سیل که در غرب کشور راه افتاد و خیلی چیزها را سر راهش نابود کرد، خیلی‌ها آستین بالا زدند و رفتند کمک هموطنان سیل‌زده و افتادند به رفت و روب خیابان‌ها، خانه‌ها و لایروبی شهرها و روستاها. این وسط بعضی‌ها هم آستین بالا زدند تا مگر اثر و محصولی خلق کنند با این موضوع. حالا جمعه این هفته قرار است این آثار در پردیس ملت به حراج گذاشته شود. البته در این حراجی قرار نیست همه آثار با این موضوع به فروش گذاشته شود، بلکه کسانی هم بوده‌اند که آثار غیرمرتبط خود را به احترام هموطنان سیل‌زده به پردیس سینمایی ملت می‌آورند تا از اعتبار خودشان برای کمک مالی به سیل‌زدگان استفاده کنند.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۰۲

محسن سلیمانی، دبیر رویداد «خانه خوبان» درباره جزئیات این رویداد به فارس گفته است خانه خوبان ساعت 17 جمعه 24 خرداد در پردیس سینمایی ملت برگزار شده و در آن ۱۲۷ اثر از ۸۶ هنرمند در شاخه‌های نقاشی، خوشنویسی، طراحی، کاریکاتور و مجسمه جمع‌آوری شده و به نفع سیل‌زدگان اخیر کشور به فروش می‌رسد.
سلیمانی توضیح داده اکثر هنرمندان حاضر در نمایشگاه، آثاری از پیش تهیه شده را برای فروش عرضه کرده‌اند،‌ اما برخی هنرمندان مانند خانم مهنوش مشیری و آقای فرزاد ادیبی، اثری مختص این نمایشگاه خلق کرده‌اند.
این اهدا از ۵۰ تا صددرصد سود فروش را شامل می‌شود، یعنی برخی هنرمندان نیمی از مبلغ فروش را دریافت می‌کنند، اما برخی هم اثر خود را به صورت کامل برای این امر خیر اهدا کرده‌اند. میزان اهدای هر اثر را در فهرست آثار نمایشگاه قید خواهیم کرد.
سیلمانی درباره شیوه قیمت‌گذاری آثار گفت: از هنرمندان خواسته بودیم قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنند، سپس از برخی کارشناسان نظیر غلامرضا نامی هم برای قیمت‌گذاری مشورت گرفتیم و در نهایت، آثار بین دو تا ۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.
وی اضافه کرد: آثار ارزان‌تر توسط عموم مردم قابل خریداری است، اما برای آثار استادان شاخص مانند احصایی، محجوبی و شیشه‌گران، روی مجموعه‌داران و هنرشناسان حساب کرده‌ایم.
به گفته سلیمانی، تا زمان پایان نمایشگاه یعنی جمعه ۳۱ خرداد، آثار فروخته شده به صورت رزرو در نمایشگاه وجود دارد و اگر خریداری، بالاتر از قیمت پایه و فروخته شده را پیشنهاد دهد، اثر به او فروخته خواهد شد.
دبیر رویداد خانه خوبان در پایان از دیگران هم برای حضور در این رویداد دعوت کرده و گفته: از خیرین مدرسه‌ساز، مجموعه‌داران هنری و برخی بانک‌های خصوصی برای حضور مؤثر و سهیم‌شدن در این امر خیر دعوت کرده‌ایم، امیدواریم مردم نوعدوست کشورمان هم در حمایت از هموطنان سیل‌زده مثل همیشه حضوری پررنگ داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها