خشم را قورت بده

درمان سبز استرس

استرس یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که تقریبا همه ما به انواع مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. آیا می‌خواهید این استرس را به حداقل برسانید و زندگی سالم‌تری هم داشته باشید؟
کد خبر: ۱۲۱۴۴۰۵

اگر پاسختان مثبت است کافی است به دامن طبیعت برگردید! البته منظورمان این نیست که بار و بنه‌تان را جمع کنید و همه سال را به مسافرت و خوشگذرانی بگذرانید بلکه مقصود کمک گرفتن از جادوی گیاهان در آپارتمان خودتان است. به‌عنوان مثال اگر فکر می‌کنید تزئین خانه با گل و گیاه فقط مخصوص خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های لوکس و بزرگ است، سخت در اشتباهید. اصلا از آپارتمان کوچک شما شروع می‌کنیم.
اگر رنگ دیوارها و کف خانه تان روشن است می‌توانید از گیاهان ساقه‌ای تیره‌رنگ استفاده کنید. پیشنهاد ما قرار دادن سه عدد بامبو با برگ‌های بزرگ در گوشه اتاق نشیمن است. به این ترتیب ارتفاع سقف خانه بلندتر به نظر می‌رسد و فضا دلبازتر خواهد شد. اگر هم رنگ مبلمان و دکوراسیون‌تان تیره است و اتاق هم چندان نورگیر نیست با هزینه‌ای به مراتب کمتر سراغ حصیرهای معمولی رنگ روشن بروید و آنها را داخل گلدان‌های مدرن بگذارید.
هر چند وقت یک‌بار هم به کمک یک اسپری مقداری آب روی حصیرها بپاشید تا با بلند شدن بوی خاص چوب، فضای خانه قدیمی مادربزرگ و پدربزرگتان برایتان تداعی شود و استرس‌هایتان را دور کنید. یادتان باشد در این نوع چیدمان استفاده از گل‌های رنگارنگ یا وسایل تزئینی متعدد جایی ندارد، چون خانه ظاهری شلوغ و شلخته و پراسترس پیدا خواهد کرد.
احتمالا می‌دانید که آلوئه‌ورا در درمان سوختگی‌ها و التهابات، رفع چین و چروک‌های پوستی و نرمی و لطافت پوست یکه‌تاز است، اما در کنار این همه خاصیت فوق‌العاده، یکی از ویژگی‌های مهم این گیاه جذب گازهای سمی موجود در هوای خانه به‌واسطه برگ‌های بزرگ و گوشتی آن است و ظاهر زیبای گلدان این گیاه زیبا در خانه آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورد.
جالب این‌که در طب چینی از آلوئه‌ورا به عنوان سبزضداسترس یاد می‌شود پس بدون اغراق یک گیاه آپارتمانی جادویی به حساب می‌آید که هر چه برگ‌های این گیاه گوشتی و پرآب‌تر باشد، تاثیرش هم بیشتر خواهد بود.

پریسا اصولی
سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها