غول نرم‌افزاری دنیا هر سال رویداد بیلد را با حضور توسعه‌دهندگانی از سراسر دنیا برای رونمایی از نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید خود برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۸۷

شرکت مایکروسافت امسال تمرکز خود را روی افزودن قابلیت‌های جدید به کورتانا، مرورگر اج و دیگر سرویس‌های خود گذاشته و فعلا دور محصولات سخت‌افزاری را خط کشیده است. کورتانا (دستیار صوتی مایکروسافت) مهارت‌های جدیدی برای گفت‌وگو با کاربر یافته و می‌توان ردپای توسعه هوش مصنوعی آن را به‌وضوح دید. با پیشرفته‌تر شدن کورتانا می‌توان دلیل خرید شرکت Semantic Machines را که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند توسط مایکروسافت در سال گذشته فهمید.
مرورگرهای مایکروسافت شاید آخرین انتخاب بسیاری از کاربران باشد و سال‌هاست که ردموندی‌ها این مساله را می‌دانند و سعی می‌کنند هر جور شده مرورگر اج را ارتقا دهند تا در مقابل حریفان قدری مانند کروم و فایرفاکس کم نیاورد. از ویژگی‌های نسخه جدید اج باید به سه سطح حریم خصوصی Unrestricted، Balanced و Strict اشاره کرد که هر کدام تنظیمات جداگانه‌ای دارند. نکته جالب این‌که برای اولین بار نسخه مک مرورگر اج نیز رونمایی شده تا مایکروسافت مهمان دستگاه‌های اپل شود که البته بعید است از این مهمان ناخوانده استقبال چندانی شود.
مایکروسافت با رونمایی از قابلیت Ideas به کمک نویسندگان رفته است تا علاوه بر رفع ایرادات دستور زبانی، کیفیت نوشته‌هایشان را نیز ارتقا دهد. یادگیری ماشینی استفاده شده در این قابلیت به نوشتن جملات مختصر و مفیدتر کمک می‌کند و حتی با تشخیص مطالب کلیدی یک متن بلند می‌تواند آن را خلاصه کند.
کاربران با ویندوز ترمینال به‌عنوان یک خط فرمان امکان استفاده از اموجی‌ها و فونت‌های جدید را دارند. پشتیبانی از تب‌ها و تجربه استفاده از خط فرمان در محیط‌هایی مانند Cmd، WSL و PowerShell
از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها