فناوری‌های نـو

کوچک‌ترین پهپاد عکاسی

ایرپیکس (Air Pix) کوچک‌ترین و ساده‌ترین پهپاد عکاسی دنیاست. این گجت می‌تواند عکس و فیلم باکیفیت HD تهیه کند. کار با آن بسیار ساده است و کاربر می‌تواند با استفاده از یک نرم‌افزار همراه ویژه، مسیر حرکت ایرپیکس را کنترل کند یا آن را برای گرفتن تصاویر سلفی به حالت خودکار درآورد. ایرپیکس همچنین قادر به تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای است. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این گجت، امکان شناسایی چهره و رهگیری آن است، به‌این‌ترتیب می‌توان از آن برای تصویربرداری هنگام حرکت هم استفاده کرد. ایرپیکس به قابلیت لرزه‌گیر مجهز است و با هر بار شارژ تا شش دقیقه پرواز می‌کند. پس از گرفتن عکس و فیلم،‌ کاربر می‌تواند آن را از طریق نرم‌افزار ایرپیکس در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. امکان پخش زنده تصاویر گرفته شده توسط این گجت در شبکه‌های اجتماعی از طریق نرم‌افزار آن هم وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۵۳

هاب جادویی برای دستگاه‌های اپل
یکی از دردسرهای کار کردن با تجهیزات دیجیتال، وجود پورت‌های متنوع در آنهاست و اضافه شدن استانداردهای جدید که هر چند سال یک بار عرضه می‌شوند قضیه را پیچیده‌تر می‌کند. کاربران محصولات اپل به دلیل متفاوت بودن پورت‌های این دستگاه‌ها، بیشتر از دیگران با مشکل روبه‌رو می‌شوند و تهیه و همراه داشتن انواع دانگل و تبدیل‌کننده دردسر بزرگی برایشان محسوب می‌شود. بولت‌هاب (BoltHub) این مشکل را برای همیشه رفع می‌کند. این گجت زیبا با اتصال به آیپدپرو و لپ‌تاپ مک امکان استفاده همزمان کاربر از پورت‌های HDMI، USB، SD، Micro SD، USB Type C و جک 5/3 میلی‌متری صدا را فراهم می‌کند. بولت‌هاب نیازی به نصب ندارد و به محض اتصال می‌توان از آن استفاده کرد. هنوز قیمت و جزئیات مربوط به عرضه این محصول اعلام نشده است.

قلمی برای نوشتن روی ابرها
نیویس (NewYes) یک مجموعه ویژه نگارش دیجیتال است که به کاربر امکان نوشتن روی کاغذ یا صفحه ال‌سی‌دی و بارگذاری آن روی سرورهای ابری را می‌دهد. قلم نیویس، چند مغز قابل تعویض دارد و با مغز مدادی آن می‌توان روی کاغذ معمولی نوشت یا نقاشی کرد. این قلم می‌تواند ۲۰۱۴ درجه مختلف فشار وارده از سوی قلم به صفحه را شناسایی کرده و تصویر حاصل را به تبلت یا گوشی کاربر منتقل کند. در صورتی که کاربر متنی را بنویسد، نرم‌افزار مربوط می‌تواند واژگان آن را شناسایی و به‌صورت فایل متنی قابل جست‌وجو ذخیره کند. در حال حاضر این امکان برای ۷۱ زبان مختلف فراهم شده است. پخش ویدئویی نوشتن یا طراحی تصویر موردنظر هم از دیگر قابلیت‌های نیویس به شمار می‌رود. این گجت فقط ۲۲ گرم وزن دارد و با هر بار شارژ تا هشت ساعت انرژی خواهد داشت.

پایش دقیق‌تر قلب
انواع ساعت‌های هوشمند و دستبندهای ورزشی معمولا به امکان پایش ضربان قلب هم مجهز هستند، اما این تجهیزات به دلیل نویزهای نوری و حرکتی، حالت پوست و نیز محل قرارگیری نمی‌توانند ضربان قلب را با دقت تعیین کنند. بیت۲۰ (BEAT20) از قابلیت پایش دقیق عملکرد قلب برخوردار است. این گجت که شاید بیشترین استفاده را برای ورزشکاران داشته باشد، برخلاف ساعت‌های هوشمند از طریق یک کمربند در زیر قفسه سینه قرار می‌گیرد. این موقعیت نزدیک به قلب، علاوه بر فناوری پیشرفته، نمودارهای بهتری از ضربان قلب ارائه می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جذاب این گجت، هشدار در صورت فراتر رفتن ضربان قلب از حد طبیعی است که از طریق لرزش دستگاه انجام می‌شود. بیت۲۰، ضدآب است و با هر بار شارژ تا ۲۶۰ ساعت کار می‌کند. همچنین حافظه داخلی آن اطلاعات صد جلسه ورزشی را در خود ذخیره می‌کند.

باغبان خانگی
خیلی از ما دوست داریم در منزل یا محل کار از گل‌وگیاه نگهداری کنیم. با این وجود، هر گیاه نیازمندی‌های خاص خود را دارد و برای افرادی که با این جزئیات آشنا نیستند، نگهداری از گیاهان کاری دشوار به شمار می‌رود. فیتا‌بیم (FYTA beam) یک گجت ویژه برای آگاهی از نیازهای گیاهان است. این گجت، چهار حسگر مختلف را در خود جای داده است که می‌تواند میزان رطوبت خاک، دما، شدت نور و نیز مواد مغذی خاک را اعلام کند. برای استفاده از آن کافی است، نام گیاه را از فهرست گیاهان موجود در نرم‌افزار فیتا بیم پیدا کنیم. سپس این گجت اطلاعاتی را به‌صورت آنی از وضعیت این چهار عامل مهم به ما گزارش خواهد کرد. به‌ این‌ ترتیب می‌توان از مساعد بودن وضعیت رشد گیاه اطمینان یافت. این گجت، یک باتری لیتیومی با عمر یک‌سال و نیز سلول خورشیدی برای تامین انرژی دارد.

راه‌حلی برای امنیت آنلاین
امنیت آنلاین فقط به در امان ماندن از هکرها خلاصه نمی‌شود؛ بسیاری از شرکت‌های بزرگ به داده‌های کاربران دسترسی دارند و از این داده‌ها در راستای منافع خود استفاده می‌کنند. اما برای در امان ماندن از تهدیدهای متنوع در فضای سایبری چه باید کرد؟ شاید وینستون (Winston) بتواند راه‌حلی مناسب برای این مساله باشد. این دستگاه که بین مودم و روتر نصب می‌شود و نقش یک لایه محافظتی را دارد، امکان اتصال سریع‌تر و امن‌تر رایانه و دیگر تجهیزات هوشمند خانگی را به اینترنت فراهم می‌کند. وینستون دارای یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که تهدیدهای مختلف را تحلیل کرده و همچنین بیش از ۹۰ هزار کد رهگیری و بدافزار را شناسایی می‌کند. نصب وینستون ساده است و طی کمتر از یک دقیقه به انجام می‌رسد. شرکت سازنده ادعا می‌کند ترافیک مصرفی کاربران وینستون پس از نصب تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

یک دوربین متفاوت
راگی (ROGY) به‌صورت ویژه برای تهیه عکس و فیلم ۳۶۰ درجه‌ای طراحی شده است. این گجت جدید قادر است فیلم‌هایی با کیفیت 8k و نیز عکس‌هایی با کیفیت 5/7K تهیه کند. کار با این دوربین بسیار ساده است و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد، اما با نصب اپلیکیشین این دوربین می‌توانیم به تنظیمات بیشتری دست یابیم. کاربر به‌راحتی می‌تواند تصاویر زنده دریافتی توسط دوربین را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. یکی از قابلیت‌هایی که توسط این نرم‌افزار فراهم می‌شود، امکان ردگیری چهره یک نفر است تا دوربین به‌صورت خودکار، حرکت او را دنبال کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین باید به امکان استفاده از آن برای واقعیت مجازی اشاره کرد. فیلم دریافتی از این دوربین را می‌توان به‌عنوان ورودی به عینک‌های واقعیت مجازی داد تا کاربر با زدن آن روی چشم، تجربه‌ای مشابه حضور در آن مکان را داشته باشد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها