوپاست، من هستم. من مسؤولیت این شکست را بر عهده می‌گیرم.» اینها را کارلوس کی‌روش پس از آن‌که تیم ملی کلمبیا در ضربات پنالتی مغلوب شیلی شد، در نشست خبری به زبان آورد تا یک تورنمنت بزرگ دیگر را در عین شایستگی تیم‌هایش، با ناکامی ترک کند.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۰۵

کی‌روش در جام جهانی 2010، با تیم ملی پرتغال فقط یک گل خورد، اما با همان گل در مرحله یک‌هشتم از گردونه رقابت‌ها بیرون رفت. حذف با تیم ملی ایران در جام ملت‌های 2015 هم یکی دیگر از آن اتفاق‌های دراماتیک برای کی‌روش بود. آن تیم شایسته قهرمانی در آسیا بود، اما در ضربات پنالتی مغلوب عراق شد. از آن تیم شایسته‌تر، تیمی بود که امسال با کی‌روش در جام ملت‌های آسیا 2019 شرکت کرد. ایران تا قبل از بازی نیمه نهایی مقابل ژاپن گلی نخورده بود، اما در یک لحظه ورق برگشت تا آن شکست تلخ برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد و حالا تکرار همان سناریوی همیشگی برای کی‌روش. این بار در کوپا آمه‌ریکا 2019. تیم ملی کلمبیا در ضربات پنالتی حذف شد تا نخستین تیمی باشد که بدون خوردن حتی یک گل خورده از گردونه رقابت‌های کوپا خارج می‌شود. کی رو ش پس از این شکست تلخ گفت: «ما تلاش زیادی کردیم و از ابتدا تا انتهای بازی به دنبال کسب برد بودیم و در نهایت در ضربات پنالتی شکست خوردیم. پنالتی بیشتر دست خداست تا در پاهای بازیکنان. در اواخر بازی موقعیت‌های زیادی داشتیم، ولی متاسفانه شانس با ما یار نبود. ما در خیلی از جنبه‌های بازی توانستیم فوتبال بهتری ارائه دهیم و فراتر از انتظارها بودیم. من آینده تیم فوتبال کلمبیا را خیلی روشن می‌بینیم و معتقد هستم تیم ما پیشرفت خوبی داشته است.»
البته برخلاف نظر کی‌روش، آنهایی که بازی کلمبیا و شیلی را تماشا کردند، به برتری مطلق شیلی در این بازی رای می‌دهند. شیلی به لحاظ مالکیت توپ، موقعیت گل، تعداد کرنر، تعداد پاس و دیگر آمارهای اینچنینی، کاملا تیم برتر میدان بود. آنها دو بار هم دروازه کلمبیا را باز کردند، اما VAR هر دو گل را مردود اعلام کرد.
نکته جالب توجه مصاف شیلی و کلمبیا حضور رینالدو روئدا، مربی ۶۲ ساله کلمبیایی روی نیمکت سرخپوشان شیلیایی بود که موفق شد کشور خود را در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور رقابت‌ها حذف کند. حالا رینالدو روئدا که در ژانویه 2018 سکان هدایت شیلی را به دست گرفت، یکی از محبوب‌ترین مربیان تاریخ فوتبال این کشور است.

کی‌روش در سال ۲۰۱۹ میلادی
۱۴ بازی، ۱۲ کلین شیت!

تیم ملی فوتبال کلمبیا توانست برای یک بازی دیگر دروازه خودش را بسته نگه دارد، ولی این اتفاق پایان خوبی نداشت و بازیکنان کی‌روش در ضربات پنالتی برابر حریف خود، شیلی شکست خوردند. این هشتمین بازی کلمبیا با هدایت کارلوس کی‌روش بود. در این مدت تیم کی‌روش غیر از بازی با کره جنوبی توانست در هفت دیدار، دروازه خود را بسته نگه دارد و گل نخورد. کی‌روش سال 2019، شش بار هم روی نیمکت تیم ملی ایران نشست و در پنج بازی موفق به کلین شیت شد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها