به گزارش فارس، به گفته محققان اگر مردم یک وعده از برنامه غذایی خود ـ که حاوی گوشت قرمز است ـ را حذف کرده و فیله ماهی را جایگزین آن کنند، دستکم 17 درصد خطر مرگ زودرس خود را کاهش میدهند.
این پژوهش که توسط محققان دانشگاه هاروارد صورت گرفته تأکید میکند جایگزین کردن مصرف گوشت قرمز با مقدار کمی از آجیل طی هشت سال خطر مرگ زودرس را دستکم 19 درصد
کاهش میدهد.
به همین ترتیب جایگزین کردن مصرف گوشت با سبزیجات این خطر را 10 درصد، با تخممرغ 8 درصد و با حبوبات 6 درصد کاهش میدهد.