بررسی چینش داورها در برنامه‌های استعدادیابی

با احترام چراغ قرمز!

اکثر مسابقه‌های استعدادیابی که تلویزیون تا به حال ساخته دریک موضوع واحد مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند و آن هم داوری است. اعتراض به داوری البته در جامعه ما مسأله‌ای فراتر از مسابقات استعداد‌یابی است، اما نکات منطقی زیادی به انتخاب‌های تهیه‌کنندگان این برنامه‌های تلویزیونی وارد است و اهمیت زیاد داوران به دلیل تاثیرشان بر خروجی این برنامه‌ها و استعداد هاست که همه به کیفیت داورها بستگی دارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۹۸۱

خندوانه

واضح‌ترین تصویری که از تلنت‌شوی ایرانی و داوری داریم به خندوانه و خنداننده برتر برگردد. رامبد جوان، حسن معجونی، شقایق دهقان و اشکان خطیبی چهار داور دور اول این مسابقه بودند و انتخاب می‌کردند که چه کسی در گروه‌شان باشد و در نهایت کدام اجرا به مرحله بالاتر بروند. خطیبی،جوان، آییش و بهرام هم داورهای دور دوم بودند اما ربط اکثرشان به استندآپ کمدی مشخص نیست!

بشیر حسینی و دوستان
دو بازیگر، یک آهنگساز و یک استاد دانشگاه در همه حوزه‌ها رای می‌دهند و هیچ‌کدام نه سابقه تهیه‌کنندگی داشتنه‌اند و نه سرمایه‌گذاری. رویا نونهالی و امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد و بشیر حسینی نام‌هایی که در اولین تلنت‌شویی حضور دارند که قرار است در بازیگری، خوانندگی، آکروبات، هنرهای رزمی، نوازندگی نظر دهند. بشیر حسینی اما بیشتر از بقیه داورها مورد انتقاد گرفت و برای برخی‌ها حضورش به عنوان داور خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

ستاره‌شو

فیروز کریمی در سال‌های بسیار دور مربی پر‌افتخاری بوده، اما او هم مانند خدادادعزیزی در همه سال‌های اخیر در هر باشگاهی که بوده، اخراج شده. مجتبی جباری هم هنوز به شکل جدی وارد حوزه مربیگری نشده و محک جدی نخورده. شاید تنها داور و مربی مناسب برای ستاره‌ساز ادموند بزیک باشد که به شکل حرفه‌ای به عنوان مربی تیم‌های پایه فعالیت دارد.

آقای صدا کیست؟

فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، پوریا حیدری، فرهاد برنجان داوران برنامه‌ای برای کشف استعدادهای موسیقی بودند. حضور تهیه کننده و سرمایه‌گذار در بین داوران که بتوانند از استعدادهای خوب حمایت کنند یکی از مشکلات این برنامه بود. در نمونه‌های موفق خارجی کسانی داور هستند که یا سرمایه‌گذار هستند یا تجربه پرورش استعدادهای تازه را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها