استکبارستیزی که از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) کلید خورد و همچنان در بطن و بستر جمهوری اسلامی جزومطالبات و بحث‌های اصلی توده‌های مردمی و نهضت‌های اجتماعی فعلی کشور است، به گواه تاریخ از ابتدا تاکنون از سوی جوانان در بطن جامعه نهادینه شده است و همواره «جوانان انقلابی» در مقابل «سالخوردگان» انقلابی مشی «مقابله» با استکبار را در تقابل «سازش» با استکبار قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۰۹

یکی از مهمترین مصادیق این نوع از مواجهه جوانان نهضت امام خمینی(ره)، در ترور حسنعلی منصور و شهادت 4 نفر از جوانان حزب موتلفه اسلامی است.
در آن دوره وقتی امام خمینی در واکنش به تصویب کاپیتلاسیون فرمودند که هر کسی در مقابل این لایحه فریاد نزند گناه کبیره مرتکب شده است، جوانان انقلابی بودند که با نشانه گرفتن حنجره حسنعلی منصور نخست وزیر رژیم پهلوی بلندترین فریاد را بر سر رژیم طاغوت کشیدند و با خون پاک خود درخت «استکبارستیزی» را در جامعه ایران آبیاری کردند.
پس از انقلاب نیز در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، باز هم جوانان انقلابی بودند که با فریاد بلند، آمریکا را در جامعه بین الملل تحقیر کردند. امام خمینی نیز در واکنش به فریاد بلند «جوانان» انقلابی، حرکت آنها را «انقلاب دوم» نامگذاری کردند تا در همه تاریخ «استکبارستیزی» جوانان کشور ثبت شود. البته بماند برخی که از جوانی به پیری رسیدند و سعی دارند از اقدامات استکبارستیزی خود ابراز پشیمانی کنند ولی این ابراز پشیمانی قطعا به دلیل گمراهی مسیر گذشته نیست بلکه رخدادها و ملاحظات پیری و حتی شاید «سرمایه داری» باشد.
جوانان انقلابی این دهه نیز در لبیک به بیانیه گام دوم حضرت امام خامنه ای، ان‌شاءا... حرکت در مسیر «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ و مَن تابَ مَعَک»،در انجام وظایف و تکالیف خود مقاوم و صبور و به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) « برای حق در مشکلات و سختی‌ها شنا می کند» در مواجهه با انواع سختی‌ها و گرفتاری‌ها کمر خم نمی کند و از میدان خارج نمی شوند.
جوانان انقلابی امروز، به بشارت‌های الهی درباره پیروزی قطعی حق بر باطل و اعانات الهی که فرمود: « وکان حقّاً عَلینا نَصرُ المؤمنین» و حاکمیت بلامنازع صالحان بر روی زمین که فرمود: « و نُریدُ أن نّمنَّ علی الذین استُضعِفوا فی الارضِ و نجعلهم أئمهً و نَجعَلَهُمُ الوارِثین» عمیقاً باور دارند و با اتکا به همین باورهاست که جهاد می کنند بدون آن‌که هراسی از جربان باطل داشته باشند یا درباره سرانجام جهاد و قیام ذره ای به خود تردید راه بدهند.
به هر ترتیب می توان به وضوح در طول تاریخ انقلاب مشاهده کرد که جوانان کشور همواره با رویکرد مبارزه با استکبار به پیروزی‌های بزرگ دست یافتند و رویکردهای سازشکارانه پیرسالاران نتوانستند گرهی از مشکلات کشور و مردم و جامعه بین‌الملل باز کنند.

محمدحسین هوشنگی

فعال سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها