اعضای شورای شهر تهران در بیشتر موضوعات معمولا دیر به تفاهم می‌رسند مگر موضوعاتی حیثیتی مثل انتخاب شهردار باشد. اینها در مورد نحوه اداره جلسه و پیشبرد دستورها نیز اختلاف دارند که دیروز تقریبا اوجش بود وقتی حسابرس منتخب شورا بلاتکلیف مانده بود که بالاخره حرف محسن‌هاشمی و تاکید حجت نظری را که اصرار به خواندن از روی کاغذ داشتند، گوش دهد یا تشرهای ابراهیم امینی را بپذیرد و نقل به مضمون کند.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۴۲

به گزارش جام‌جم، دستور جلسه روز گذشته شورای شهر تهران بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 96 شهرداری پایتخت بود؛‌ گزارشی که به طرزی کسالت‌آور توسط حسابرس از روی ده‌ها صفحه کاغذ خوانده و موجب شد هم صحن شورا خلوت شود و خمیازه پشت خمیازه بیاید و هم ابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورا از یک سو تشر بزند و از سوی دیگر مرتضی الویری در مقام دفاع بلند شود و بگوید یک گزارش بودجه‌ای خشک را مگر می‌شود با لحنی حماسی قرائت کرد!
در پس این اختلاف‌نظرها و بگومگوهای موقت اما گزارش چند صفحه‌ای و مفصلی قرار داشت که گزارش حسابرس منتخب شورای شهر از هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری تهران در سال 96 بود،‌ گزارشی به نام تفریغ بودجه که فلسفه‌اش بررسی هزینه‌ها و درآمدهای شهرداری و یافتن انحراف‌ها در این مسیر است که البته فایده‌ای به حال شهر و پول‌هایی که در گذشته خرج شده ندارد ولی به گفته مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر، چراغ راهی برای آینده و بودجه‌نویسی سال‌های آتی خواهد بود.
با این‌که از گزارش طولانی و وقتگیر حسابرس که سریع نیز خوانده می‌شد، تقریبا کسی سر درنمی‌آورد اما توضیحات مجید فراهانی ایرادات عمده کار را روشن کرد و معلوم شد در سال95، درآمد مازاد برهزینه شهرداری تهران3200 میلیارد تومان بوده اما معلوم نیست این پول کجا هزینه شده است. همچنین صورت ریز وام‌های دریافتی شهرداری موجود نیست و اطلاعاتی که در دسترس است، ابهام دارد. آنچه از بررسی کلیات گزارش تفریغ بودجه برآمده به این نکته نیز اشاره دارد که شهرداری تهران درآن برهه موظف بوده در کنار عملکرد ریالی، عملکرد مقداری خود را نیز شفاف بیان کند، اما حالا شورای شهر تهران نمی‌داند در مقابل پول‌هایی که خرج شده در تهران چه میزان کار انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها