جانشینان برانکو، از دایی و قطبی تا کریمی و مهدوی‌کیا

نیمکت سرخ یا میوه ممنوعه؟

با جدایی برانکو از پرسپولیس، گمانه‌زنی‌ها برای یافتن نام جانشین این مربی کروات به اوج خود رسید. در این دو سه روزی که ماجرای رفتن برانکو سرخط خبرها بوده اسامی زیادی برای هدایت نیمکت پرسپولیس مطرح شده البته چون نامی از گزینه‌های خارجی شنیده نشده در این مطلب به آن اشاره نشده است. گزینه‌های داخلی هم بدون شک ریسک بزرگی خواهند کرد که در صورت توافق، میراث برانکو با هفت جام را در دست بگیرند.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۸۵

علی دایی
روز دوشنبه بود که دیدن یک مازراتی نزدیکی باشگاه پرسپولیس حواس خیلی‌ها را به خودش پرت کرد. مازراتی یکی از خودروهای خاص در ایران است که یکی از آنها را علی دایی دارد. به همین دلیل دیدن یک خودرو با چنین مشخصاتی، شاخک خیلی‌ها را به سمت دایی تیز کرد. این‌که او به باشگاه پرسپولیس رفته تا مذاکراتش برای جانشینی برانکو را آغاز کند. این در حالی است که در فضای مجازی، جو اصلا به نفع علی دایی نیست.
هواداران با انتشار عکسی از مشت‌های گره‌کرده دایی در بازی با پرسپولیس درباره‌اش نوشته‌اند: «او کاندیدای هواداری هم نیست،چه برسد به کاندیدای سرمربیگری پرسپولیس.»
افشین قطبی
هنوز هم یک خاطره خوب در گوشه ذهن پرسپولیسی‌ها وجود دارد که آن را افشین قطبی برایشان ساخته است. دقیقه 96 در آخرین بازی لیگ برتر و مقابل سپاهان. گلی که سپهر حیدری زد باعث قهرمانی پرسپولیس شد و دقیقا پس از آن قهرمانی ده سال گذشت تا پرسپولیس با برانکو قهرمان شود. قطبی پس از ترک پرسپولیس سرمربی تیم ملی شد و دیگر به ایران برنگشت تا این‌که در نیم فصل هدایت تیم فولاد خوزستان را به‌عهده گرفت. افشین امپراتور اما خیلی در این تیم دوام نیاورد و در حالی که قراردادش با فولاد یک فصل و نیم بود، به همان نیم‌فصل اکتفا کرد و از جمع خوزستانی‌ها جدا شد. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که سرخپوشان مذاکره با قطبی را خیلی وقت است که آغاز کرده اند و اصلا یکی از دلایل جدایی برانکو از پرسپولیس، آگاهی از مذاکره پرسپولیس با قطبی بوده است. نظر هواداران پرسپولیس روی قطبی مثبت‌تر از دایی است، اما باز هم حرف خیلی‌های‌شان این است «به عقب بر نمی‌گردیم.»
یحیی گل‌محمدی
حضورش در پرسپولیس شاید زیاد موفق نبود. او به راحتی و در روز بازی خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا در تهران فینال جام حذفی را به سپاهان واگذار کرد تا با خاطره تلخی از پرسپولیس جدا شود. با این حال عملکرد گل‌محمدی پس از جدایی از پرسپولیس، به‌خصوص فصل گذشته با پدیده آن‌قدر درخشان بوده که او برای بازگشت به پرسپولیس مخالفان زیادی نداشته باشد. تنها مشکل این است که گل‌محمدی با پدیده به‌تازگی تمدید کرده است. خبرنگاران مشهدی می‌گویند بندی در قرارداد گل‌محمدی وجود دارد که اگر او پیشنهادی از تهران داشته باشد، می‌تواند قراردادش را لغو کند. هر چند خیلی‌ها می‌گویند این خبر شایعه است اما این باعث نمی‌شود پرسپولیسی‌ها بی‌خیال جذب یحیی گل‌محمدی شوند.
مهدی تارتار
تارتار پس از چند سال حضور در پارس‌جنوبی جم موفق شد با این تیم راهی لیگ برتر شود. او این فصل البته نتایج چندان درخشانی با این تیم نگرفت و ترجیح داد به همکاری‌اش با جنوبی‌ها خاتمه دهد. شاید تارتار به نسبت سایر گزینه‌ها شانس زیادی برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس نداشته باشد اما در شرایطی که هواداران علی دایی و قطبی را پس می‌زنند شاید گزینه‌ای موقت(تا احتمالا انتخاب سرمربی خارجی)مثل مهدی تارتار می‌تواند روی نیمکت بنشیند.
علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا
در فضای مجازی این خبر بارها و بارها دیده شده که هواداران پرسپولیس از گزینه‌هایی مثل مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی و فعالیت این دو نفر در کنار هم نام می‌برند؛ دو اسطوره باشگاه پرسپولیس که اتفاقا محبوبیت زیادی هم دارند. کریمی در قاموس سرمربی حضور در لیگ برتر را تجربه کرده است اما کیا فقط در تیم‌های پایه‌ای آلمان این تجربه را کسب کرده است. برخلاف مهدوی‌کیا که نسبت به نیمکت پرسپولیس بی میل است علی کریمی این ویژگی را ندارد. شکی وجود ندارد که اگر او جزو یکی از نامزدها باشد هدایت تیم محبوبش را به‌عهده خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها