فناوری‌های نـو

گاوصندوقی متفاوت

گاوصندوق‌ها از جمله محصولاتی هستند که نتوانسته‌اند همراه با سرعت زیاد فناوری دیجیتال پیش بروند. در این میان، استار2 (Star2) را می‌توان یک استثنا دانست. استار ۲ اولین گاو صندوق مجهز به فناوری اسکنر بیومتریک برای شناسایی هویت کاربر با استفاده از اثرانگشت است. این گاوصندوق به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند به چند شکل مختلف آن را باز کند. اولین شیوه، قرار دادن انگشت روی اسکنر ویژه‌ای است که در کمتر از یک ثانیه قفل را باز می‌کند. شیوه بعدی استفاده از اپلیکیشن ویژه‌ای است که از طریق ارتباط بلوتوثی با دستگاه می‌تواند آن را باز کند. همچنین امکان دسترسی از راه دور نیز به این محصول وجود دارد. در صورت جابه‌جایی دستگاه یا تلاش کاربری غیرمجاز برای دسترسی به استار ۲، آژیری به صدا درآمده و پیام هشداری به گوشی همراه کاربر اصلی ارسال می‌شود. این محصول ۳۹۹ دلار قیمت دارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۰۵

چادر مسافرتی بادی
اگر اهل سفر به طبیعت هستید، احتمالا چادر زدن برایتان یکی از بهترین شیوه‌ها به شمار می‌رود. با این وجود، نصب چادر و جمع‌آوری آن معمولا وقت‌گیر است و گاهی یک نفر به تنهایی از پس آن برنمی‌آید. تنت‌تیوب (TentTube) راه‌حل جدیدی است که می‌تواند تجربه چادر زدن را دگرگون کند.
تنت‌تیوب به جای میله‌های معمول سازه چادر، از یک سری لوله منعطف استفاده می‌کند. برای نصب چادر کافی است تلمبه‌ای را به آن وصل کنید تا این لوله‌ها باد شده و چادر سرپا شود. این فناوری سبب کاهش زمان لازم برای نصب چادر می‌شود.
ابعاد چادر ۱۴۳ در ۱۵۸ سانتی‌متر و ارتفاع داخلش نیز ۱۵۵ سانتی‌متر است و گنجایش ۳ نفر را دارد.
همچنین بدنه و لوله‌های به کار رفته از مقاومت بالایی در برابر آب و باد برخوردارند. این محصول ۲۴۹ دلار قیمت دارد.

رهایی از درد عضلانی
بسیاری از افراد به دلیل طرز نشستن یا حالت بدنی هنگام کار به دردهای عضلانی دچار می‌شوند. این دردها نه‌تنها خوشایند نیست، بلکه جلوی بهره‌وری شغلی را نیز می‌گیرد. استریگ (Strig) گجتی است که می‌تواند به بهبود این دردها بیانجامد. این دستگاه از لرزش‌های خفیف (با سرعت ۱۷هزار دور در دقیقه) برای مالش بخش مورد نظر استفاده می‌کند. همچنین جریانی خفیف (۲۵ میکرو آمپر) از طریق سطح دستگاه به آن بخش وارد می‌شود که می‌تواند جلوی تجمع اسیدلاکتیک را بگیرد. این لرزش و جریان خفیف روی هم رفته به تسریع فرآیند بهبود می‌انجامند. استریگ دارای سه درجه شدت کارکرد است که کاربر می‌تواند براساس نیاز خود، یکی را انتخاب کند. این گجت از طریق پورت C شارژ می‌شود و با هر بار شارژ نیز تا ۷ ساعت کار می‌کند. این دستگاه ۱۸۰ دلار قیمت دارد.

عینک چند بعدی واقعیت مجازی
فیل‌ریل (FeelReal) یک ماسک ویژه است که ۹ حس چندگانه کاربر را درگیر می‌کند. تولید رایحه، گرما، باد، لرزش و رطوبت از جمله کارکردهای این گجت به شمار می‌رود. ریل‌فیل بسته‌ای با ۲۵۵ رایحه مختلف دارد که به‌صورت تکی یا ترکیب با هم می‌توانند برای حس بویایی کاربرد داشته باشند. برای نمونه، کاربر هنگام بازی تیراندازی می‌تواند بوی باروت و هنگام حضور در جنگل، بوی گل‌های جنگلی را استشمام کند. این بسته رایحه دوام زیادی داشته و قابل تعویض است و در صورت استفاده هر روزه، تا ۳ ماه دوام می‌آورد. کاربر با استفاده از نرم‌افزار ویژه فیل‌ریل می‌تواند استفاده از این قابلیت‌ها را برای بخش‌های مختلف یک فیلم یا کلیپ برنامه‌ریزی کند. این گجت ۲۹۹ دلار قیمت دارد.

گوشی با نمایشگر سیاه‌وسفید
اگر با دستگاه‌های کتابخوان (ebook reader) کار کرده باشید، احتمالا می‌دانید این گجت‌ها از فناوری جوهر الکترونیکی (E-ink) استفاده می‌کنند. این فناوری نه‌تنها مصرف انرژی کمتری نسبت به نمایشگرهای رنگی معمولی دارد، بلکه نور آن برای چشم به مراتب ایمن‌تر است. گوشی هوشمند kingrow K1 از همین فناوری استفاده می‌کند. باتری این گوشی ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که در حالت استراحت (استندبای) تا ۱۵ روز انرژی دستگاه را تامین می‌کند. این صفحه نمایشگر دارای وضوح HD است.
kingrow K1 به اندروید نسخه 8.1‌ مجهز است، با این وجود، به دلیل برخی تفاوت‌ها در نمایش محتویات اپلیکیشن‌ها، امکان دانلود از گوگل استور در آن وجود ندارد. این گجت دارای ۲ گیگابایت رم بوده و امکان نصب کارت حافظه تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت نیز وجود دارد. این گوشی هوشمند برای کسانی که نگران چشم خود هستند، گزینه جذابی است.

هواساز پنج‌کاره
ایرذن (AirZen) یک گجت پنج‌کاره است که می‌تواند به بهبود هوای محیط‌های بسته نظیر خانه یا دفتر کار کمک کند. این گجت به فناوری یونیزه‌کننده مجهز است و با تولید یون می‌تواند انواع میکروب‌ها و ذرات ریز معلق در هوا را از بین ببرد. ایرذن همچنین از قابلیت ایجاد رطوبت نیز برخوردار است. این ویژگی در محیط‌های خشک می‌تواند بسیار سودمند باشد. بخش ویژه‌ای در این گجت برای قرار دادن کپسول انواع رایحه وجود دارد و به وسیله آن می‌توان هوای موجود را خوش‌بو کرد. حسگرهای موجود در ایرذن نیز دما، رطوبت و میزان دی‌اکسیدکربن موجود در محیط را ارزیابی می‌کند و این اطلاعات را از طریق اپلیکیشن به کاربران نمایش می‌دهد. کاربر از طریق این اپلیکیشن می‌تواند بر کارکرد دستگاه نظارت کرده و برای نمونه، زمان شروع و پایان تصفیه یا رایحه‌فشانی آن را تنظیم کند. این دستگاه قرار است با قیمت ۱۹۰ دلار به بازار عرضه شود.

ماشین لباسشویی جیبی
پندی (Pendy) اولین شوینده و تمیزکننده اولتراسونیک جهان است که می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب، اشیا مورد نظرمان را با سرعت تمیز کند. برای استفاده از پندی کافی است آن را در ظرف آب محتوی اشیا مورد نظر برای شست‌وشو قرار دهیم. انواع لباس و حتی میوه‌ها را با این شیوه می‌توان شست و تمیز کرد. این دستگاه با ایجاد
۶۰ هزار لرزش اولتراسونیک در ثانیه به از بین رفتن آلودگی‌های موجود روی اشیا می‌انجامد. در واقع امواج ایجاد شده توسط این دستگاه که توان مصرفی‌اش ۷۰ وات است، به جدا شدن مواد چسبیده به سطوح می‌انجامد. شرکت کانادایی سازنده ادعا می‌کند «پندی» در نهایت به صرفه‌جویی ۶۰ برابری انرژی و آب (نسبت به شیوه‌های معمول شست‌وشو) می‌انجامد. این لباسشویی قابل حمل است و می‌توان آن را هنگام سفر هم به کار برد. «پندی» در صورت تامین مالی قرار است تا ماه آینده میلادی به دست مشتریان برسد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها