فوق ‌العاده

آدمکشان جاده ها ...

در دو شماره قبل خواندید: چهار مرد قوی هیکل در پوشش مسافر دربستی سوار خودروی گروهبانی شدند و برای سرقت خودرو، او را در جاده به قتل رساندند. اعضای این باند در چنگ پلیس گرفتار شدند، اما سرکرده باند توانست فرار کند. مردان خشن تصور نمی‌کردند تصادف آنها با ماشین پلیس در سنندج باعث دستگیری آنها شود. در این شماره اعترافات یکی از متهمان درباره قتل‌ها را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۹۵

ماموران سراغ «س. ق» می‌روند و او را تحت بازجویی قرار می‌دهند. او ابتدا منکر قتل گروهبان می‌شود، اما وقتی با مدرک غیرقابل انکار روبه‌رو می‌گردد لب به اعتراف می‌گشاید و حقایقی را فاش می‌کند که مو بر اندام آدمی راست می‌کند. او می‌گوید:
ـ ما چهار نفر بودیم. همگی سوابقی در شرارت و سرقت داشتیم، ولی سرکرده باند بیش از همه ما سابقه داشت. هر چهار نفر قوی و بزن بهادر بودیم. در تابستان سال گذشته که به‌هم برخوردیم و گروه مرگ تشکیل دادیم، هدف ما این بود که رانندگان وسایل نقلیه را به‌ بهانه‌ای به بیابان بکشیم و آنها را بکشیم و محتویات جیب و اتومبیلشان را به‌سرقت ببریم. مرکز کار خودمان را میدان آزادی قرار دادیم و از آنجا اولین شکار خودمان را پیدا کردیم که گروهبان بود.
«س. ق» اعتراف کرد که تاکنون چندین نفر را به‌قتل رسانده و اتومبیل‌های آنها را به‌سرقت برده‌اند و با همان اتومبیل‌ها به سرقت قالی رفته و مقادیر قابل توجهی قالی دزدیده و فروخته‌اند.
با نشانی‌هایی که او داد ماموران تحقیق، تکلیف چند پرونده قتل را ـ که انگیزه و چگونگی و همچنین قاتل یا قاتلین آنها روشن نبود ـ مشخص کردند و در پی اعترافات او، دو همدست دیگر او هم به دام انداختند، ولی هنوز موفق به دستگیری سرکرده باند آدمکشان جاده نشده‌اند.
به‌ موجب اعترافات تکان‌دهنده «س.ق»، این باند مخوف آدمکش در چندین شهر پرونده‌های سرقت و آدمکشی دارند؛ از جمله تاکستان، قزوین، کرمانشاه، سنندج، تهران، همدان و چند شهر دیگر .
مجله جوانان
خرداد 1357

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها