بیماران دیابتی باید رژیم غذایی مناسبی را در برنامه روزانه خود قرار دهند و بر اساس آن سلامتی خود رلا تضمین کنند.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۲۲
۷ ماده غذایی که دیابتی‌ها باید بخورند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، بیماران دیابتی برای حفظ سلامت و کاهش قند خون بدن خود باید رژیم غذایی مقوی داشته باشند واز غذا‌هایی که بسیار مقوی هستند استفاده کنند این بیماران باید مراقب باشند که میزان قند خون بدنشان از مقداری مشخص بیشتر نشود.

در اینجا به معرفی مواد غذایی که می‌توانند به سلامت بیماران دیابتی کمک کنند و باید حتمت در رژیم غذایی آنها قرار گیرد می‌پردازیم.

سبزیجات غیر نشاسته‌ای

سبزیجاتی که نشاسته ندارند و میزان کربوهیدرات آن‌ها کم است می‌توانند برای بیماران دیابتی بسیار مناسب باشند این سبزیجات که شامل کلم بروکلی، مارچوبه و چغندر هستند باید حتما در رژیم غذایی بیماران دیابتی قرار گیرند.

ماست یونانی

تحقیقات مختلف نشان داده است که خوردن ماست در طول روز می‌تواند به بهبود سلامت بیماران دیابتی کمک به سزایی کند. در ماست یونانی کلسیوم و پروتئین زیادی به کار رفته است و این نوع ماست را می‌توان با برخی از میوه‌ها مخلوط کرد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی چه به صورت خام و چه به صورت پخته از جمله مواد غذایی مقوی است که می‌تواندسرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

در یک تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت مشخص شد که ۲۰۰ گرم گوجه فرنگی خام می‌تواند حجم زیادی از خطرات بیماری دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

خانواده توت‌ها

خانواده این میوه ویتامین سی و فیبر زیادی را در کنار آنتی اکسیدان‌های مختلف دارند. توت‌ها از جمله میوه‌هایی هستند که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بالا خطر ابتلا به بیماری سرطان و قلبی را کاهش می‌دهد، بیماران دیابتی باید در رژیم غذایی خود حتما میوه توت، توت فرنگی و بلوبری را قرار دهند.

مرکبات

پرتقال و گریپ فروت بهترین منبع تامین کننده فیبر بدن هستند البته بیماران دیابتی باید مراقب باشند که به جای مصرف آب مرکبات از خود آن‌ها استفاده کنند.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته مشخص شد بانوانی که مرکبات را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند کمتر از دیگر بانوان به بیماری دیابت دچار می‌شوند.

ماهی

ماهی‌ها از امگا ۳ تشکیل شده‌اند و این ویتامین می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد همچنین سایر ویتامین‌هایی که در ماهی به کار رفته است برای مو، پوست، ناخن، و استخوان مفید است به دلیل اهمیت بالای ماهی و امگا ۳ اکثر پزشکان تغذیه خوردن این ماده غذایی را به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند.

کلم

کلم از جمله سبزیجات برگ سبزی است که می‌تواند صد در صد نیاز روزانه بدن به ویتامین آ و ویتامین کا را تامین کند، به کمک کلم میتوان پتاسیوم بدن خود را تامین کرد و فشار خون را به حد طبیعی خود رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها