با پیروزی گلدن استیت وریرز در پنجمین فینال، رقابت‌های NBA به اوج حساسیت خود رسید.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۰۷

پنجمین فینال به میزبانی تورنتو رپترز در حالی آغاز شد که تماشاگران برای گرفتن جشن قهرمانی به سالن اسکاتی بانک آره‌نا تورنتو در کانادا آمده بودند. دو فینال قبلی را تورنتو در زمین گلدن استیت به سود خود تمام کرده بود و نتیجه کلی، 3 بر یک به سود تورنتو بود.
به این ترتیب اگر تورنتو بازی پنجم را به سود خود تمام می‌کرد، برای اولین بار در تاریخ NBA تیمی از کانادا قهرمان لیگ حرفه‌ای بسکتبال موسوم به NBA می‌شد.
گلدن استیت وریرز که از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کرد، چیزی برای از دست دادن نداشت و در کوارتر اول بهتر عمل کرد. برتری 34 بر 28 به‌دلیل همین عملکرد بهتر بود. دو تیم در کواترهای دوم و سوم امتیازهایی برابر گرفتند. در کوارتر دوم هر دو تیم 28 امتیاز گرفتند و در کوارتر سوم 22 امتیاز. تورنتو رپترز در کوارتر چهارم چهره عوض کرد و عملکرد بهتری داشت.
دو دقیقه به پایان بازی 48 دقیقه‌ای این دو تیم مانده بود که تابلو، برتری 103 بر 97 به نام تورنتو را نشان می‌داد و 19 هزار و 800 تماشاگر درون سالن و تماشاگرانی که بلیت پیدا نکرده بودند و در بیرون سالن از طریق ویدئووال (مانیتورهای غول‌پیکر) بازی را تماشا می‌کردند، به گمان پایان کار، سرود قهرمانی می‌خواندند؛ اما دو پرتاب سه امتیازی از کلی تامپسون و یک پرتاب سه امتیازی از استفن کری ورق را برگرداند و برتری 106 بر 103 از آن گلدن استیت شد. در ثانیه‌های پایانی، تورنتو تنها دو امتیاز دیگر گرفت و در نهایت بازی با نتیجه 106 بر 105 به سود گلدن استیت تمام شد.
نکته جالب این بود که تورنتو از شش‌امتیاز عقب‌ماندگی خود، توانست پنج‌امتیاز را در کوارتر پایانی جبران کند و به دلیل همان یک امتیاز شکست خورد.
استفن کری با 31 امتیاز و کلی تامپسون با 26 امتیاز بهترین‌های گلدن‌استیت بودند و بیش از نیمی از امتیازهای گلدن‌استیت را کسب کردند. در تورنتو هم لئونارد با 26‌امتیاز بهترین بازیکن بود.
حالا گلدن‌استیت باید ساعت 5:30 بامداد جمعه از فینال ششم پذیرایی کند و بر خلاف فینال‌های سوم و چهارم که در خانه شکست خورد، این بار باید در خانه به برتری برسد. اگر گلدن استیت بتواند بامداد جمعه، بازی ششم را به سود خود تمام کند، کار به فینال هفتم در کانادا کشیده می‌شود. شمارش معکوس برای بازی ششم در سالن اوراکل آره‌نا در اوکلند کالیفرنیا آغاز شده است.
خبر بد برای گلدن استیت وریرز
کوین دورانت، ستاره گلدن استیت ممکن است تا یک سال نتواند بازی کند. به گزارش اسپرت، او در پنجمین بازی فینال NBA برابر تورنتو از ابتدا به میدان رفت و پس از انجام یک بازی فوق‌العاده (کسب ۱۱ امتیاز در ۱۲ دقیقه) آسیب دید. او لنگ لنگان و با کمک استفن کری و آندره ایگودالا زمین بازی را ترک کرد. گفته می‌شود دورانت از آشیل پا آسیب دیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها