برد مقابل صربستان می‌تواند فینال ایران را برای صعود به دور بعد راحت کند

غولی که دیگر ترسناک نیست

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال در سال 2019 ساعت 18 و 30 دقیقه فردا باید در برابر تیم ملی والیبال صربستان قرار بگیرد. تیمی که دیگر برای والیبال ما ترسناک نیست. شش سال پیش وقتی اولین حضورمان در لیگ جهانی والیبال را تجربه می‌کردیم، ولاسکو تلاش فراوانی کرد تا ترس بچه‌های ما از صربستان را از بین ببرد. وقتی بازی با برتری 3 بر 2 ایران تمام شد، اولین برد ایران در تاریخ این رقابت‌ها رقم خورد. از آن تیم، امیر غفور، فرهاد قائمی، محمد موسوی و سعید معروف در تیم ما هستند؛ اما تیم امروز ما دیگر ترسی از صربستان ندارد و از بازی دوم تیر 1392 تا امروز، بسیاری از بزرگان والیبال دنیا را مغلوب خود کرده است. امروز به عنوان تیم دوم جدول رده‌بندی کلی در برابر صربستان قرار می‌گیریم و اگر بازی را با برد پشت سر بگذاریم، به دور نهایی بازی‌ها در شیکاگو آمریکا راه خواهیم یافت.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۳۸

مسافرت خسته‌کننده
تیم ملی با پرواز ترکیه از استانبول به صوفیه رفت سپس مسافت 130 کیلومتری تا پلودیو، محل برگزاری بازی‌های هفته پنجم را با اتوبوس طی کرد. تیم ملی که ساعت 15 و 45 دقیقه سه‌شنبه، تهران را ترک کرده بود، ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) به هتل پارک‌اند اسپا، هتل محل اقامت خود رسید. بازیکنان بلافاصله به اتاق‌های خود رفتند و به استراحت پرداختند. پلودیو تا تهران 90 دقیقه اختلاف زمانی دارد و بازیکنان مشکل خاصی برای تطبیق با شرایط این شهر ندارند.
به دستور کولاکوویچ، صبحانه دیروز کمی دیر صرف شد و بازیکنان ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت بلغارستان (14 به وقت تهران) تمرین وزنه را آغاز کردند و 90 دقیقه کار بدون توپ انجام دادند. متاسفانه برنامه‌ریزی تمرین تیم‌ها آن‌قدر بد بود که تمرین با توپ بازیکنان ایران تنها دو ساعت بعد از تمرین بدنسازی آنها برگزار شد و همین مورد بازیکنان خسته ایران را خسته‌تر کرد. طبق برنامه کمیته برگزاری بازی‌ها تیم ما ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت تهران یعنی ساعت 13 به وقت محلی که وقت صرف ناهار است، باید در سالن اصلی بازی‌ها تنها تمرین خود را برگزار کند تا برای بازی فردا آماده شود.
خوش خبر: با این برنامه‌ریزی، نگرانیم
برنامه‌ریزی ضعیف بلغارها برای تمرین، کادر فنی تیم ملی والیبال را شاکی کرد. طبق برنامه تیم‌ملی والیبال در اولین روز ساعت 12 و 30 دقیقه تا ۱۴ به وقت محلی تمرین وزنه داشتند و ساعت ۱۵ ناهار و یک‌ساعت بعد یعنی ۱۶ تمرین توپی. با این‌که ایرانی‌ها خواسته بودند این برنامه را تغییر دهند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. امیر خوش خبر، سرپرست تیم ملی در این‌باره می‌گوید: این برنامه را فردی والیبالی ننوشته است. چرا که برنامه عجیب و غریبی است. بچه‌های ما ساعت ۱۲ تا 14 و 30 دقیقه وزنه می‌زنند و می‌روند هتل برای ناهار و بعد ساعت۱۶ تا ۱۸ تمرین توپی دارند. اگه کمی
جابه‌جا می‌کردند برنامه نرمالی می‌شد، با این‌که قول داده بودند اما اتفاقی نیفتاد. این مساله ذهن کادر فنی را درگیر کرده که شرایط تمرینی تیم اصلا خوب نیست.
چطوری فرهاد؟!
نیکلای نیکولوف، بازیکن 32 ساله تیم ملی والیبال بلغارستان که پیش از این به مدت چهار سال با تیم‌های متین ورامین، شهرداری ارومیه و پیکان تهران در لیگ برتر والیبال ایران بازی کرد، با حضور در اردوی تیم ملی والیبال ایران با بازیکنان تیم ملی کشورمان خوش‌وبش کرد. او با پیمان اکبری مربی تیم ملی هم برخورد بسیار گرمی داشت؛ چون شاگرد او در پیکان بود. زمانی که نیکولوف به فرهاد قائمی رسید، بسیار صمیمی به او گفت: «چطوری؟!» او بسیار شرقی و مانند همه بچه‌های ایران با آنها برخورد کرد تا رسم مهمان‌نوازی را به بهترین شکل ممکن به جا آورد.

برنامه روز سیزدهم
جمعه 7 تیر
چین - آرژانتین (11:30)
استرالیا - روسیه (14:30)
ایران - صربستان ( 18:30)
لهستان - ژاپن (20)
بلغارستان - آمریکا ( 22:10)
آلمان - پرتغال (23)
شنبه 8 تیر
ایتالیا - کانادا (30دقیقه بامداد)
برزیل - فرانسه (4:30 بامداد)
برنامه روز چهاردهم
شنبه 8تیر
روسیه - آرژانتین (10:30)
استرالیا - چین( 13:30)
آمریکا- صربستان ( 18:30)
لهستان -آلمان (20)
بلغارستان - ایران( 22:10)
ژاپن- پرتغال ( 23)
یکشنبه 9 تیر
ایتالیا - فرانسه(30 دقیقه بامداد)
برزیل - کانادا (3:30 دقیقه بامداد)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها