هر ثانیه 700 لیتر فاضلاب به خلیج‌فارس می‌ریزد

مرجان‌ها تفریحی می‌میرند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس از تداوم ورود فاضلاب به خلیج‌فارس انتقاد کرد و قاچاق، برداشت بی‌رویه و غواصی تفریحی را از عوامل تهدید‌کننده مرجان‌های خلیج‌فارس دانست.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۰۰

به گزارش خانه ملت، احمد مرادی با تاکید بر این‌که وضعیت محیط‌زیست خلیج‌فارس مطلوب نیست از تداوم ورود فاضلاب به آن انتقاد کرد و گفت: نشستی را با مدیرعامل فاضلاب کشور داشتیم و نگرانی مردم هرمزگان را منتقل کردیم.
وی با تاکید بر این‌که به‌شدت از بی‌توجهی دولت نسبت به ورود فاضلاب به خلیج‌فارس انتقاد داریم، افزود: متاسفانه روزانه 700 لیتر در ثانیه فاضلاب‌های خانگی و صنعتی وارد خلیج‌فارس می‌شود و هر‌چند بارها مسؤولان ذی‌ربط مطرح کردند که در حال کنترل ورود فاضلاب و انتقال آن به صنایع هستیم، اما در حد شعار باقی ماند.
وی واگذاری سواحل به اشخاص توسط منطقه آزاد را اقدامی بسیار خطرناک و غیراصولی دانست و گفت: از سازمان بازرسی خواستار ورود جدی به این موضوع و جلوگیری از این اقدام شدیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که برداشت‌های بی‌رویه ماهی توسط کشتی‌های صنعتی به‌ویژه چینی، سنگاپوری و تایلندی نسل آبزیان را در معرض انتقراض قرار می‌دهد، عنوان کرد: برداشت بی‌رویه، قاچاق، غواصی تفریحی، ورود فاضلاب و آلودگی نفتی، نسل مرجان‌ها را تهدید می‌کند. ما این موضوع را به سازمان محیط‌زیست اطلاع‌رسانی کردیم و هر چند محیط‌زیست تاکید دارد که تا حدودی کنترل شده، اما چنین ادعایی صحت ندارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تردد روزانه 60 تا 70 کشتی تجاری بزرگ نفتی در خلیج‌فارس، گفت: با توجه به آلودگی نفتی از سوی این کشتی‌ها از سازمان بنادر و دریانوردی تقاضا داریم بر‌اساس تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی اعتراض ما را به کشورها اعلام کند.
وی از راه‌اندازی مزارع پرورش میگو در حریم روستاهای حوزه انتخابیه انتقاد کرد و ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود به این موضوع رسیدگی کند. مرادی با انتقاد از ایجاد کارخانه پودر ماهی در شهر سوزا، گفت: بوی تعفن آن موجب آزار و اذیت مردم شده و چند سال است که تذکر داده شده، اما متاسفانه گوش شنوایی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها